Николай: Веднага мога да кажа, че аз съм най-организираният и най-отговорният от тримата. Те са по-креативно настроени и респективно - по-разсеяни и така нататък, знаете как е... Имам и повече опит.
Димитър: Аз имам повече нюх. И се занимавам най-много с рисърча.
Георги: Аз... (умисля се, едноминутно мълчание)
Николай: Георги е добър с цветовете. Той е и нашият човек, който предусеща трендовете. Имаме доста сезони наблюдения върху него. Рисува си някакви скици вкъщи и няколко месеца по-късно ги виждаме тези неща на прет-а-портетата. Което мен лично ме е изумявало много сериозно много пъти.
Георги: И тримата сме добри и заради това сме екип. В XXI век, ако не можеш да работиш в екип, ти си никой - на това ме научи Академията.
Георги: Защото това харесваме.
Димитър: Не е например заради движението Cool Kids, които ходят с петпанелни шапки, с бомбъри, с навити крачоли и с готини маратонки.
Николай: Тези шапки набраха суперголяма скорост в Щатите преди няколко години. В Европа манията тече в момента с пълна сила.
Димитър: На нас просто ни харесва как стои на главата - съвсем различна визия от класическата бейзболна шапка.
Георги: Да, накарахме ужасно много хора, които не носят шапка, да сложат.
Николай: Аз съм един от тях. Това е първата, с която се харесвам, като кройка.
Георги: Но със сигурност няма да е единственият модел, който правим. На какви тестове и изпитания подложихте шапките, преди да ги пуснете в производство?
Николай: Мнооого сериозно носене на прототипи.
Димитър: Близо година, да.
Николай: За да видим как се държи материята (вълна, водоустойчив памук и кожа - б. а.), отпуска ли се, въобще кройката дали е достатъчно добра. Петпанелна си е петпанелна, но ние сме минали през доста прототипи до финалната наша кройка, която да ни харесва и като дълбочина, и като разположение на козирката, и всичко останало. Какви са отзивите до момента?
Николай: Почти всички 40 броя, бяха изчерпани три дни след пускането на сайта и дотук нямаме оплаквания, честно казано.
Георги: А Мони какво коментира в събота? В събота най-накрая успяхме да излезем за малко да се видим с познати в Culture Beat...
Николай: ...където се получи така, че имаше пет души с наши шапки. Всичките бяха различни, слава Богу, нямаше нацупени. Но Мони дойде при мен и ми каза следното: „Виж какво, толкова лично си приемам шапката, че като я гледам тая мацка, все едно носи нещо мое."
Димитър: Оказа се, че хората им се кефят много.
Николай: А ние по принцип и тримата сме почитатели на basic нещата. То си личи по колекцията - шест от шапките са с изчистен дизайн.
Георги: Пет.
Димитър: Всъщност са четири на четири.
Николай: Окей. Въпросът е, че най-голям интерес предизвикаха точно тези шапки, които смятахме за леко рискови. Много приятна изненада. И сме супердоволни, защото пазарът реално ни върна информация, че може да се развихрим колкото си искаме.
Георги: (поверително) В следващия рилийз почти няма да има basic.
Николай: Но то е свързано все пак и с лятото - нормално е да е шарено, да е весело. Сега трябва да ви снимаме с шапките. Кой по коя си пада?
Димитър: Аз имам розова. Момчетата си нямат техни.
Николай: За нас не останаха. Аз харесвам Petrol Tweed.
Георги: За мен Kashmir, плодовете... Аз харесвам всичко. Колекцията е на 45str.com Текст Елена Друмева / Фотография Васил Танев
Още когато от Under the Line изтече информацията, че трима от техните почитаеми автори и селекционери дебютират в категория streetwear с малка, но съдържателна колекция шапки, разцъкахме внимателно осемте артикула с етикет 45 Street и цъкнахме осем пъти с език. След това живо се заинтересувахме на кого точно трябва да стиснем ръката за това така жизнерадостно, адекватно и - в най-положителния смисъл на думата - комерсиално включване в ефира. Изяснихме следното:
Единият от близнаците, Георги Стоилов (вляво на вашите екрани), е моден дизайнер с магистърска степен от НХА и шампионска титла от международния конкурс за млади таланти Off Fashion 2011 в Полша. Другият, Димитър Стоилов (в центъра), се подготвя да стане треньор по голф в НСА, но дълги години е бил баскетболист. Братята са имали готова идея, концепция и име за настоящия моден бранд още преди шест години. Необходимо е било обаче съдбата и бурният нощен живот да ги срещнат с финансиста, анализатор продажби и шест години по-възрастен от тях Николай Темелков (най-вдясно), за да се стигне до този въодушевяващ дебют, към който до края на април ще се присъедини и линия потници с прелъстителна млада дама по цици.
Момчетата не претендират за нищо друго, освен за качеството на изработка и дизайн, който има всички основания да си отвоюва територия и на международния пазар. Експанзията на 45 Street отвъд пределите на София ще тръгне от Бургас и Берлин още с лятната колекция, а ние ги поканихме на кафе у нас, за да измъкнем и някои други подробности.
Как сте си
разпределили ролите в 45 Street?
Николай: Веднага мога да кажа, че аз съм
най-организираният и най-отговорният
от тримата. Те са по-креативно настроени
и респективно - по-разсеяни и така
нататък, знаете как е... Имам и повече
опит.
Димитър: Аз
имам повече нюх. И се занимавам най-много
с рисърча.
Георги: Аз...
(умисля се, едноминутно мълчание)
Николай: Георги е добър с цветовете. Той е и нашият
човек, който предусеща трендовете. Имаме
доста сезони наблюдения върху него.
Рисува си някакви скици вкъщи и няколко
месеца по-късно ги виждаме тези неща на
прет-а-портетата. Което мен лично ме е
изумявало много сериозно много пъти.
Георги: И
тримата сме добри и заради това сме
екип. В XXI век, ако не можеш
да работиш в екип, ти си никой - на това
ме научи Академията.
Защо се спряхте
точно на петпанелна кройка?
Георги: Защото това харесваме.
Димитър: Не
е например заради движението Cool
Kids, които ходят с петпанелни шапки,
с бомбъри, с навити крачоли
и с готини маратонки.
Николай: Тези
шапки набраха суперголяма скорост в
Щатите преди няколко години. В Европа
манията тече в момента с пълна сила.
Димитър: На
нас просто ни харесва как стои на главата
- съвсем различна визия от класическата
бейзболна шапка.
Георги: Да,
накарахме ужасно много хора, които не
носят шапка, да сложат.
Николай: Аз
съм един от тях. Това е първата, с която
се харесвам, като кройка.
Георги: Но
със сигурност няма да е единственият
модел, който правим.
На какви
тестове и изпитания подложихте шапките,
преди да ги пуснете в производство?
Николай: Мнооого сериозно носене на прототипи.
Димитър: Близо
година, да.
Николай: За
да видим как се държи материята (вълна,
водоустойчив памук и кожа - б. а.),
отпуска ли се, въобще кройката дали е
достатъчно добра. Петпанелна си е
петпанелна, но ние сме минали през доста
прототипи до финалната наша кройка,
която да ни харесва и като дълбочина, и
като разположение на козирката, и всичко
останало.
Какви са
отзивите до момента?
Николай: Почти
всички 40 броя, бяха изчерпани три дни
след пускането на сайта и дотук нямаме
оплаквания, честно казано.
Георги: А
Мони какво коментира в събота? В събота
най-накрая успяхме да излезем за малко
да се видим с познати в Culture
Beat...
Николай: ...където се получи така, че имаше пет
души с наши шапки. Всичките бяха различни,
слава Богу, нямаше нацупени. Но Мони
дойде при мен и ми каза следното: „Виж
какво, толкова лично си приемам шапката,
че като я гледам тая мацка, все едно носи
нещо мое."
Как се котират
гроздето, лимоните и горските плодове
специално?
Димитър: Оказа се, че хората им се кефят много.
Николай: А
ние по принцип и тримата сме почитатели
на basic нещата. То си личи
по колекцията - шест от шапките са с
изчистен дизайн.
Георги: Пет.
Димитър: Всъщност са четири на четири.
Николай: Окей. Въпросът е, че най-голям интерес
предизвикаха точно тези шапки, които
смятахме за леко рискови. Много приятна
изненада. И сме супердоволни, защото
пазарът реално ни върна информация, че
може да се развихрим колкото си искаме.
Георги: (поверително) В следващия рилийз
почти няма да има basic.
Николай: Но
то е свързано все пак и с лятото -
нормално е да е шарено, да е весело.
Сега трябва
да ви снимаме с шапките. Кой по коя си
пада?
Димитър: Аз
имам розова. Момчетата си нямат техни.
Николай: За нас не
останаха. Аз харесвам Petrol
Tweed.
Георги: За мен Kashmir,
плодовете... Аз харесвам всичко.
Колекцията е на 45str.com
Текст Елена Друмева / Фотография Васил Танев