Европейският съюз се стреми към изграждане на по-добра транснационална инфраструктура. Типично за всеки съюз е да отдаде приоритет на стокообмена, независимо дали става въпрос за физически стоки или дигитални услуги. Поради тази причина и ЕС поставя във фокуса си подобряване на транспортните връзки, информационно-комуникационните технологии и енергетиката. Целта е да се улеснят достъпът и свързаността, както и да се преодолее изолацията на страните в Съюза. Българската банка за развитие е банката, която директно и индиректно подкрепя с кредитни средства компаниите, одобрени с проекти по Механизма за свързване на Европа.
Стоян Мавродиев и ББР подкрепят приоритетно малките и средни компании, защото те са основна част от движещата сила на икономиката. Това е заложено и в целите на Механизма за свързване на Европа – подкрепата за микро, малкия и среден бизнес.
Какви са общите цели на Механизма за свързване на Европа?
Механизмът е многогодишна инициатива в рамките на стратегията „Европа 2020“. Общите цели на Механизма за свързване на Европа обхващат 27-те държави-членки, като ги стимулират да работят за интелигентен и устойчив растеж. Изграждането на стабилна и приобщаваща среда в ЕС е един от основните приоритети, в която участват икономики, насърчаващи екологичните бизнеси и работещи за намаляването на въглеродния отпечатък.
Акцент е поставен върху развиването на транспортната мрежа, която ще осигури свързаност между регионите в ЕС, включително и най-слабо развитите. Една от целите на Механизма за свързване на Европа е точно тази – да предостави европейско финансиране, за да може транспортната свързаност да се превърне във факт. Редом с това се въвеждат и допълнителни мерки за опазване на околната среда. Приоритет се отдава на екологичния транспорт. Като част от приоритетните проекти, които Механизмът ще подкрепи, са и тези, насочени към модернизация и дигитализация на различните системи за управление на трафика.
Информационните и комуникационни системи и тяхната достъпност за всички страни в ЕС също са сред важните цели на Механизма за свързване на Европа. Te са предпоставка за развитие на знанието, информираността, по-добрата комуникация, както и на редица услуги, които биха били немислими без тях.
Целите на ЕС свързани с енергийната инфраструктура са за сигурна електроенергия, редовни доставки, стабилна мрежа и непрекъснатост. По Механизма ще се насърчават всички дейности по преминаване към нисковъглеродна икономика, интеграцията на енергийни мрежи, подобряването на достъпа до ресурси и др. Планът е за няколко години значително да се подобри не само инфраструктурата, по която електроенергията достига до хората и бизнеса, но и да се наблегне на по-ниския дял на въглеродните емисии.
Какъв е бюджетът на Механизма за свързване на Европа?
За 2019 и 2020 г. отделеният бюджет е над 190 млн. евро. Той трябва да се разпредели в две направления - модернизация на ЖП транспорта и внедряването на алтернативни горива. Българската банка за развитие предлага финансиране на компании, които са одобрени по Механизма за свързване на Европа. Компаниите имат време да подадат документи за кандидатстване до март 2021 г. Минималното безвъзмездно финансиране е минимум 1 млн. евро, а минималният размер на
кредитите от ББР - 5 млн. евро. Банката ще предостави подкрепа за различните етапи от изпълнението на проектите, като ще допълни безвъзмездната помощ с кредитен ресурс. От страна на Европейската комисия програмата се администрира от европейската агенция INEA.
Европейският съюз се стреми към изграждане на по-добра транснационална инфраструктура. Типично за всеки съюз е да отдаде приоритет на стокообмена, независимо дали става въпрос за физически стоки или дигитални услуги. Поради тази причина и ЕС поставя във фокуса си подобряване на транспортните връзки, информационно-комуникационните технологии и енергетиката. Целта е да се улеснят достъпът и свързаността, както и да се преодолее изолацията на страните в Съюза. Българската банка за развитие е банката, която директно и индиректно подкрепя с кредитни средства компаниите, одобрени с проекти по Механизма за свързване на Европа. Стоян Мавродиев и ББР подкрепят приоритетно малките и средни компании, защото те са основна част от движещата сила на икономиката. Това е заложено и в целите на Механизма за свързване на Европа – подкрепата за микро, малкия и среден бизнес.
Какви са общите цели на Механизма за свързване на Европа?
Механизмът е многогодишна инициатива в рамките на стратегията „Европа 2020“. Общите цели на Механизма за свързване на Европа обхващат 27-те държави-членки, като ги стимулират да работят за интелигентен и устойчив растеж. Изграждането на стабилна и приобщаваща среда в ЕС е един от основните приоритети, в която участват икономики, насърчаващи екологичните бизнеси и работещи за намаляването на въглеродния отпечатък.
Акцент е поставен върху развиването на транспортната мрежа, която ще осигури свързаност между регионите в ЕС, включително и най-слабо развитите. Една от целите на Механизма за свързване на Европа е точно тази – да предостави европейско финансиране, за да може транспортната свързаност да се превърне във факт. Редом с това се въвеждат и допълнителни мерки за опазване на околната среда. Приоритет се отдава на екологичния транспорт. Като част от приоритетните проекти, които Механизмът ще подкрепи, са и тези, насочени към модернизация и дигитализация на различните системи за управление на трафика.
Информационните и комуникационни системи и тяхната достъпност за всички страни в ЕС също са сред важните цели на Механизма за свързване на Европа. Te са предпоставка за развитие на знанието, информираността, по-добрата комуникация, както и на редица услуги, които биха били немислими без тях.
Целите на ЕС свързани с енергийната инфраструктура са за сигурна електроенергия, редовни доставки, стабилна мрежа и непрекъснатост. По Механизма ще се насърчават всички дейности по преминаване към нисковъглеродна икономика, интеграцията на енергийни мрежи, подобряването на достъпа до ресурси и др. Планът е за няколко години значително да се подобри не само инфраструктурата, по която електроенергията достига до хората и бизнеса, но и да се наблегне на по-ниския дял на въглеродните емисии.
Какъв е бюджетът на Механизма за свързване на Европа?
За 2019 и 2020 г. отделеният бюджет е над 190 млн. евро. Той трябва да се разпредели в две направления - модернизация на ЖП транспорта и внедряването на алтернативни горива. Българската банка за развитие предлага финансиране на компании, които са одобрени по Механизма за свързване на Европа. Компаниите имат време да подадат документи за кандидатстване до март 2021 г. Минималното безвъзмездно финансиране е минимум 1 млн. евро, а минималният размер на кредитите от ББР - 5 млн. евро. Банката ще предостави подкрепа за различните етапи от изпълнението на проектите, като ще допълни безвъзмездната помощ с кредитен ресурс. От страна на Европейската комисия програмата се администрира от европейската агенция INEA.
Гласували общо: 1 потребители