Аве, Цезаре!

Не се изискваше много. Един месец и 19 дни след официалното й начало, първото голямо заглавие на 2016 вече е факт. Аве, Цезаре! - новата продукция на култовото (братско) дуо Джоел / Итън Коен, е тук не само за онези от нас, които следят всеки техен проект. Случаят е по-специфичен - Аве, Цезаре! е холивудска комедия, осмиваща холивудските комедии. Или разглезените холивудски звезди. Цели студиа. Накратко, Братя Коен са достигнали до взаимното съгласие, че отново е време да развеят нечия и друга кирлива риза - високо и демонстративно - но да го направят по най-безболезнения, дори деликатен възможен начин. В резултат този филм се превръща в едно от по-смелите начинания в и без друго разноликото им творчество. Което, само по себе си, е постижение. Защото Братя Коен никога не са се страхували да поемат рискове.

Еди Маникс (Джош Бролин), главният герой на Аве, Цезаре!, също не бяга от рисковете. Неговата работа е да се изправя срещу тях и да ги елиминира. През по-голямата част от денонощието Маникс е нагърбен със задачата да поддържа филмовото студио, за което работи. Да го поддържа цяло. Което никак не е лесно, когато срещу себе си имаш разгневен убер-режисьор (изигран от Ралф Файнс), капризна секс-бомба с незаконно дете в утробата си (Скарлет Йохансон) или уестърн икона, принудително превърната в драматичен актьор (Олдън Ерънрайх). Драматичен актьор с лоша дикция и никакъв афинитет към драмата. Маникс обаче дори не подозира, че проблемите му ще станат още по-сериозни, когато най-голямата звезда на студиото - ненадминатият Беърд Уитлок (Джордж Клуни) - внезапно е отвлечена от тайна организация, наричаща себе си "Бъдещето".

Сега момент. Първо, от "Бъдещето" са дърти комунисти. Второ, Еди Маникс е способен да оправи всичко. Еди Маникс е "фиксър". Най-добрият!

Аве, Цезаре! е история от кухнята на американската киноиндустрия през 50-те години на миналия век. Разобличаваща, но не и изопачаваща. Осмиваща, но не и злобна. Забавна, но не и несериозна. Този филм е всичко, което си свикнал да очакваш от създателите му. Нещо повече - това е американският начин да се посмееш на... американския начин.

с една дума: КОЕН
Братя Коен създадоха Няма място за старите кучета. Пак те са отговорни и за Големият Лебовски. Така че - когато и да запретнат ръкави, знаеш какво да очакваш.

Само най-доброто.

{{trailer}}

Текст Александър Радичев

Не се изискваше много. Един месец и 19 дни след официалното й начало, първото голямо заглавие на 2016 вече е факт. Аве, Цезаре! - новата продукция на култовото (братско) дуо Джоел / Итън Коен, е тук не само за онези от нас, които следят всеки техен проект. Случаят е по-специфичен - Аве, Цезаре! е холивудска комедия, осмиваща холивудските комедии. Или разглезените холивудски звезди. Цели студиа. Накратко, Братя Коен са достигнали до взаимното съгласие, че отново е време да развеят нечия и друга кирлива риза - високо и демонстративно - но да го направят по най-безболезнения, дори деликатен възможен начин. В резултат този филм се превръща в едно от по-смелите начинания в и без друго разноликото им творчество. Което, само по себе си, е постижение. Защото Братя Коен никога не са се страхували да поемат рискове.

Еди Маникс (Джош Бролин), главният герой на Аве, Цезаре!, също не бяга от рисковете. Неговата работа е да се изправя срещу тях и да ги елиминира. През по-голямата част от денонощието Маникс е нагърбен със задачата да поддържа филмовото студио, за което работи. Да го поддържа цяло. Което никак не е лесно, когато срещу себе си имаш разгневен убер-режисьор (изигран от Ралф Файнс), капризна секс-бомба с незаконно дете в утробата си (Скарлет Йохансон) или уестърн икона, принудително превърната в драматичен актьор (Олдън Ерънрайх). Драматичен актьор с лоша дикция и никакъв афинитет към драмата. Маникс обаче дори не подозира, че проблемите му ще станат още по-сериозни, когато най-голямата звезда на студиото - ненадминатият Беърд Уитлок (Джордж Клуни) - внезапно е отвлечена от тайна организация, наричаща себе си "Бъдещето".

Сега момент. Първо, от "Бъдещето" са дърти комунисти. Второ, Еди Маникс е способен да оправи всичко. Еди Маникс е "фиксър". Най-добрият!

Аве, Цезаре! е история от кухнята на американската киноиндустрия през 50-те години на миналия век. Разобличаваща, но не и изопачаваща. Осмиваща, но не и злобна. Забавна, но не и несериозна. Този филм е всичко, което си свикнал да очакваш от създателите му. Нещо повече - това е американският начин да се посмееш на... американския начин.

с една дума: КОЕН
Братя Коен създадоха Няма място за старите кучета. Пак те са отговорни и за Големият Лебовски. Така че - когато и да запретнат ръкави, знаеш какво да очакваш.

Само най-доброто.

{{trailer}}

Текст Александър Радичев

Гласували общо: 1 потребители