Estruna

Авантюра всъщност е доста лековата дума за това, което се е случило в Estruna - името, под което вокално-инструментална формация, предвождана от виртуоза на фламенкото Арканхел и виртуоза на акустичната китара Антонио Форчоне, поема на пътешествие дълбоко, дълбоко към сърцевината на музиката. Защото някъде между струните и перкусиите, между октавите на Арканхел и хор Нови български гласове - Лалетата, фламенкото и българският фолклор правят любов - нежна, бавна и възпламеняваща.

Началото на Estruna е може би мигът, в който Арканхел чува запис на своя учител Енрике Моренте с нашия хор Ангелите. „Тогава си дадох сметка за величието на тези гласове и за копнежа един ден да направя нещо с тях," казва той. Горе-долу със същите думи Антонио Форчоне си спомня един концерт на Мистерията на българските гласове в Лондон през 80-те: „Бях поразен от красотата на тази музика."

Десетилетия по-късно, когато и двамата вече се познават с България на живо, започва дългото им потапяне, напипване и извайване на нов звук от корените на две традиции. С тях са още контрабасистът Рено Гарсия-Фонс, перкусионистът Агустин Диасера и целият млад и фантастичен състав на Лалетата с диригент Георги Петков.

Всеки от участниците в пътешествието трябва да загърби собственото си его, без обаче да загърбва своята музикална идентичност и история. От проникването им една в друга трябва да се роди Estruna. Да бъде чиста, красива и да не изневерява нито на фламенкото, нито на българския фолклор, нито на джаза.

Тук може да чуеш шест минути от тайнството, което явно се е случвало в репетиционната, и в което испанската „Alhambra" вълшебно се вплита в „Руфинка болна легнала". От записа липсва само Теодосий Спасов, който обаче ще бъде на премиерата на Estruna в зала България утре (24 април) като специален гост. А с него, както знаеш, нищо никога не е обикновено.

Билети от 30 лв. до 60 лв. в мрежата на TicketPlus,
на касата на зала България и в Дюкян Меломан

Текст Стела Вълкова  

Авантюра всъщност е доста лековата дума за това, което се е случило в Estruna - името, под което вокално-инструментална формация, предвождана от виртуоза на фламенкото Арканхел и виртуоза на акустичната китара Антонио Форчоне, поема на пътешествие дълбоко, дълбоко към сърцевината на музиката. Защото някъде между струните и перкусиите, между октавите на Арканхел и хор Нови български гласове - Лалетата, фламенкото и българският фолклор правят любов - нежна, бавна и възпламеняваща.

Началото на Estruna е може би мигът, в който Арканхел чува запис на своя учител Енрике Моренте с нашия хор Ангелите. „Тогава си дадох сметка за величието на тези гласове и за копнежа един ден да направя нещо с тях," казва той. Горе-долу със същите думи Антонио Форчоне си спомня един концерт на Мистерията на българските гласове в Лондон през 80-те: „Бях поразен от красотата на тази музика."

Десетилетия по-късно, когато и двамата вече се познават с България на живо, започва дългото им потапяне, напипване и извайване на нов звук от корените на две традиции. С тях са още контрабасистът Рено Гарсия-Фонс, перкусионистът Агустин Диасера и целият млад и фантастичен състав на Лалетата с диригент Георги Петков.

Всеки от участниците в пътешествието трябва да загърби собственото си его, без обаче да загърбва своята музикална идентичност и история. От проникването им една в друга трябва да се роди Estruna. Да бъде чиста, красива и да не изневерява нито на фламенкото, нито на българския фолклор, нито на джаза.

Тук може да чуеш шест минути от тайнството, което явно се е случвало в репетиционната, и в което испанската „Alhambra" вълшебно се вплита в „Руфинка болна легнала". От записа липсва само Теодосий Спасов, който обаче ще бъде на премиерата на Estruna в зала България утре (24 април) като специален гост. А с него, както знаеш, нищо никога не е обикновено.

Билети от 30 лв. до 60 лв. в мрежата на TicketPlus,
на касата на зала България и в Дюкян Меломан

Текст Стела Вълкова  

Гласували общо: 1 потребители