Hito

Hito е име, което трябва да запомниш. А това ще стане неусетно, ако прослушаш дори и един от нейните сетове. Тя е диджей със собствен стил, който, ей така, между другото те хваща за ушите с лежерния си груув и преди да си се усетил нахлува с японска прецизност в главата ти с артилерия от винили и минимъл.

Родена е в Химеджи, Южно-Централна Япония, но пътят я отвежда към Берлин. А веднъж като си там, няма как клубната сцена да не ти влезе под кожата, особено ако те влече към нея така или иначе. Съдбоносна за Hito се оказва срещата с едно огромно име от електронния свят - Richie Hawtin, дами и господа. Точно по това време той развива серията партита ENTER. на Ибиса и в главата му се върти идея за малко място, на което хората да се наслаждават на специална напитка и на специална музика. Така се появява ENTER. Sake, където чашите се пълнят от традиционни японски пивоварни, а саундът се лее изпод дековете на силни диджеи. Един от тях е именно Hito.

Кога ти хрумна, че трябва да се пробваш като диджей?
Доста ми е трудно да го обясня. Просто така се случи, че имах възможността да пускам музика на едно лежерно парти в Берлин. Това беше първата ми изява като професионален диджей.

Заради музиката ли се премести в Германия?
Не, в Япония също доста се забавлявах. А причината да тръгна за Германия не беше в електронната сцена. Но тя нахлу в живота ми по съвсем естествен начин.

Щом пристигнах в Берлин, започнах да изучавам живота в този град. А клубовете и музиката са неделима част от него. Така че, когато си жител на Берлин, е напълно нормално те да станат част и от твоето ежедневие. Става несъзнателно.

Каква роля изиграха ENTER. и Richie Hawtin за теб и кариерата ти?
ENTER. влезе в живота ми много внезапно! Бях част от SAKEBAR - берлинския проект на Рич. После отидохме в Токио, за да проучим детайли около сакето и пивоварни, където се произвежда. След това известно време не се бяхме чували. Няколко години по-късно ме покани за ENTER.Sake в Ибиса. Оттогава обикалям и пускам музика на все повече места по света.
Кое беше най-голямото предизвикателство за теб в това сътрудничество?
Първата ми вечер в ENTER.Sake - пазя много ясен спомен за нея. Беше горчиво-сладко преживяване. Но през втория ми сезон като част от ENTER. най-вече се забавлявах. Така разбрах, че моето предизвикателство е да бъда себе си.

Какво е да си имаш твое си място в Ибиса?
Много е приятно! Чувствам се добре, когато съм там. ENTER.Sake е домът ми.
А какво е да си жена на тази сцена, която е доминирана най-вече от мъже?
Да бъда диджей за мен е дар. Вярвам, че всеки диджей е различен и притежава своя собствена страст и свой начин да я изрази. Е, аз съм жена от Япония. Излизам напред точно с това, което съм и това, което притежавам.

Какво ще кажеш за винила?
По-добра съм с винили отколкото с машинария. За мен винилите са малките ми бебчета! Те са от органична материя и по този начин аз мога да докосна звука.

Понякога ползвам Traktor (диджейски софтуер, бел. авт.) за отделни сетове, защото някои парчета не съществуват на винил. Тогава нямам друг избор освен да прибегна към дигитални способи. Но ако ми се наложи, си отделям време, за да проуча как да използвам пълния им технически потенциал, за да пасне на моя начин на пускане. И все пак не смесвам двата вида пускане на музика. Или единия, или другия.

Коя е твоята ниша на електронната сцена?
Харесвам грууви минимъл, техно, дъб и тек хаус. Харесва ми музиката да има грууви усещане, а не само динамика и скорост.
А визуалните ефекти, които придружават сетовете, пречат или помагат?
Познавам много добри визуални артисти и смятам, че визуалният начин на изразяване е обширен като музиката. Иска ми се да създам звукова вълна, която да усетиш и в която да откриеш образ. И така звук и картина да се слеят.

Кое е най-якото в това да си диджей?
Срещите с приятни хора, храната, различната култура и любовта, която имаме за споделяне.
Ако не беше диджей, каква щеше да станеш?
Мотокрос състезател.

Кои артисти те вдъхновяват в момента - без значение дали са диджеи?
Masomenos
и Sadam (фризьор).
Върху какво работиш сега?
Върнах се обратно в Европа след четири дълги месеца в Япония и сега селектирам нови парчета.
Каква е крайната ти цел като музикант?
Това не е лесен въпрос. Но ми се иска да спомогна за това хората по света да споделят и да станат едно цяло.

Някакви планове за лятото?
Най-вероятно ще живея в Ибиса и ще уча испански.

Hito е в Yalta на 8 март след 23:00

Текст Нели А. Калчева

Hito е име, което трябва да запомниш. А това ще стане неусетно, ако прослушаш дори и един от нейните сетове. Тя е диджей със собствен стил, който, ей така, между другото те хваща за ушите с лежерния си груув и преди да си се усетил нахлува с японска прецизност в главата ти с артилерия от винили и минимъл.

Родена е в Химеджи, Южно-Централна Япония, но пътят я отвежда към Берлин. А веднъж като си там, няма как клубната сцена да не ти влезе под кожата, особено ако те влече към нея така или иначе. Съдбоносна за Hito се оказва срещата с едно огромно име от електронния свят - Richie Hawtin, дами и господа. Точно по това време той развива серията партита ENTER. на Ибиса и в главата му се върти идея за малко място, на което хората да се наслаждават на специална напитка и на специална музика. Така се появява ENTER. Sake, където чашите се пълнят от традиционни японски пивоварни, а саундът се лее изпод дековете на силни диджеи. Един от тях е именно Hito.

Кога ти хрумна, че трябва да се пробваш като диджей?
Доста ми е трудно да го обясня. Просто така се случи, че имах възможността да пускам музика на едно лежерно парти в Берлин. Това беше първата ми изява като професионален диджей.

Заради музиката ли се премести в Германия?
Не, в Япония също доста се забавлявах. А причината да тръгна за Германия не беше в електронната сцена. Но тя нахлу в живота ми по съвсем естествен начин.

Щом пристигнах в Берлин, започнах да изучавам живота в този град. А клубовете и музиката са неделима част от него. Така че, когато си жител на Берлин, е напълно нормално те да станат част и от твоето ежедневие. Става несъзнателно.

Каква роля изиграха ENTER. и Richie Hawtin за теб и кариерата ти?
ENTER. влезе в живота ми много внезапно! Бях част от SAKEBAR - берлинския проект на Рич. После отидохме в Токио, за да проучим детайли около сакето и пивоварни, където се произвежда. След това известно време не се бяхме чували. Няколко години по-късно ме покани за ENTER.Sake в Ибиса. Оттогава обикалям и пускам музика на все повече места по света.
Кое беше най-голямото предизвикателство за теб в това сътрудничество?
Първата ми вечер в ENTER.Sake - пазя много ясен спомен за нея. Беше горчиво-сладко преживяване. Но през втория ми сезон като част от ENTER. най-вече се забавлявах. Така разбрах, че моето предизвикателство е да бъда себе си.

Какво е да си имаш твое си място в Ибиса?
Много е приятно! Чувствам се добре, когато съм там. ENTER.Sake е домът ми.
А какво е да си жена на тази сцена, която е доминирана най-вече от мъже?
Да бъда диджей за мен е дар. Вярвам, че всеки диджей е различен и притежава своя собствена страст и свой начин да я изрази. Е, аз съм жена от Япония. Излизам напред точно с това, което съм и това, което притежавам.

Какво ще кажеш за винила?
По-добра съм с винили отколкото с машинария. За мен винилите са малките ми бебчета! Те са от органична материя и по този начин аз мога да докосна звука.

Понякога ползвам Traktor (диджейски софтуер, бел. авт.) за отделни сетове, защото някои парчета не съществуват на винил. Тогава нямам друг избор освен да прибегна към дигитални способи. Но ако ми се наложи, си отделям време, за да проуча как да използвам пълния им технически потенциал, за да пасне на моя начин на пускане. И все пак не смесвам двата вида пускане на музика. Или единия, или другия.

Коя е твоята ниша на електронната сцена?
Харесвам грууви минимъл, техно, дъб и тек хаус. Харесва ми музиката да има грууви усещане, а не само динамика и скорост.
А визуалните ефекти, които придружават сетовете, пречат или помагат?
Познавам много добри визуални артисти и смятам, че визуалният начин на изразяване е обширен като музиката. Иска ми се да създам звукова вълна, която да усетиш и в която да откриеш образ. И така звук и картина да се слеят.

Кое е най-якото в това да си диджей?
Срещите с приятни хора, храната, различната култура и любовта, която имаме за споделяне.
Ако не беше диджей, каква щеше да станеш?
Мотокрос състезател.

Кои артисти те вдъхновяват в момента - без значение дали са диджеи?
Masomenos
и Sadam (фризьор).
Върху какво работиш сега?
Върнах се обратно в Европа след четири дълги месеца в Япония и сега селектирам нови парчета.
Каква е крайната ти цел като музикант?
Това не е лесен въпрос. Но ми се иска да спомогна за това хората по света да споделят и да станат едно цяло.

Някакви планове за лятото?
Най-вероятно ще живея в Ибиса и ще уча испански.

Hito е в Yalta на 8 март след 23:00

Текст Нели А. Калчева

Гласували общо: 1 потребители