За концерта си в зала България днес (14 юни) е избрала Морето от Клод Дебюси, кантата Александър Невски от Сергей Пркофиев (с Елена Чавдарова-Иса, мецосопран) и вокалната пиеса Сърце на птица от големия ни композитор Александър Текелиев. Именно с въпросната пиеса ще даде висок старт на вечерта, а тя досега не е виждала сцена - това е световната й премиера, в която ще се включи и мощното ни сопрано Веселина Василева.
Това са сухите факти, които с малко повече ровене се намират и в нета, затова й пратихме няколко блиц въпроса. И ето какво се получи.
Мъжко момиче ли сте? Не знам какво точно разбирате под „мъжко момиче", но ще го кажа така - не съм особено „женствено" възпитана. Професията ми и хобитата ми също не са много дамски. Баща ми беше доста сериозен и винаги ме е учил да работя здраво и сама да се грижа за себе си.
Срещу кого най-често размахвате палката? Срещу тези, които не слушат. (смее се) Шегувам се, разбира се - да дирижираш голям оркестър и хор не винаги означава, че си диктатор. Трябва да ги водиш, като следваш единствено музиката.
Какво слушате в колата? Когато съм в Германия, си пускам класика или поп по радио BR. Обичам всякакви стилове - джаз, поп, рок, даже и по-твърди неща от сорта на Скорпиънс. Обожавам Уитни Хюстън и Барбара Стрейзънд, но всичко зависи в какво настроение съм.
Дайте пример за абсолютна класика? Латинският израз „Carpe diem", който означава „улови мига". Всичко е толкова преходно, че се радвам на всеки Божи ден и съм благодарна.
Кога пак ще дойдете в София? Тук най-много харесвам хората и винаги се връщам заради тях - българите са най-интелигентната и дълбока публика. Идвам отново през септември, за да дирижирам Софийската филхармония в зала България. Първият концерт е на 20-и и ще е с по-популярни поп мелодии, а на 27-и ще повторим Травиата. Всички сте сърдечно поканени! Текст Милена Гелева
Любка Биаджони е на щат в Софийската филхармония и Националния
хор „Светослав Обретенов" от март 2012-а, иначе живее в Германия, и по-точно в замъка
Гутенберг. Тази работа не е случайна - както споменахме, синьора Биаджони е
истинска баронеса, а съпругът й (и неин колега) е далечен роднина на Йоханес Гутенберг, таткото на книжния
печат. Родена е в Рим, дъщеря е на италиански политик и българска
преводачка и за начало завършва родната ни Музикална академия. После хваща към Ботуша,
учи в майсторски класове на Густав Кун, Норберт Балач и Ленард Бърнстейн, но срещите
с руските майстори на палката Иля Мусин и Валери Гергиев в Ротердам през 1997-а
тотално променят кариерата й. Работила е с едни от най-тежките оркестри и
хорове не само в Италия, но и в Германия, Турция и Чехия, и има две награди - една
от конкурса за диригенти на
Виенски камерен оркестър през 1996-а и една за оперно дирижиране Spoleto 2002. Между другото - 13 години танцува балет и има диплома по
философия, а в случай че те вълнува какви още ги е вършила през годините - по-добре
направо виж дебелото CV в сайта
й.
За концерта си в зала България днес (14 юни) е избрала Морето от Клод Дебюси, кантата Александър Невски от Сергей Пркофиев (с Елена
Чавдарова-Иса, мецосопран) и вокалната пиеса Сърце на птица от големия ни композитор Александър Текелиев. Именно
с въпросната пиеса ще даде висок старт на вечерта, а тя досега не е виждала
сцена - това е световната й премиера, в която ще се включи и мощното ни сопрано
Веселина Василева.
Това са сухите факти, които с малко повече ровене се намират
и в нета, затова й пратихме няколко блиц въпроса. И ето какво се получи.
Какво е да си
диригент? Доста
комплексна професия е - трябва да си едновременно психолог, учител, музикант,
баща, приятел, организатор, мениджър.
Мъжко момиче ли сте? Не
знам какво точно разбирате под „мъжко момиче", но ще го кажа така - не съм
особено „женствено" възпитана. Професията ми и хобитата ми също не са много
дамски. Баща ми беше доста сериозен и винаги ме е учил да работя здраво и сама
да се грижа за себе си.
Срещу кого най-често
размахвате палката? Срещу тези, които не слушат. (смее се) Шегувам се, разбира се - да дирижираш
голям оркестър и хор не винаги означава, че си диктатор. Трябва да ги водиш, като
следваш единствено музиката.
Какво слушате в
колата? Когато съм в Германия, си пускам класика или поп по радио BR. Обичам всякакви стилове - джаз,
поп, рок, даже и по-твърди неща от сорта на Скорпиънс. Обожавам Уитни Хюстън и
Барбара Стрейзънд, но всичко зависи в какво настроение съм.
Дайте пример за
абсолютна класика? Латинският израз „Carpe diem", който означава „улови
мига". Всичко е толкова преходно, че се радвам на всеки Божи ден и съм
благодарна.
Кога пак ще дойдете в
София? Тук най-много харесвам хората и винаги се връщам заради тях - българите
са най-интелигентната и дълбока публика. Идвам отново през септември, за да
дирижирам Софийската филхармония в зала България. Първият концерт е на 20-и и ще е с по-популярни поп мелодии, а на 27-и ще повторим Травиата. Всички сте сърдечно поканени!
Текст Милена Гелева