The Flamenco Thief

Крейг Сътън (Craig Sutton) свири на китара от дете. Първоначално се профилира в електрическата и се позиционира в различни пънк-рок банди. После открива фламенко китарата, което той самият смята за „един вид прогрес, нали?". Така се стига до The Flamenco Thief, проект, който чак през лятото на 2013-а достига големия свят с The Cosmos Tour.

Влиянията на бристълската трип хоп сцена върху Крейг са очевидни, но лесно ще напипаш и доста други музикални стилове. Ето го в действие. Парадоксалното е, че първото идване на Крейг в България предшества първото му посещение в Испания, което ще е чак догодина. А това интервю пък е първото, което той дава за чуждестранна медия въобще.

Казваш, че фламенко е призма, през която днес продължаваш да свириш музиката, с която си израснал...
Да, опитвам се да кача на борда всички тези влияния и посредством техниките, използвани във фламенко, да пресъздавам музика, която на ниво ритъм често е рок, ска или хип хоп. Съзнавам, че не мога да бъда традиционен фламенко китарист, защото съм от южна Англия, а не от Испания, но пък фламенко е езикът, на който превеждам всички останали влияния.

А май и никога не си бил в Испания, нали?
Да, срамота. Но в началото на следващата година вече наистина ще отида и там.
Защо турнето ти се казва
The Cosmos Tour?
Заради името на албума Liberating Parts Of The Cosmos, който записах в Холандия и който излиза сега. А и ми харесва идеята за необятните разстояния в космическото пространство - също като пътуването из цяла Европа, приключения, такива работи.

В каква посока поемаш с Liberating Parts Of The Cosmos?
Докато първото ми ЕР се фокусира повече върху китарата и китарните линии, сега залагам повече на разширяването и на обогатяването на саунда с различни насложени басове, дръм машини и други дигитални ефекти.
А как възприемат музиката ти фламенко професионалистите?

Ами, да видим как. Често свиря пред публика, която се интересува от традиционните фламенко жанрове. Като цяло, на повечето хора им харесва. Поне никой не е идвал да ми каже, че използвам името Крадецът на фламенко (The Flamenco Thief) с комерсиална цел, за да привлека повече аудитория. Любопитен съм как ще се получи и в София.

Какво е бъдещето на музиката или музиката на бъдещето, ако щеш?
За себе си мога да кажа, че ще работя за разширяване на диапазона на високите и ниските честоти, а в глобален план - нищо не ми липсва. Извън мейнстрийма по света има толкова интересна и креативна нова музика... Да, трудно е, но и всеки ден се раждат хиляди други по-интересни неща.

The Flamenco Thief е част от десетия Аларма пънк джаз фест. Повече има тук.
Билети по 4 лв. единичен и 6 лв. двоен от TicketPlus, Eventim и Tixgate
Вход 5 лв.

Крейг Сътън (Craig Sutton) свири на китара от дете. Първоначално се профилира в електрическата и се позиционира в различни пънк-рок банди. После открива фламенко китарата, което той самият смята за „един вид прогрес, нали?". Така се стига до The Flamenco Thief, проект, който чак през лятото на 2013-а достига големия свят с The Cosmos Tour.

Влиянията на бристълската трип хоп сцена върху Крейг са очевидни, но лесно ще напипаш и доста други музикални стилове. Ето го в действие. Парадоксалното е, че първото идване на Крейг в България предшества първото му посещение в Испания, което ще е чак догодина. А това интервю пък е първото, което той дава за чуждестранна медия въобще.

Казваш, че фламенко е призма, през която днес продължаваш да свириш музиката, с която си израснал...
Да, опитвам се да кача на борда всички тези влияния и посредством техниките, използвани във фламенко, да пресъздавам музика, която на ниво ритъм често е рок, ска или хип хоп. Съзнавам, че не мога да бъда традиционен фламенко китарист, защото съм от южна Англия, а не от Испания, но пък фламенко е езикът, на който превеждам всички останали влияния.

А май и никога не си бил в Испания, нали?
Да, срамота. Но в началото на следващата година вече наистина ще отида и там.
Защо турнето ти се казва
The Cosmos Tour?
Заради името на албума Liberating Parts Of The Cosmos, който записах в Холандия и който излиза сега. А и ми харесва идеята за необятните разстояния в космическото пространство - също като пътуването из цяла Европа, приключения, такива работи.

В каква посока поемаш с Liberating Parts Of The Cosmos?
Докато първото ми ЕР се фокусира повече върху китарата и китарните линии, сега залагам повече на разширяването и на обогатяването на саунда с различни насложени басове, дръм машини и други дигитални ефекти.
А как възприемат музиката ти фламенко професионалистите?

Ами, да видим как. Често свиря пред публика, която се интересува от традиционните фламенко жанрове. Като цяло, на повечето хора им харесва. Поне никой не е идвал да ми каже, че използвам името Крадецът на фламенко (The Flamenco Thief) с комерсиална цел, за да привлека повече аудитория. Любопитен съм как ще се получи и в София.

Какво е бъдещето на музиката или музиката на бъдещето, ако щеш?
За себе си мога да кажа, че ще работя за разширяване на диапазона на високите и ниските честоти, а в глобален план - нищо не ми липсва. Извън мейнстрийма по света има толкова интересна и креативна нова музика... Да, трудно е, но и всеки ден се раждат хиляди други по-интересни неща.

The Flamenco Thief е част от десетия Аларма пънк джаз фест. Повече има тук.
Билети по 4 лв. единичен и 6 лв. двоен от TicketPlus, Eventim и Tixgate
Вход 5 лв.

Гласували общо: 1 потребители