Неговият Дред е човек на закона, който осъжда престъпниците на момента и когато това означава смърт, ги екзекутира без много-много приказки - добре дошъл в Америка, един хипер-гига-мегаполис с 800 милиона жители и хиляди престъпления на ден. Ето и конкретната ситуация: въоръженият до зъби Дред и неговата помощничка новобранка с парапсихични способности (Оливия Търлби) са приклещени в 200-етажен небостъргач-гето, командван от наркодилъри. Целта им е да се измъкнат, оставяйки след себе си камара от трупове - нещо като Умирай трудно в бъдещето, ама с повече автоматични пушки и разпилени карантии.
Сценарият е дългогодишен проект на писателя и сценарист Алекс Гарланд (Плажът, 28 дни по-късно), а режисурата е подхванал младият британец Пийт Травис от Точен прицел. Крайният резултат е стегнат футуристичен екшън с добри актьори, сръчни екшън сцени и насилие в пълно изобилие. Няма особено развитие на героите, ама не ни и трябва.
с една дума
МЕГАПОЛИС. Първо са му викали „Мегалополис" - като едноименния град в древногръцката област Аркадия. Означава срастване на няколко градски зони, чийто общ сбор е поне 25 млн жители. Текст Анита Димитрова
Новият Дред се
различава драстично от първата екранизация на комикса, която помним като една
от по-слабите роли на Силвестър Сталоун. Сега е в 3D, авторите му наблягат на
мрачна атмосфера и брутално насилие (дори и у нас е забранен до 16), а главният
герой носи маската си през цялото време и играе само с гримаси на устата,
помръдвания на брадичката и едносрични реплики. Което прави ролята на Карл
Ърбън (Стар Трек, Властелинът на пръстените) поне толкова
сложна, колкото тази на Том Харди в Черният рицар: Възраждане. Но въпреки всичко Ърбън се
справя съвсем прилично.
Неговият Дред е човек на закона, който осъжда престъпниците
на момента и когато това означава смърт, ги екзекутира без много-много приказки
- добре дошъл в Америка, един хипер-гига-мегаполис с 800 милиона
жители и хиляди престъпления на ден. Ето и конкретната ситуация: въоръженият до
зъби Дред и неговата помощничка новобранка с парапсихични способности (Оливия
Търлби) са приклещени в 200-етажен небостъргач-гето, командван от наркодилъри.
Целта им е да се измъкнат, оставяйки след себе си камара от трупове - нещо като
Умирай трудно в бъдещето, ама с
повече автоматични пушки и разпилени карантии.
Сценарият е дългогодишен проект на писателя и сценарист
Алекс Гарланд (Плажът, 28 дни по-късно), а режисурата е
подхванал младият британец Пийт Травис от Точен
прицел. Крайният резултат е стегнат футуристичен екшън с добри актьори,
сръчни екшън сцени и насилие в пълно изобилие. Няма особено развитие на
героите, ама не ни и трябва.
с една дума
МЕГАПОЛИС. Първо са му викали „Мегалополис" - като едноименния град в древногръцката
област Аркадия. Означава срастване на няколко градски зони, чийто общ сбор е
поне 25 млн жители.
Текст Анита Димитрова