МАНЕКЕНКИ. Майкъл Бей обича да включва моделки в своите филми. Започва с Меган Фокс, която се появява съвсем за кратко в дискотеката в Лоши момчета 2, но след като тя си повярва и го сравнява с Хитлер, за продължението на Трансформърс режисьорът взима друга красавица от модния подиум - Роузи Хинтингтън-Уитли. За Кръв и пот Бей се спира на супермодела от руски произход Бар Пали.
След абсолютно очарователните Лоши момчета Майкъл Бей отново се завръща в любимия си Маями и отново го изобразява в любимите си препечени от слънцето цветове денем и неонови светлини нощем - сякаш не са минали толкова години. И всъщност не са - действието в Кръв и пот също се развива в средата на 90-те. Само че приликите свършват тук.
Кръв и пот предлага възможност да се посмееш от сърце, но това не е онзи лек хумор, който се носи на вълната на оптимизма от хубавото време, а е малко в стила на Тарантино: брутален, на моменти гнусен, но и някак облекчаващ, че наблюдаваш всичко това само на екрана. Но историята, която Бей пресъздава, е по истински случай и сценаристите му използват серията публикации на Пийт Колинс в "Маями Ню Таймс".
Независимо от леко смехотворната си поп кариера, в Кръв и пот Марк Уолбърг е отличен актьор и тук се себераздава, за да изобрази един герой, който е едновременно смешен и страшен, абсурден, но и плашещо реален. Той е Даниъл Люго - треньор във фитнес клуб, който си пълни главата с лекции за самомотивация, изобилстващи от планове в три точки, чрез които да постигнеш американската мечта. А тя винаги е била една и съща: пари, пари, пари. Само че Люго ги няма и колкото и да твърди, че в този живот нищо не идва без здрав труд, не се отказва от идеята, че парите са някъде там и от него зависи просто да ги вземе.
Другото му мото е, че ако заслужава нещо, вселената ще му го поднесе. И това се случва в лицето на Виктор Кершоу (Тони Шалуб) - хърбав самохвалко, който наема Даниъл, за да го вкара във форма, като не спира да се фука с офшорните си сметки, имението, яхтата, ресторанта за бърза закуска край летището, който по някаква причина е неговата гордост. Даниъл съзира възможността да се измъкне от работническата класа и съчинява план, в който заедно с още двама другари от фитнеса - Ейдриън (Антъни Маки) и Пол (Дуейн Джонсън-Скалата), отвличат Кершоу, но не за да искат откуп, а за да го принудят да им прехвърли всичките си активи.
Планът не минава съвсем без засечки - Майкъл Бей е господ на добре организирания хаос, в който с удоволствие запраща героите си. След като отвличат Кершоу, се оказва, че никой не се сеща да го търси, защото принципно той е много неприятен. Даниъл, Ейдриън и Пол се настаняват в имението му и започват да пръскат парите му. За да бъде кретенията пълна, полицията в Маями е представена като още по-тъпа и от нашите герои. Изглежда, че единствено частният детектив Ед Дюбоа (Ед Харис) е в час и се опитва да разплете случая.
И понеже филмът е на Майкъл Бей, не липсват секси момичета - топ манекенката Бар Пали е руса, леко глуповата, за да попадне в класическия стереотип на режисьора, но затова пък огромната фурия Ребъл Уилсън оставящо запомнящо се изпълнение като медицинската сестра експерт по импотентността, причинена от стероиди.
с една дума
МАНЕКЕНКИ. Майкъл Бей обича да включва моделки
в своите филми. Започва с Меган Фокс, която се появява съвсем за кратко в
дискотеката в Лоши момчета 2, но след като тя си повярва и го сравнява с
Хитлер, за продължението на Трансформърс режисьорът взима друга
красавица от модния подиум - Роузи Хинтингтън-Уитли. За Кръв и пот Бей
се спира на супермодела от руски произход Бар Пали.
Текст Евелина Турмакова