Ще ти кажем какво е
класика в жанра: да се замъкнеш, от нямане
накъде, със ситните си херувимчета на
концерт, театър или друго мероприятие
за възрастни, изискващо по закон публиката
да пази дистанция, да не се люлее на
седалката и да не обсъжда изпълнителите
на всеослушание с майка си и баща си. И
15 (максимум!) минути по-късно да се изнижеш
сред мексиканска вълна от шъткания,
коси погледи и съвсем небезоснователни
дюдюкания. Прощавайте.
Регламентът на
Концерти
на възглавници обръща с
главата надолу целия по-горен абзац.
Като за начало аудиторията се настанява,
изляга или просто тупва (според възрастта
и възможностите си) на 150 раирани
възглавници. После получава цветни
моливи и бели листи, изрязани във формата
на осминка нота. И, този път без да ни
прощавате, се сдобива с пълната свобода
да щъка наоколо, да танцува и да се
запознае отблизо с инструментите след
края на концерта. Родителите в това
време дават личен пример като се
наслаждават на музиката, слушат с
внимание и ръкопляскат, където се полага.
Матинетата са част от
семейството на галерия Modo
- същата, която тази пролет ни
извъртя един
SM&RT
фест, разпиля дузина ярко
тунинговани пиана по паркове и градинки,
и вкара още един адски полезен за общата
култура формат - концерти със субтитри.
Възглавниците им вече навъртяха две
години в залата в Лозенец,
но предновогодишно са решили да ходят
на мол и да пускат гратис. Тази и следващата
неделя можеш да ги хванеш в новия на
бул. „България" от 11:00.
Програмата за утре (23
декември) е ударна. Включва Мартин
Хафизи, Георги Ценов, Радо Казасов и
техните маримба, тъпан и барабани, които
владеят както ръченицата на Петко
Стайнов и правото хоро на Добри Палиев,
така и някои работи на Бах и Вивалди.
30 декември е денят на
двата рояла и четирите (както се мълви)
златни ръце на клавирно дуо
Йорданова
- Кюркчиев. Това лято Антония
и Иван се върнаха от 15-ия TIM
- International Music
Tournament в Париж с голямата
награда, а няколко месеца по-късно
историята се повтори - само че на 22-ия
International Piano
Competition в Рим. Най-вероятно
ще се потрети и почетвърти, а ние
междувременно се натъкнахме на „Баркарола"
на Рахманинов в тяхно изпълнение и след
като половин час не се спряхме да го
луупваме, ти го
споделяме и на теб.
Текст Елена
Друмева / Снимки от концерта на 16 декември 2012
Ще ти кажем какво е
класика в жанра: да се замъкнеш, от нямане
накъде, със ситните си херувимчета на
концерт, театър или друго мероприятие
за възрастни, изискващо по закон публиката
да пази дистанция, да не се люлее на
седалката и да не обсъжда изпълнителите
на всеослушание с майка си и баща си. И
15 (максимум!) минути по-късно да се изнижеш
сред мексиканска вълна от шъткания,
коси погледи и съвсем небезоснователни
дюдюкания. Прощавайте.
Регламентът на Концерти
на възглавници обръща с
главата надолу целия по-горен абзац.
Като за начало аудиторията се настанява,
изляга или просто тупва (според възрастта
и възможностите си) на 150 раирани
възглавници. После получава цветни
моливи и бели листи, изрязани във формата
на осминка нота. И, този път без да ни
прощавате, се сдобива с пълната свобода
да щъка наоколо, да танцува и да се
запознае отблизо с инструментите след
края на концерта. Родителите в това
време дават личен пример като се
наслаждават на музиката, слушат с
внимание и ръкопляскат, където се полага.
Матинетата са част от
семейството на галерия Modo
- същата, която тази пролет ни
извъртя един SM&RT
фест, разпиля дузина ярко
тунинговани пиана по паркове и градинки,
и вкара още един адски полезен за общата
култура формат - концерти със субтитри.
Възглавниците им вече навъртяха две
години в залата в Лозенец,
но предновогодишно са решили да ходят
на мол и да пускат гратис. Тази и следващата
неделя можеш да ги хванеш в новия на
бул. „България" от 11:00.
Програмата за утре (23
декември) е ударна. Включва Мартин
Хафизи, Георги Ценов, Радо Казасов и
техните маримба, тъпан и барабани, които
владеят както ръченицата на Петко
Стайнов и правото хоро на Добри Палиев,
така и някои работи на Бах и Вивалди.
30 декември е денят на
двата рояла и четирите (както се мълви)
златни ръце на клавирно дуо Йорданова
- Кюркчиев. Това лято Антония
и Иван се върнаха от 15-ия TIM
- International Music
Tournament в Париж с голямата
награда, а няколко месеца по-късно
историята се повтори - само че на 22-ия
International Piano
Competition в Рим. Най-вероятно
ще се потрети и почетвърти, а ние
междувременно се натъкнахме на „Баркарола"
на Рахманинов в тяхно изпълнение и след
като половин час не се спряхме да го
луупваме, ти го споделяме и на теб.
Текст Елена
Друмева / Снимки от концерта на 16 декември 2012
Етикети:
Гласували общо: 1 потребители