Размяната

За израелските режисьори знаем, че им се отдава да прибират фестивални награди - и Еран Колирин не прави изключение. С дебютния си Посещението на оркестъра, който мина насам през 2007-а, 39-годишният израелец отмъкна петдесет приза от където се сетиш. На всичкото отгоре младият талант е специален гост на феста, където ще представи новия си Размяната - той бе номиниран за Златен лъв във Венеция миналата година, а сега се е наточил за още.

Еран влиза в киното подобно на Ким Ки-Дук - като пише сценарии. Първият е за филма Zur - Hadassim, с който побеждава в конкурсната програма на международния фест в Йерусалим през 1999-а. Следва опит в телевизията с The Long Journey (2004), а малко по-късно тогавашната му приятелка го навива да седне на режисьорския стол. Резултатът е Посещението на оркестъра, който е предложението на Израел за чуждестранен Оскар, но от Лос Анджелис го отхвърлят, защото диалогът е повече от половината на английски.

Колирин е типичното дете на Близкия изток и винаги гледа със симпатия към Египет - един от най-заклетите врагове на страната му. Не без самоирония разказва как заедно с родителите си не пропуска египетски филми всеки петъчен следобед от детството си, особено тези с Омар Шариф. Героят в Размяната е именно мъж, който, прибирайки се вкъщи един ден, вижда всичко, сякаш е дете, а през очите му предметите се превръщат в абстрактни символи, каквито са в тези на хлапетата, преди да осъзнаят колко обикновен е животът ни всъщност.

Текст Мария Македонска

За израелските режисьори знаем, че им се отдава да прибират фестивални награди - и Еран Колирин не прави изключение. С дебютния си Посещението на оркестъра, който мина насам през 2007-а, 39-годишният израелец отмъкна петдесет приза от където се сетиш. На всичкото отгоре младият талант е специален гост на феста, където ще представи новия си Размяната - той бе номиниран за Златен лъв във Венеция миналата година, а сега се е наточил за още.

Еран влиза в киното подобно на Ким Ки-Дук - като пише сценарии. Първият е за филма Zur - Hadassim, с който побеждава в конкурсната програма на международния фест в Йерусалим през 1999-а. Следва опит в телевизията с The Long Journey (2004), а малко по-късно тогавашната му приятелка го навива да седне на режисьорския стол. Резултатът е Посещението на оркестъра, който е предложението на Израел за чуждестранен Оскар, но от Лос Анджелис го отхвърлят, защото диалогът е повече от половината на английски.

Колирин е типичното дете на Близкия изток и винаги гледа със симпатия към Египет - един от най-заклетите врагове на страната му. Не без самоирония разказва как заедно с родителите си не пропуска египетски филми всеки петъчен следобед от детството си, особено тези с Омар Шариф. Героят в Размяната е именно мъж, който, прибирайки се вкъщи един ден, вижда всичко, сякаш е дете, а през очите му предметите се превръщат в абстрактни символи, каквито са в тези на хлапетата, преди да осъзнаят колко обикновен е животът ни всъщност.

Текст Мария Македонска

Гласували общо: 1 потребители