СУПЕРМЕН. Само веднъж в този филм Кларк е наречен „Супермен", а заглавието за първи път, откакто се филмира комиксовата поредица, не съдържа емблематичното название.
Зак Снайдър се нахвърля на най-иконичния супергерой с такава жар, че крайният резултат - трещящ, мигащ, оглушителен, натъпкан с компютърни ефекти разказ за съзряването на Супермен, удовлетворява дори и предубедения зрител. В похода му към извора на историята му помагат Дейвид С. Гойър и Кристофър Нолан - като сценаристи, което определено е направило сюжета една идея по-сочен и максимално е разграничило филма от предшествениците му.
Снайдър обаче следва своята визия: отдалечава Криптон от познатия леден замък в небесата и го прави да изглежда сякаш излязъл от Дюн; подчертава месианското у Кларк Кент, който е предопределен да спаси човечеството, и не на последно място - не може да се удържи и пет минути, без да отприщи някоя от своите прочути екшън сцени.
Началото е на Криптон, където благородният учен Джор-Ел (Ръсел Кроу) решава да отпрати новородения си син Кал-Ел далеч от обречената планета, което съвпада с военния преврат, замислен от генерал Зод (Майкъл Шанън). В крайна сметка разбунтувалият се генерал е заточен в еквивалента на космическия Сибир, а Криптон отива в небитието. Без да се мотае, Снайдър драматично ни изпраща 33 години напред във времето.
Кларк (Хенри Кавил) работи на риболовен кораб и едва-що сме се запознали с него, вече спасява работници от горяща нефтена платформа. Знание за изминалите години зрителят получава чрез ретроспективни проблясъци: как Кларк е осиновен и отгледан с много любов от Джонатан (Кевин Костнър) и Марта Кент (Даян Лейн), как постепенно открива специалните си умения и свръхсили, докато търси каква е мисията му на този свят и т.н.
Кларк придобива яснота какво се очаква от него, когато тръгва по следите на съобщение за аномалия, засечена от военните, някъде над Северния полюс. В средата на филма той облича емблематичния костюм на Супермен и се запознава с Лоис Лейн (Ейми Адамс) - журналистка, която бързо надушва тайната му. По същото време на сцената се появява и Зод, който предявява претенциите си над Кларк и над Земята.
Трудно може да се оплачеш от темпото, с което Зак Снайдър препуска из различни светове, поспира за миг, за да ни потопи в търсенето на идентичността на Кларк, след което подлага на унищожение Метрополис. А този Супермен е издържан в модерните боксофис прийоми на Трансформърс, Отмъстителите и Тор.
с една дума
СУПЕРМЕН. Само веднъж
в този филм Кларк е наречен „Супермен",
а заглавието за първи път, откакто се
филмира комиксовата поредица, не съдържа
емблематичното название.
Текст Евелина Турмакова