Ариранг

Злите езици говорят, че 52-годишният Ким Ки-Дук става все по-комерсиален, но на злите езици работата им е да говорят, а ние сме на принципа „око да види" и т.н. Южнокорейският режисьор знае как пестеливо да ни засипва с красота и кротки азиатски размисли за живота, обилно полети със сладко-кисел сос.

Като тийнейджър Ким учи за агроном, но на 17 напуска класната стая и започва работа във фабрика. После се записва във военния флот и остава там до 1985-а, след което две години е доброволец в църква за незрящи и дори намисля да стане свещеник. През 1990-а събира всичките си пари и заминава за Париж, където следва изящни изкуства, а на улицата продава свои картини. По собствените му думи тогава за пръв път отива на кино и е особено впечатлен от Мълчанието на агнетата и Любовниците от Пон Ньоф. Връща се в Корея, започва да пише сценарии за филми и през 1995-а печели първа награда за Jaywalking. Режисьорският му дебют е Крокодил (1996), който обира поклоните на феста в Пусан, а пробивът е във Венеция с Островът (2000) - толкова шокиращ, че един италиански журналист буквално припада в салона. Четири години по-късно прави големия си удар с две ленти едновременно - Самарянката и Стик №3, които му носят награди за режисура в Берлин и отново във Венеция.

Последният му - документалният Ариранг, е много повече от лична история. Докато прави Сън (2008), една от актрисите едва не умира при инцидент на снимачната площадка и дълбоко потресеният Ким решава, че е крайно време да се вгледа в собственото си минало. Това е и същността на Ариранг, където кореецът се оглежда като в лъснато до блясък огледало и задава въпроси сам на себе си. "Когато снимаш, изживяваш живота на всички свои персонажи, а твоят собствен минава незабележимо", обяснява режисьорът. А Ким Ки-Дук не е някой, който ще остави и най-малкия детайл да мине незабелязано.Ариранг е изповед на човек, обсебен от киното, в която човекът става все по-малък, а киното - все по-голямо, и го поглъща, докато накрая не изплува въпросът дали това, което ни прави щастливи, всъщност не ни лишава от щастие.

Текст Мария Македонска

Злите езици говорят, че 52-годишният Ким Ки-Дук става все по-комерсиален, но на злите езици работата им е да говорят, а ние сме на принципа „око да види" и т.н. Южнокорейският режисьор знае как пестеливо да ни засипва с красота и кротки азиатски размисли за живота, обилно полети със сладко-кисел сос.

Като тийнейджър Ким учи за агроном, но на 17 напуска класната стая и започва работа във фабрика. После се записва във военния флот и остава там до 1985-а, след което две години е доброволец в църква за незрящи и дори намисля да стане свещеник. През 1990-а събира всичките си пари и заминава за Париж, където следва изящни изкуства, а на улицата продава свои картини. По собствените му думи тогава за пръв път отива на кино и е особено впечатлен от Мълчанието на агнетата и Любовниците от Пон Ньоф. Връща се в Корея, започва да пише сценарии за филми и през 1995-а печели първа награда за Jaywalking. Режисьорският му дебют е Крокодил (1996), който обира поклоните на феста в Пусан, а пробивът е във Венеция с Островът (2000) - толкова шокиращ, че един италиански журналист буквално припада в салона. Четири години по-късно прави големия си удар с две ленти едновременно - Самарянката и Стик №3, които му носят награди за режисура в Берлин и отново във Венеция.

Последният му - документалният Ариранг, е много повече от лична история. Докато прави Сън (2008), една от актрисите едва не умира при инцидент на снимачната площадка и дълбоко потресеният Ким решава, че е крайно време да се вгледа в собственото си минало. Това е и същността на Ариранг, където кореецът се оглежда като в лъснато до блясък огледало и задава въпроси сам на себе си. "Когато снимаш, изживяваш живота на всички свои персонажи, а твоят собствен минава незабележимо", обяснява режисьорът. А Ким Ки-Дук не е някой, който ще остави и най-малкия детайл да мине незабелязано.Ариранг е изповед на човек, обсебен от киното, в която човекът става все по-малък, а киното - все по-голямо, и го поглъща, докато накрая не изплува въпросът дали това, което ни прави щастливи, всъщност не ни лишава от щастие.

Текст Мария Македонска

Гласували общо: 1 потребители