През изминалата година
Холивуд показа достойна за уважение слабост към екранизираните биографии, които
инжектират в американското национално самочувствие нови хоризонти за живот.
Динозаврът Клинт Истууд отправи диригентската си палка към съвремието и така
овековечи обикновеното битие на един
тексаски фермер, отдал живота си на военни мисии в Ирак, чрез
Американски снайперист. За
средностатистическия зрител подобни визуални атаки са повод за гордост, за
киноспецовете, въпреки множеството номинации,
Американски снайперист е неочаквано разочарование. Ето защо второто
пълнометражно превъплъщение на отличената с Оскар и Златен глобус изкусителка
Анжелина Джоли, в качеството й на режисьор след игралния й дебют от 2011
Земя на кръв и мед, заслужава внимание.
В сравнение с
Американски снайперист,
Несломен е малко по-добър случай.
Филмът е посветен на
живота на Луи Замперини - шампион от Олимпийските игри в Берлин през 1936,
който прекарва над 2 години като военнопленник в японските затворническите
лагери Омори и Ноетсу. През Втората световна война той е зачислен в
американските военно-въздушни сили. По време на мисия, бомбардировачът с екипа
на Замперини е свален край Тихия океан. Трима са оцелелите и след 45 дни без
храна и вода крушенците са „спасени" от японски военен кораб. Дали тази
случайност е за предпочитане пред страшните тихоокеански акули Замперини (Джак
О'Конъл) разгадава в процеса на своето затворничество. Той е измъчван от Уатанабе-Птицата
(Такамаса Ишихара) - млад и амбициозен японски войн, припознал в Луи достоен
съперник по мъжество и смелост, чийто дух трябва да бъде прекършен на всяка
цена. Така Уатанабе нарочно преследва Замперини във всеки лагер, за да продължи
своята игра „погледни ме в очите" - в традицията на отношенията между врагове.
Несломен сюжетно се развива върху пластовете
на миналото и настоящето, от което започва киноразказът - поредната въздушна битка
е аранжирана със спомени от детството на бързоногото италианче в годините на
американската икономическа депресия. Заради някои от картините, свързани с
японските лагери, след премиерата на филма през ноември 2014, японски сдружения
с националистичен характер започват кампания срещу Анжелина Джоли. Въпреки
множеството си номинации и награди,
Несломен не е филм шедьовър, но все пак гали окото с монолитните си баталните сцени, с
добрия общ план на кадрите и с цветовата си естетика. Актьорите са предимно от
Великобритания и старата английска школа си казва думата, въпреки младостта на
изпълнителите в главните роли. В сценария участват едни от най-добрите
представители на независимото американско кино - братята Итън и Джоел Коен, така
че сюжетът е построен като учебник по всички правила на стройния разказ.
Несломен не е от ранга на
Щастлива Коледа, мистър Лорънс, който
през 80-те на миналия век събра на екран Такеши Китано, Дейвид Боуи и Руичи
Сакамото като разкри същността на японските лагери и все пак лентата на Джоли обогатява
пейзажа с естетика, лишена от натрапчива патетичност.
Несломен е филм за всяка секунда, изпълнена с болка, предопределяща
трънливия път на вярата и силата на човешката воля.
{{trailer}}
Текст Елица Матеева
През изминалата година
Холивуд показа достойна за уважение слабост към екранизираните биографии, които
инжектират в американското национално самочувствие нови хоризонти за живот.
Динозаврът Клинт Истууд отправи диригентската си палка към съвремието и така
овековечи обикновеното битие на един
тексаски фермер, отдал живота си на военни мисии в Ирак, чрез Американски снайперист. За
средностатистическия зрител подобни визуални атаки са повод за гордост, за
киноспецовете, въпреки множеството номинации, Американски снайперист е неочаквано разочарование. Ето защо второто
пълнометражно превъплъщение на отличената с Оскар и Златен глобус изкусителка
Анжелина Джоли, в качеството й на режисьор след игралния й дебют от 2011 Земя на кръв и мед, заслужава внимание.
В сравнение с Американски снайперист,
Несломен е малко по-добър случай.
Филмът е посветен на
живота на Луи Замперини - шампион от Олимпийските игри в Берлин през 1936,
който прекарва над 2 години като военнопленник в японските затворническите
лагери Омори и Ноетсу. През Втората световна война той е зачислен в
американските военно-въздушни сили. По време на мисия, бомбардировачът с екипа
на Замперини е свален край Тихия океан. Трима са оцелелите и след 45 дни без
храна и вода крушенците са „спасени" от японски военен кораб. Дали тази
случайност е за предпочитане пред страшните тихоокеански акули Замперини (Джак
О'Конъл) разгадава в процеса на своето затворничество. Той е измъчван от Уатанабе-Птицата
(Такамаса Ишихара) - млад и амбициозен японски войн, припознал в Луи достоен
съперник по мъжество и смелост, чийто дух трябва да бъде прекършен на всяка
цена. Така Уатанабе нарочно преследва Замперини във всеки лагер, за да продължи
своята игра „погледни ме в очите" - в традицията на отношенията между врагове.
Несломен сюжетно се развива върху пластовете
на миналото и настоящето, от което започва киноразказът - поредната въздушна битка
е аранжирана със спомени от детството на бързоногото италианче в годините на
американската икономическа депресия. Заради някои от картините, свързани с
японските лагери, след премиерата на филма през ноември 2014, японски сдружения
с националистичен характер започват кампания срещу Анжелина Джоли. Въпреки
множеството си номинации и награди, Несломен не е филм шедьовър, но все пак гали окото с монолитните си баталните сцени, с
добрия общ план на кадрите и с цветовата си естетика. Актьорите са предимно от
Великобритания и старата английска школа си казва думата, въпреки младостта на
изпълнителите в главните роли. В сценария участват едни от най-добрите
представители на независимото американско кино - братята Итън и Джоел Коен, така
че сюжетът е построен като учебник по всички правила на стройния разказ. Несломен не е от ранга на Щастлива Коледа, мистър Лорънс, който
през 80-те на миналия век събра на екран Такеши Китано, Дейвид Боуи и Руичи
Сакамото като разкри същността на японските лагери и все пак лентата на Джоли обогатява
пейзажа с естетика, лишена от натрапчива патетичност. Несломен е филм за всяка секунда, изпълнена с болка, предопределяща
трънливия път на вярата и силата на човешката воля.
{{trailer}}
Текст Елица Матеева
Етикети:
Гласували общо: 1 потребители