Трап отклонения

През последните години трапът достигна нови хоризонти. Някои от тях прекалено комерсиални за нашия вкус, но други попадат право в целта. Тежките бас линии винаги са ни привличали - при добър саунд и те удрят право в сърцето, за да създадат усещане за недосегаемост. Вероятно точно това е и причината този стил да придобие такава популярност - малко или много се чувстваш гангстер. Тежък гангстер при това, който се рее из безплътната вселена на дълбокия саунд. Интересът на столичани към тази музика е вече факт и даже си имаме няколко представителя - Sava, Diamondz, Manners и др., които се борят жанрът да пробие и на българската сцена. A феновете бавно, но славно се множат.

Кратка история
Понятието трап се ражда в гето средите на Атланта, Джорджия през ранната 1990-а. Трап е мястото, където се осъществяват дилърските мероприятия. Тоест, продават се наркотици. Рапъри като UGK, Three 6 Mafia, Cool Breeze, Master P и Ghetto Mafia вкарват термина в лириките си, описващи суровия начин на живот в мизерията, която те сграбчва и няма никакво намерение да те пусне. Освен ако не попаднеш на топ местата в музикалните класации.

В началото на новия милениум трапът започва да се превръща от реално място в музикален жанр. Момчетата от улицата стават звезди, а бедността и мизерията остават някъде в миналото, надвиснали като черен облак в слънчев ден. Игнорираме напълно лигавите псевдо гангстери, които никога не са излизали от богаташките си квартали. Въздух под налягане. За съжаление има и хора от гетото, които се продадоха, а в текстовете се набляга повече на лесните пички, силата на парите и количеството употребявана дрога. Но славата и богатството не са шега работа и не са за всеки. Прощаваме им.

Ако не си чувал за първосъздателите на трапа, то със сигурност си клатил дупе на фона на T.I., Young Jeezy, Gucci Mane, Rick Ross, Juicy J (член на Three 6 Mafia, първата снимка в Галерия), и другите им колеги в бранша. A от диджеите по-известни са Baauer (на третата снимка в Галерия), Mayhem, Dj Smokey (на втората снимка в Галерия), Flosstradamus и т.н. Няма да се впускаме в по-ъндърграунд имената, защото талантите хич не са малко. Някои от основните елементи от трап инструменталите пък си пробиват път и в прозиведенията на съвсем различни по стилово отношение артисти (предимно от електронната музика) - вулгарните текстове се заменят с нежни вокали, а агресията отстъпва пред красотата. С други думи - има бъдеще за тази музика. Но колко ще бъде то, можем само да гадаем.

Тънкостите в звученето
Границата между трапа и грайма е доловима, но само за онези, които знаят какво слушат. Основната разлика се крие в произхода на двата субжанра. Граймът произлиза от, т.нар. стил гараж и се прокрадват елементи от дръм енд бейс и джънгъл направленията, а меката на тази музика е кралство Великобритания. Сред по-известните представители се нареждат персонажи като Skepta, Wiley, Frisco, P Money, D Double, JME и др.

Колкото до трапа негов татко е хип-хопа, който се трансформира в многопластово музикално творение. За основата са характерни тежки и продължителни суб-бас линии, които варират между 60 и 20 херца - честоти, които по-скоро се усещат, отколкото се чуват. Или дълбоки барабанни удари 808, чието име идва от машината виновник за тези звуци. Към тях се прибавят двойни фусове - звуци, от чинелите на барабаните, като темпото им може и да е по-бързо.

Черешката на тортата е съвкупност от звуци, имитиращи всякакви други духови, струнни и клавишни инструменти. Тук се крие творческият елемент, който определя разнообразието в жанра. Определяме ги като имитация, защото изпълненията и записите с лайв бенд не са присъщи за трапа, но един такъв опит със сигурност би развълнувал любопитството ни. Следим зорко какво се случва в трап средите и честно казано имаме известни очаквания към артистите, отдали се на дълбокото бас звучене.

Текст Мина Иванова

Тази събота - 17 септември, е първото за сезона издание на Трап Цензура,
на което българските представители на трап музиката ще се развихрят зад пулта

През последните години трапът достигна нови хоризонти. Някои от тях прекалено комерсиални за нашия вкус, но други попадат право в целта. Тежките бас линии винаги са ни привличали - при добър саунд и те удрят право в сърцето, за да създадат усещане за недосегаемост. Вероятно точно това е и причината този стил да придобие такава популярност - малко или много се чувстваш гангстер. Тежък гангстер при това, който се рее из безплътната вселена на дълбокия саунд. Интересът на столичани към тази музика е вече факт и даже си имаме няколко представителя - Sava, Diamondz, Manners и др., които се борят жанрът да пробие и на българската сцена. A феновете бавно, но славно се множат.

Кратка история
Понятието трап се ражда в гето средите на Атланта, Джорджия през ранната 1990-а. Трап е мястото, където се осъществяват дилърските мероприятия. Тоест, продават се наркотици. Рапъри като UGK, Three 6 Mafia, Cool Breeze, Master P и Ghetto Mafia вкарват термина в лириките си, описващи суровия начин на живот в мизерията, която те сграбчва и няма никакво намерение да те пусне. Освен ако не попаднеш на топ местата в музикалните класации.

В началото на новия милениум трапът започва да се превръща от реално място в музикален жанр. Момчетата от улицата стават звезди, а бедността и мизерията остават някъде в миналото, надвиснали като черен облак в слънчев ден. Игнорираме напълно лигавите псевдо гангстери, които никога не са излизали от богаташките си квартали. Въздух под налягане. За съжаление има и хора от гетото, които се продадоха, а в текстовете се набляга повече на лесните пички, силата на парите и количеството употребявана дрога. Но славата и богатството не са шега работа и не са за всеки. Прощаваме им.

Ако не си чувал за първосъздателите на трапа, то със сигурност си клатил дупе на фона на T.I., Young Jeezy, Gucci Mane, Rick Ross, Juicy J (член на Three 6 Mafia, първата снимка в Галерия), и другите им колеги в бранша. A от диджеите по-известни са Baauer (на третата снимка в Галерия), Mayhem, Dj Smokey (на втората снимка в Галерия), Flosstradamus и т.н. Няма да се впускаме в по-ъндърграунд имената, защото талантите хич не са малко. Някои от основните елементи от трап инструменталите пък си пробиват път и в прозиведенията на съвсем различни по стилово отношение артисти (предимно от електронната музика) - вулгарните текстове се заменят с нежни вокали, а агресията отстъпва пред красотата. С други думи - има бъдеще за тази музика. Но колко ще бъде то, можем само да гадаем.

Тънкостите в звученето
Границата между трапа и грайма е доловима, но само за онези, които знаят какво слушат. Основната разлика се крие в произхода на двата субжанра. Граймът произлиза от, т.нар. стил гараж и се прокрадват елементи от дръм енд бейс и джънгъл направленията, а меката на тази музика е кралство Великобритания. Сред по-известните представители се нареждат персонажи като Skepta, Wiley, Frisco, P Money, D Double, JME и др.

Колкото до трапа негов татко е хип-хопа, който се трансформира в многопластово музикално творение. За основата са характерни тежки и продължителни суб-бас линии, които варират между 60 и 20 херца - честоти, които по-скоро се усещат, отколкото се чуват. Или дълбоки барабанни удари 808, чието име идва от машината виновник за тези звуци. Към тях се прибавят двойни фусове - звуци, от чинелите на барабаните, като темпото им може и да е по-бързо.

Черешката на тортата е съвкупност от звуци, имитиращи всякакви други духови, струнни и клавишни инструменти. Тук се крие творческият елемент, който определя разнообразието в жанра. Определяме ги като имитация, защото изпълненията и записите с лайв бенд не са присъщи за трапа, но един такъв опит със сигурност би развълнувал любопитството ни. Следим зорко какво се случва в трап средите и честно казано имаме известни очаквания към артистите, отдали се на дълбокото бас звучене.

Текст Мина Иванова

Тази събота - 17 септември, е първото за сезона издание на Трап Цензура,
на което българските представители на трап музиката ще се развихрят зад пулта

Гласували общо: 1 потребители