АМЕРИКАНЦИ. Памела Травърз така и не остава доволна от холивудската екранизация на Мери Попинз от 1964-та. Затова и се дърпа, когато британският театрален продуцент Камерън Макинтош години по-късно й предлага да я адаптира в мюзикъл. В крайна сметка Травърз се съгласява при условието, че нито един американец няма да е замесен в продукцията. {{trailer}}
Спасяването на мистър Банкс е извадка от холивудската история - след двайсетгодишно дърпане несговорчивата писателка Памела Травърз (Ема Томпсън) най-накрая се съгласява да продаде на Уолт Дисни (Том Ханкс) правата над любимата й Мери Попинз. Но само ако тя има пълен контрол над продукцията, за да не се комерсиализират персонажите й - нейното семейство. Дисни се съгласява, но после се сблъсква с опърничавия характер на авторката, който не се поддава на отработения му чар.
Ключът към Памела, разбира се, се крие в миналото й. Ние го зърваме чрез препратките към детството й в Австралия с майка й, сестрите й и баща й - алкохолик, когото тя обожава. Това е непоклатимата и въздействаща основа на този филм, която на ръба на сантименталността не само докосва, но и разкрива малко от вдъхновението за бавачката вълшебница.
Актьорите също те оставят със зяпнала уста. Особено Ема Томпсън - тя вече се снабди с номинация за Златен глобус, предвиждаме такава и за Оскарите. Том Ханкс ти идва да го гушнеш. А Колин Фаръл тотално ти къса сърцето в ролята на бащата.
Няма съмнение, ако Спасяването на мистър Банкс не те трогне, операцията от чувства е минала успешно. Честно, колкото и корав да си, историята на едно дете, което безусловно е поставило баща си на пиедестал, от който той главозамаяно се строполява в прахта, трудно ще те остави равнодушен. Детето обаче пораства и се превръща в един от най-обичаните съвременни автори. Само не се бъркай, че това е биографичен филм - той не задълбава в живота на писателката и причините за коравия й характер. Това е филм на Disney, който много добре знае кои бутони да натисне, за да ти въздейства. А те са все на повърхността. Но пък работят.
с една дума
АМЕРИКАНЦИ. Памела Травърз така и не остава доволна от холивудската екранизация
на Мери Попинз от 1964-та. Затова и се дърпа, когато британският театрален
продуцент Камерън Макинтош години по-късно й предлага да я адаптира в мюзикъл.
В крайна сметка Травърз се съгласява при условието, че нито един американец
няма да е замесен в продукцията.
{{trailer}}
Текст Нели А. Калчева