Паркър

Въпреки твърденията, че на Джейсън Стейтъм вече му се играят роли с повече психологизъм, ние знаем, че най-големия психологизъм, на който е способен, го видяхме в Гепи („Не много хора са кръстени на самолетна катастрофа" - мъдро заключава той по повод на името си там).

Паркър е поредният напоследък филм (спомни си Джак Ричър), който събужда познат и любим литературен герой. Доналд И. Уестлейк оставя след себе си двадесет и четири романа за чаровния крадец Паркър, който следва стриктен кодекс на честта (кради само от онези, които могат да си го позволят; не наранявай никого, който не го заслужава; отмъщавай на враговете). Интересно е, че наследниците на писателя за първи път позволяват да се използва името на героя. В миналото е имало и други филми, които са били базирани на историите за Паркър (например Разплата с Мел Гибсън), но само толкова.

И ако за един екшън трябва да се съди най-вече от стрелбата, преследванията и битките, то началото на Паркър е съвършено оркестриран хаос, включващ петима клоуни, пожарникар и свещеник на големия панаир в Охайо. Операцията в крайна сметка завършва зле за Паркър, когато бившите му сътрудници решават да го ликвидират. Но щом се вдига от мъртвите, той замисля сложен план как да си отмъсти. Докато се прави на богат тексасец, намира неочаквана помощ в лицето на Лесли (Дженифър Лопес) - 40-годишна разведена брокерка на недвижими имоти в Палм Спрингс, която е в пълна безизходица, благодарение на дълговете на бившия си.

Без да навлизаме в подробности, само ще споменем кулминационния сблъсък на нашия герой, в който освен обичайните оръжия, ножове и подобни, се включват (почти гениално!) още телевизор, каубойски ботуш, завеса за душ и капак на тоалетно казанче.

Трябва да се признае на режисьора Тейлър Хакфорд, че знае как да прави екшън по старомодния начин - само чисти каскади, от които направо те боли. И, да, направо да ти стане неудобно, когато Джейсън се опитва да говори с южняшки акцент. Изобщо не бива да излиза от Източен Лондон.

с една дума
ТЕКСАС. Вторият по големина щат в САЩ след Аляска, два пъти по-голям от Германия.

Текст Евелина Турмакова

Въпреки твърденията, че на Джейсън Стейтъм вече му се играят роли с повече психологизъм, ние знаем, че най-големия психологизъм, на който е способен, го видяхме в Гепи („Не много хора са кръстени на самолетна катастрофа" - мъдро заключава той по повод на името си там).

Паркър е поредният напоследък филм (спомни си Джак Ричър), който събужда познат и любим литературен герой. Доналд И. Уестлейк оставя след себе си двадесет и четири романа за чаровния крадец Паркър, който следва стриктен кодекс на честта (кради само от онези, които могат да си го позволят; не наранявай никого, който не го заслужава; отмъщавай на враговете). Интересно е, че наследниците на писателя за първи път позволяват да се използва името на героя. В миналото е имало и други филми, които са били базирани на историите за Паркър (например Разплата с Мел Гибсън), но само толкова.

И ако за един екшън трябва да се съди най-вече от стрелбата, преследванията и битките, то началото на Паркър е съвършено оркестриран хаос, включващ петима клоуни, пожарникар и свещеник на големия панаир в Охайо. Операцията в крайна сметка завършва зле за Паркър, когато бившите му сътрудници решават да го ликвидират. Но щом се вдига от мъртвите, той замисля сложен план как да си отмъсти. Докато се прави на богат тексасец, намира неочаквана помощ в лицето на Лесли (Дженифър Лопес) - 40-годишна разведена брокерка на недвижими имоти в Палм Спрингс, която е в пълна безизходица, благодарение на дълговете на бившия си.

Без да навлизаме в подробности, само ще споменем кулминационния сблъсък на нашия герой, в който освен обичайните оръжия, ножове и подобни, се включват (почти гениално!) още телевизор, каубойски ботуш, завеса за душ и капак на тоалетно казанче.

Трябва да се признае на режисьора Тейлър Хакфорд, че знае как да прави екшън по старомодния начин - само чисти каскади, от които направо те боли. И, да, направо да ти стане неудобно, когато Джейсън се опитва да говори с южняшки акцент. Изобщо не бива да излиза от Източен Лондон.

с една дума
ТЕКСАС. Вторият по големина щат в САЩ след Аляска, два пъти по-голям от Германия.

Текст Евелина Турмакова

Гласували общо: 1 потребители