Някога Женският пазар се е помещавал пред централните хали и джамията, а неговите стари имена са Конския пазар и Житния пазар.
Църквата „Света София“ е била използвана като наблюдателна кула от столичната пожарна команда в края на 19-и век. Освен това църквата няма камбанария, защото камбаната й е окачена на високо вековно дърво пред входа й. Според легендите това е в знак на почит към Освобождението, тъй като оттам е биела камбаната в деня на благодарствения молебен.
Първият автомобил в града е внесен през 1896 г. от живеещият в столицата чех Август Шедеви, който бил собственик на железарска работилница. Возилото било с парен двигател и дървени колела. Автомобилът обаче се развалил след няколко обиколки по софийските улици и скоро изчезнал от тях, защото нямало кой да го оправи.
Първото колело е внесено в София десет години след Освобождението, който Вазов нарича „дяволски колица“, а столичаните започват да назовават като „бицикъл“.
Първата изградена градска градинка е тази пред Народния театър „Иван Вазов“, а днешното й име е Градска градина.
Първият телефонен разговор на територията на София бил проведен между две съседни къщи през 1884 година, а пионерите, които за пръв път хванали телефонна слушалка в ръка били трима офицери. Цялото провеждане на разговора било своеобразно събитие и на него присъствал и министър-председателя Стефан Стамболов.
Първата електрическа крушка София светва в Градската градина, когато през 1879 г. паркът е официално осветен за тържественото пристигане на княз Батенберг. Като резултат 1/3 от първия бюджет на столицата отива изцяло за осветление.
А тук можеш да прочетеш защо паспортът за София не е толкова желан
Може и да живеем в София и да се водим софиянци, познавайки всички малки и големи централни улички и приятни места из града, но това май не е точно така. Има доста любопитни факти за града ни, които са малко познати и много интересни и сега ще ти ги кажем. Готов ли си? Започваме.
Някога Женският пазар се е помещавал пред централните хали и джамията, а неговите стари имена са Конския пазар и Житния пазар.
Църквата „Света София“ е била използвана като наблюдателна кула от столичната пожарна команда в края на 19-и век. Освен това църквата няма камбанария, защото камбаната й е окачена на високо вековно дърво пред входа й. Според легендите това е в знак на почит към Освобождението, тъй като оттам е биела камбаната в деня на благодарствения молебен.
Първият автомобил в града е внесен през 1896 г. от живеещият в столицата чех Август Шедеви, който бил собственик на железарска работилница. Возилото било с парен двигател и дървени колела. Автомобилът обаче се развалил след няколко обиколки по софийските улици и скоро изчезнал от тях, защото нямало кой да го оправи.
Първото колело е внесено в София десет години след Освобождението, който Вазов нарича „дяволски колица“, а столичаните започват да назовават като „бицикъл“.
Първата изградена градска градинка е тази пред Народния театър „Иван Вазов“, а днешното й име е Градска градина.
Първият телефонен разговор на територията на София бил проведен между две съседни къщи през 1884 година, а пионерите, които за пръв път хванали телефонна слушалка в ръка били трима офицери. Цялото провеждане на разговора било своеобразно събитие и на него присъствал и министър-председателя Стефан Стамболов.
Първата електрическа крушка София светва в Градската градина, когато през 1879 г. паркът е официално осветен за тържественото пристигане на княз Батенберг. Като резултат 1/3 от първия бюджет на столицата отива изцяло за осветление.
А тук можеш да прочетеш защо паспортът за София не е толкова желан