Щастливци са онези, които нивга не познаят разочарование от най-близкия човек. Бракът е компромис. Бракът е изтъкан от компромиси, но не винаги е възможно да се направи такъв. В такива моменти човек взема решение, че „аз“ е по-важно от „ние“, защото това „ние“ съществува вече само по навик и без капка останала любов. Преди години, мисля, че беше в „Черешката на тортата“, певицата Тони Димитрова разказваше за навременния и мирен начин, по който са се разделили със съпруга ѝ, в името на това да запазят добрите си взаимоотношения и приятелство. Приех това за добър съвет, но когато ми се наложи да го приложа, никак не се получиха нещата и взаимните обвинения и обиди взеха връх. Аналогична ситуация ни представя режисьорът Ноа Баумбах в „Брачна история“, в която той разказва за края на един брак и опустошителната сила на последвалия го развод. Това е най-добрият филм на Ноа Баумбах досега, а неговият най-голям плюс е воденето на сюжетната линия чрез действие.
Първите кадри на филма ни показват как всеки от съпружеската двойка Чарли Барбър (Адам Драйвър) и Никол Райдър Барбър (Скарлет Йохансон) описва с думи другия. От думите на Чарли личи голямата му любов към Никол. Той описва голямата ѝ отдаденост към семейството и говори с благодарност за решението ѝ да зареже обещаващата си телевизионна кариера, за да работи заедно с него в театъра. Описва всичките неща, които тя може и прави, организирайки живота им. От друга страна, думите на Никол за Чарли са критични, обвинителни, с което става ясно, че решението за раздялата е нейно.
Неудовлетвореността на Никол е водещата. Тя се мести от Ню Йорк, където семейството живее и работи, в Лос Анджелис, в къщата на майка си. Веднага започва снимки в телевизионен сериал и сякаш нещата за нея потръгват – в смисъл, нещата по организацията на новия живот за нея и детето. Чарли от друга страна среща доста повече проблеми – трудно му е да бъде едновременно на две места и се разкъсва между Ню Йорк и Лос Анджелис, за да прекарва повече време със сина си, а сметките, свързани с бракоразводното дело стават непосилни. Всичко около него сякаш се сгромолясва. На всичко това отгоре делото за развода се гледа в Лос Анджелис, а Никол е успяла да наеме най-добрия адвокат по бракоразводни дела.
Бурни аплодисменти за Лора Дърн, която се разцепва в ролята на адвокатката на Никол – Нора. Тя вече взе „Златен глобус“ за ролята си и нищо чудно и Оскар-ът за „поддържаща женска роля“ да бъде за нея.
След като пробва с един не толкова скъп адвокат, Чарли сменя тактиката и наема също добър и скъпо струващ адвокат. Битката започва да се води „на всяка цена“, което я прави мръсна, груба и жестока и за двете страни. При победа, единият от двамата родители ще спечели попечителството над сина им.
Филмът прелива от премълчана обида и разгорещени спорове – остри, болезнени и хитроумни нападки, показващи невъзможността за конструктивен диалог между двамата. Ето един от тези епизоди, който се разиграва в развръзката. Играта на Адам Драйвър и Скарлет Йохансон е поразително добра.
Някои забелязаха тенденция спрямо филмите произведени от стрийминг компании при раздаването на Златните глобуси и поради тази причина, според същите коментатори „Брачна история“ и „Ирландецът“, които са на Netflix, бяха ощетени. Предстои да разберем какво мисли по въпроса Филмовата академия на САЩ. „Брачна история“ се бори в шест категории за „Оскар“. Шансовете на Скарлет Йохансон да спечели наградата за „водеща женска роля“, са значително по-големи от тези на Адам Драйвър за „водеща мъжка роля“, не поради друго – играта и на двамата актьори е реалистична и блестяща, но наградата при мъжете изглежда предопределена за Хоакин Финикс и ролята му в „Жокера“. Що се отнася до статуетката за „най-добър филм“, отбелязваме „Брачна история“ като един от основните фаворити за спечелването ѝ.
Щастливци са онези, които нивга не познаят разочарование от най-близкия човек. Бракът е компромис. Бракът е изтъкан от компромиси, но не винаги е възможно да се направи такъв. В такива моменти човек взема решение, че „аз“ е по-важно от „ние“, защото това „ние“ съществува вече само по навик и без капка останала любов. Преди години, мисля, че беше в „Черешката на тортата“, певицата Тони Димитрова разказваше за навременния и мирен начин, по който са се разделили със съпруга ѝ, в името на това да запазят добрите си взаимоотношения и приятелство. Приех това за добър съвет, но когато ми се наложи да го приложа, никак не се получиха нещата и взаимните обвинения и обиди взеха връх. Аналогична ситуация ни представя режисьорът Ноа Баумбах в „Брачна история“, в която той разказва за края на един брак и опустошителната сила на последвалия го развод. Това е най-добрият филм на Ноа Баумбах досега, а неговият най-голям плюс е воденето на сюжетната линия чрез действие.
Първите кадри на филма ни показват как всеки от съпружеската двойка Чарли Барбър (Адам Драйвър) и Никол Райдър Барбър (Скарлет Йохансон) описва с думи другия. От думите на Чарли личи голямата му любов към Никол. Той описва голямата ѝ отдаденост към семейството и говори с благодарност за решението ѝ да зареже обещаващата си телевизионна кариера, за да работи заедно с него в театъра. Описва всичките неща, които тя може и прави, организирайки живота им. От друга страна, думите на Никол за Чарли са критични, обвинителни, с което става ясно, че решението за раздялата е нейно.
Неудовлетвореността на Никол е водещата. Тя се мести от Ню Йорк, където семейството живее и работи, в Лос Анджелис, в къщата на майка си. Веднага започва снимки в телевизионен сериал и сякаш нещата за нея потръгват – в смисъл, нещата по организацията на новия живот за нея и детето. Чарли от друга страна среща доста повече проблеми – трудно му е да бъде едновременно на две места и се разкъсва между Ню Йорк и Лос Анджелис, за да прекарва повече време със сина си, а сметките, свързани с бракоразводното дело стават непосилни. Всичко около него сякаш се сгромолясва. На всичко това отгоре делото за развода се гледа в Лос Анджелис, а Никол е успяла да наеме най-добрия адвокат по бракоразводни дела.
Бурни аплодисменти за Лора Дърн, която се разцепва в ролята на адвокатката на Никол – Нора. Тя вече взе „Златен глобус“ за ролята си и нищо чудно и Оскар-ът за „поддържаща женска роля“ да бъде за нея.
След като пробва с един не толкова скъп адвокат, Чарли сменя тактиката и наема също добър и скъпо струващ адвокат. Битката започва да се води „на всяка цена“, което я прави мръсна, груба и жестока и за двете страни. При победа, единият от двамата родители ще спечели попечителството над сина им.
Филмът прелива от премълчана обида и разгорещени спорове – остри, болезнени и хитроумни нападки, показващи невъзможността за конструктивен диалог между двамата. Ето един от тези епизоди, който се разиграва в развръзката. Играта на Адам Драйвър и Скарлет Йохансон е поразително добра.
Някои забелязаха тенденция спрямо филмите произведени от стрийминг компании при раздаването на Златните глобуси и поради тази причина, според същите коментатори „Брачна история“ и „Ирландецът“, които са на Netflix, бяха ощетени. Предстои да разберем какво мисли по въпроса Филмовата академия на САЩ. „Брачна история“ се бори в шест категории за „Оскар“. Шансовете на Скарлет Йохансон да спечели наградата за „водеща женска роля“, са значително по-големи от тези на Адам Драйвър за „водеща мъжка роля“, не поради друго – играта и на двамата актьори е реалистична и блестяща, но наградата при мъжете изглежда предопределена за Хоакин Финикс и ролята му в „Жокера“. Що се отнася до статуетката за „най-добър филм“, отбелязваме „Брачна история“ като един от основните фаворити за спечелването ѝ.
Гласували общо: 1 потребители