Ако направим една бърза справка с критериите в западните държави, бързо ще видим, че хората там масово карат някакви малки колички, които нови струват колкото добре оборудван използван автомобил в България.
Това автоматично трябва да ни покаже, че не можем бързо да се доверяваме на класациите за икономични автомобили, защото те просто не се отнасят толкова директно за България. Има куп фактори, които трябва да вземем предвид (че дори и качеството на конкретните
автогуми, които ще сложим на колата). Затова нека видим какви трябва да ни бъдат критериите за градски автомобил!
Размерът невинаги има значение!
Почти навсякъде ще ни кажат, че колкото по-малка е колата за града, толкова по-добре. Това донякъде е така, но е въпрос на нужди. Ако не ни се налага постоянно да паркираме в тесни пространства, нито пък се блъскаме в най-големите задръствания, тогава няма смисъл да си промиваме мозъка с идеята за извънредно малък автомобил. Да не говорим, че тогава може да не отговаря на други наши нужди!
Не трябва да се подвеждаме от рекламирания разход на гориво
Истината е, че в градска среда разходът на гориво винаги е по-голям. Няма как да си го спестим, независимо колко икономичен автомобил намерим. Проблемът тук не е просто, че двигателят трябва да е икономичен, но и да остане такъв през целия живот на автомобила. За жалост, това често не се случва. Виж следващата точка!
Ефективността на двигателя е по-маловажна от надеждността на колата
Дори да спестяваме по 2 лева на 100 километра, ако на 5 хиляди километра се налага да правим скъпи ремонти по колата, какъв е смисълът? Може двигателят да е проблемен или ходовата част… а може и да си е един надежден автомобил.
Ето защо далеч по-добре е да се търсят доказани модели и да не спестяваме от важните неща като спирачки и гуми (които можем да видим в
Примекс). Тези работи могат да ни спестят куп главоболия в непредвидените ситуации на градското шофиране.
Трябва добре да преценим нуждите си
Дори да шофираме в градска среда, където икономичните двигатели и малките автомобили могат да виреят по-добре, ако се нуждаем от семейна кола, тогава добре трябва да преценим приоритетите си. Макар да е допустимо да жертваме малко място за много икономичност, това има своите граници. Няма как да съберем 5-членно семейство в един компактен автомобил и да ни е много удобно!
Разбира се, ако сме студенти, които просто се движат от общежитията до корпуса, малките коли са окей за нас. Но в повечето случаи хората се подвеждат по „икономичността“ на даден двигател и после се оказва, че изобщо не им е удобно да се возят в автомобила, който са избрали по тези критерии.
Важно е да отбележим, че нуждите ни могат да се променят с времето или пък да се променят в самата среда. Например ако искаме автомобил основно за градско каране, но веднъж или два пъти месечно ще пътуваме на дълъг път, това също трябва да бъде съобразено. Обикновено малките автомобили изобщо не са комфортни в такава ситуация.
Както става ясно, изборът на автомобил за града не е толкова лесен, колкото производителите на автомобили се опитват да го изкарат. Но вече знаем какво точно трябва да търсим или поне имаме някои от критериите!
Ако направим една бърза справка с критериите в западните държави, бързо ще видим, че хората там масово карат някакви малки колички, които нови струват колкото добре оборудван използван автомобил в България.
Това автоматично трябва да ни покаже, че не можем бързо да се доверяваме на класациите за икономични автомобили, защото те просто не се отнасят толкова директно за България. Има куп фактори, които трябва да вземем предвид (че дори и качеството на конкретните автогуми, които ще сложим на колата). Затова нека видим какви трябва да ни бъдат критериите за градски автомобил!
Размерът невинаги има значение!
Почти навсякъде ще ни кажат, че колкото по-малка е колата за града, толкова по-добре. Това донякъде е така, но е въпрос на нужди. Ако не ни се налага постоянно да паркираме в тесни пространства, нито пък се блъскаме в най-големите задръствания, тогава няма смисъл да си промиваме мозъка с идеята за извънредно малък автомобил. Да не говорим, че тогава може да не отговаря на други наши нужди!
Не трябва да се подвеждаме от рекламирания разход на гориво
Истината е, че в градска среда разходът на гориво винаги е по-голям. Няма как да си го спестим, независимо колко икономичен автомобил намерим. Проблемът тук не е просто, че двигателят трябва да е икономичен, но и да остане такъв през целия живот на автомобила. За жалост, това често не се случва. Виж следващата точка!
Ефективността на двигателя е по-маловажна от надеждността на колата
Дори да спестяваме по 2 лева на 100 километра, ако на 5 хиляди километра се налага да правим скъпи ремонти по колата, какъв е смисълът? Може двигателят да е проблемен или ходовата част… а може и да си е един надежден автомобил.
Ето защо далеч по-добре е да се търсят доказани модели и да не спестяваме от важните неща като спирачки и гуми (които можем да видим в Примекс). Тези работи могат да ни спестят куп главоболия в непредвидените ситуации на градското шофиране.
Трябва добре да преценим нуждите си
Дори да шофираме в градска среда, където икономичните двигатели и малките автомобили могат да виреят по-добре, ако се нуждаем от семейна кола, тогава добре трябва да преценим приоритетите си. Макар да е допустимо да жертваме малко място за много икономичност, това има своите граници. Няма как да съберем 5-членно семейство в един компактен автомобил и да ни е много удобно!
Разбира се, ако сме студенти, които просто се движат от общежитията до корпуса, малките коли са окей за нас. Но в повечето случаи хората се подвеждат по „икономичността“ на даден двигател и после се оказва, че изобщо не им е удобно да се возят в автомобила, който са избрали по тези критерии.
Важно е да отбележим, че нуждите ни могат да се променят с времето или пък да се променят в самата среда. Например ако искаме автомобил основно за градско каране, но веднъж или два пъти месечно ще пътуваме на дълъг път, това също трябва да бъде съобразено. Обикновено малките автомобили изобщо не са комфортни в такава ситуация.
Както става ясно, изборът на автомобил за града не е толкова лесен, колкото производителите на автомобили се опитват да го изкарат. Но вече знаем какво точно трябва да търсим или поне имаме някои от критериите!
Гласували общо: 1 потребители