И станах това което исках. Сега съм предприемач, който прави иновативни образователни продукти, прави "нежна революция" в областта на неформалното бизнес образование. Тръгнах от мечтата си да се занимавам с преподаване. Като студент виждаш преподаватели и си изграждаш модели на подражание. Още не бях се дипломирал като магистър, когато започнах да преподавам финанси. След това заниманието ми еволюира в обучение за корпоративни клиенти.
Когато преподавам, предпочитам да представям сложните теми по лесен и разбираем начин. А мотивацията ми идва, когато виждам, че това е полезно и работи за аудиторията пред мен. Заобиколен съм от хора, които непрекъснато търсят развитие и за които провокация е дума с положителен смисъл. Те са едновременно земни и практични, но с визия за по-добрите неща, които могат да създадат в бъдеще. Това е профилът, който обединява както екипа на The Business Institute, така и участниците в програми като нашата MBA.
Добрият екип е важен, защото, когато променяш парадигми, ти трябват съмишленици, с които да твориш и да постигаш успехи. Ние сме екип от допълващи се специалисти в различни сфери. Така помагаме на участниците да изкарат максимума от своя потенциал, независимо в коя област са се насочили.
Сред приятели минавам за генератор на идеи, провокатор (в добрия смисъл на думата), който обръща с хастара навън парадигми в бизнес обученията и решаването на бизнес казуси.
По душа съм мотор с вътрешно горене, търсач на силни професионални усещания. Никога не работя, когато правилата са твърде много и стриктни или поне гледам да избягвам такива ситуации. Това не ми дава възможност за творчество и гъвкавост.
Проблемът ми е, че скоростта, с която виждам нови възможности за промяна в бизнес обученията надвишава (засега) капацитета на екипа ни да ги реализираме. (усмихва се) Идеите идват, когато има предизвикателство, когато работим "на тясно". Или когато пътувам, потъвам в тотално различна среда и виждам връзки, аналогии, примери, които могат да бъдат полезни и приложими в бизнес реалността в България.
Блокирам, когато нямам място за маневри и възможност за творчество. Както и когато се срещна с хора, чиито ценности са несъвместими с моите.
Компромисите са необходимото зло, стига да са в рамките на добри ценности и да водят до положителен резултат. От моя опит с партньори и екип в The Business Institute знам, че когато различни хора или различни страни търсят приемливи компромиси, се раждат много добри идеи.
Провокациите са нещо, което винаги и сам търся. Хората около мен също се вдъхновяват от тях и ги търсят. Най-големите предизвикателства са различните бизнес казуси. Един път са тези, пред които ние сме изправени и втори път са провокациите пред участниците в нашите обучения. Работата е като забавлението - трябва да е разнообразно, да ти харесва, да не усещаш как минава времето.
От моята разбрах, че каквото и да правиш, в дъното са хората - с които си в бизнеса, с които си в екип, които участват в обученията. The Business Institute се роди през 2009, когато с няколко колеги създадохме консултантска компания, която година по-късно прерасна в бранда The Business Institute. Вече 5 години се занимаваме с обучения, предназначени за корпоративния сектор, но и навлизаме сериозно в т.нар. алтернативно образование. Предоставяме образователни продукти, които по различен и иновативен начин създават алтернативни модели на традиционното формално образование в България.
Образованието в България често не догонва нуждите на бизнеса. Ние винаги сме търсили области на “недостатъчност” на пазара. Адресираме ги като възможност за нас и прилагаме нашите познания и практики в реалността. Хората, които идват на бизнес симулации и работилници са с няколко профила. Ако говорим за отворени работилници, едните са мениджъри и собственици на среден бизнес, стигнали етапа в своето развитие, при който трябва да донаваксат с бизнес подготовка. В повечето случаи те са хора, които нямат предварително образование в сферата и идват при нас, за да си структурират знанията и уменията, така че да са по-ефективни в управлението си. Другите са служители в средни и големи компании, които търсят самоусъвършенстване. Често те сами финансират своето професионално развитие. Както и често работим и с HR отделите на компаниите или със съответните мениджъри, които се явяват наши преки поръчители за конкретна обучителна програма. Почти няма област на тема бизнес, за която да не можем да предоставим обучения. Бизнес симулацията е тренажор. Чрез нея поставяме участниците в реална бизнес среда, където те имат конкретен казус и имат възможност да анализират много информация. На базата на тази информация те трябва да вземат поредица от конкретни решения във верига от стъпки. Характерно за нашите симулации е, че са онлайн базирани и са разработени от водещи университети като Харвард, INSEAD, MIT, Wharton.
Една симулация може да продължи от два часа до две години. Зависи от областта, темите и дизайна на всяка бизнес програма. Имаме включително Mагистърска програма по иновация, предприемачество и финанси в партньорство с университета ВУЗФ, която е година и половина. А имаме и клиенти, които търсят нещо кратко.
За всеки различен бизнес бих дал различен съвет. По-младите бих посъветвал да натрупат опит, да поработят, да се запознаят с действащ модел, като това може да им даде и идеи за стартиране на бизнес, както и контакти и опит. А по-опитните бих посъветвал да имат и повече смелост. Отделно България, въпреки всичките си негативи, е благодатна територия за бизнес.
Скачам в дълбокото, когато знам, че съм с правилните хора, за които - както за мен - грешката би била урок. И когато резултатът ще си заслужава. Успехът е отношение между очаквания и реални постижения.
Целта ми е The Business Institute да бъде фактор в образованието и развиването на бизнес умения. Най-обичам да превръщам предизвикателствата в постижения.
Забелязал съм, че всеки "слон" може да бъде изяден "хапка по хапка" - всяко предизвикателство да бъде решено по логичен и добре структуриран подход. Никога не знам дали хипотезите, които имам за нещата, които не знам, са на 100% верни. Но винаги се стремя да ги проверявам.
Току-що разбрах, че лайфстайл интервютата не са трудни предизвикателства (смее се). Текст Ивайло Александров/ Фотография Славея Йорданова
Който учи, той ще сполучи, е казал народът. И за да не останем по-назад в търсене на качествено образование за напреднали, се срещнахме със Светлан от The Business Institute - точното място, ако искаш да разбереш как се случват нещата в истинския бизнес. Срещата ни се случи покрай alternative MBA програма - двусеместриално бизнес обучение, предназначена за практици, за които тежестта на дипломата не е фактор, а търсят как да структурират и надграждат експертизата си и ценят работата по живи бизнес казуси. Звучи сериозно и е адски полезно! А и няма как да не е, като се вземе предвид големия опит на Светлан, който влага в The Business Institute. Той е вътре в нещата отдавна, занимава се с обучения от цели 15 години. В началото всичко е било хоби, но с времето разбира, че го влече и му се удава. И така до 2009, когато започва работа по The Business Institute. Днес през Института са минали редица успешни лица от бизнес средите, които са приложили наученото от уъркшопите и семинарите в реални условия и са повече от доволни от обученията. Добрите резултати вдъхновяват Светлан да е винаги в крачка с последните тенденции и провокации на постоянно развиващия се бизнес свят. Удоволствието от работата, която върши, се вижда в очите му, докато разказва за нея като призвание. Да ти признаем, истински увлекателно е да го слушаш. Ето и какво сподели с нас по време на последната ни среща.
Мислех си да стана дизайнeр, още в училище. Като студент пък исках да стана бизнес консултант,
но и да се занимавам с преподаване паралелно. Последните две се сбъднаха твърде
бързо - още преди да се дипломирам. А напоследък се занимавам и с дизайн към
образователните програми нa The Business Institute.
И станах това което исках. Сега съм предприемач, който прави иновативни образователни
продукти, прави "нежна революция" в областта на неформалното бизнес
образование.
Тръгнах от мечтата си да се занимавам с преподаване. Като
студент виждаш преподаватели и си изграждаш модели на подражание. Още не бях се
дипломирал като магистър, когато започнах да преподавам финанси. След това
заниманието ми еволюира в обучение за корпоративни клиенти.
Когато преподавам, предпочитам да представям сложните теми по лесен и
разбираем начин. А мотивацията ми идва, когато виждам, че това е полезно и работи
за аудиторията пред мен.
Заобиколен съм от хора, които непрекъснато търсят развитие и за които провокация
е дума с положителен смисъл. Те са едновременно земни и практични, но с визия
за по-добрите неща, които могат да създадат в бъдеще. Това е профилът, който
обединява както екипа на The Business Institute, така и участниците в
програми като нашата MBA.
Добрият екип е важен, защото, когато променяш парадигми, ти трябват съмишленици,
с които да твориш и да постигаш успехи. Ние сме екип от допълващи се специалисти в различни
сфери. Така помагаме на участниците да изкарат максимума от своя потенциал,
независимо в коя област са се насочили.
Вкъщи ме смятат за тати, който прави супер вкусен телешки стек и яйца на очи за силни
момчета и момичета и си мисли, че разпознава някои от нюансите на розовото в
гардероба на принцесите - като прасковено, пепел от рози, ябълково, сьомга
розово и "Барби" розово.
Сред приятели минавам за генератор на идеи, провокатор (в добрия смисъл на
думата), който обръща с хастара навън парадигми в бизнес обученията и
решаването на бизнес казуси.
По душа съм мотор с вътрешно горене, търсач на силни професионални усещания.
Никога не работя, когато правилата са твърде много и стриктни или
поне гледам да избягвам такива ситуации. Това не ми дава възможност за
творчество и гъвкавост.
Проблемът ми е, че скоростта, с която виждам нови възможности за промяна в бизнес обученията надвишава (засега) капацитета на екипа ни да ги реализираме. (усмихва се)
Идеите идват, когато има предизвикателство, когато работим "на тясно".
Или когато пътувам, потъвам в тотално различна среда и виждам връзки, аналогии,
примери, които могат да бъдат полезни и приложими в бизнес реалността в
България.
Блокирам, когато нямам място за маневри и възможност за творчество.
Както и когато се срещна с хора, чиито ценности са несъвместими с моите.
Грешките са уроци, важното е да ги осмислиш бързо и да ги
приложиш още по-бързо с правилния знак. Най-честите грешки при нашите клиенти
са, когато не разбират собствените си такива.
Компромисите са необходимото зло, стига да са в рамките на добри
ценности и да водят до положителен резултат. От моя опит с партньори и екип в The Business Institute знам, че когато различни хора или различни страни
търсят приемливи компромиси, се раждат много добри идеи.
Провокациите са нещо, което винаги и сам търся. Хората около мен
също се вдъхновяват от тях и ги търсят. Най-големите предизвикателства са
различните бизнес казуси. Един път са тези, пред които ние сме изправени и
втори път са провокациите пред участниците в нашите обучения.
Работата е като забавлението - трябва да е разнообразно, да ти
харесва, да не усещаш как минава времето.
От моята разбрах, че каквото и да правиш, в дъното са хората - с които
си в бизнеса, с които си в екип, които участват в обученията.
The Business Institute се роди през 2009, когато с няколко колеги създадохме консултантска компания, която година по-късно прерасна в бранда The Business Institute. Вече 5 години се занимаваме с обучения, предназначени за корпоративния сектор, но и навлизаме сериозно в т.нар. алтернативно образование. Предоставяме образователни продукти, които по различен и иновативен начин създават алтернативни модели на традиционното формално образование в България.
Образованието в България често не догонва нуждите на бизнеса. Ние винаги сме търсили области на “недостатъчност” на пазара. Адресираме ги като възможност за нас и прилагаме нашите познания и практики в реалността.
Хората, които идват на бизнес симулации и работилници са с няколко профила. Ако говорим за отворени работилници, едните са мениджъри и собственици на среден бизнес, стигнали етапа в своето развитие, при който трябва да донаваксат с бизнес подготовка. В повечето случаи те са хора, които нямат предварително образование в сферата и идват при нас, за да си структурират знанията и уменията, така че да са по-ефективни в управлението си. Другите са служители в средни и големи компании, които търсят самоусъвършенстване. Често те сами финансират своето професионално развитие. Както и често работим и с HR отделите на компаниите или със съответните мениджъри, които се явяват наши преки поръчители за конкретна обучителна програма. Почти няма област на тема бизнес, за която да не можем да предоставим обучения.
Бизнес симулацията е тренажор. Чрез нея поставяме участниците в реална бизнес среда, където те имат конкретен казус и имат възможност да анализират много информация. На базата на тази информация те трябва да вземат поредица от конкретни решения във верига от стъпки. Характерно за нашите симулации е, че са онлайн базирани и са разработени от водещи университети като Харвард, INSEAD, MIT, Wharton.
Една симулация може да продължи от два часа до две години. Зависи от областта, темите и дизайна на всяка бизнес програма. Имаме включително Mагистърска програма по иновация, предприемачество и финанси в партньорство с университета ВУЗФ, която е година и половина. А имаме и клиенти, които търсят нещо кратко.
За всеки различен бизнес бих дал различен съвет. По-младите бих посъветвал
да натрупат опит, да поработят, да се запознаят с действащ модел, като това
може да им даде и идеи за стартиране на бизнес, както и контакти и опит. А
по-опитните бих посъветвал да имат и повече смелост. Отделно България, въпреки
всичките си негативи, е благодатна територия за бизнес.
Съревновавам се със себе си най-вече, с конкуренти и заместители на
пазара също. Правя го с комбинативно мислене, търсене на нестандартни решения.
Това е целта ни в работата - да изграждаме модели на мислене и действие, които
можеш да прилагаш в различни ситуации, но винаги помагат да структурираш и
изведеш аргументирано и успешно решение.
Скачам в дълбокото, когато знам, че съм с правилните хора, за които - както за
мен - грешката би била урок. И когато резултатът ще си заслужава.
Успехът е отношение между очаквания и реални постижения.
Целта ми е The Business Institute да бъде фактор в
образованието и развиването на бизнес умения.
Най-обичам да превръщам предизвикателствата в постижения.
Забелязал съм, че всеки "слон" може да бъде изяден "хапка по хапка" -
всяко предизвикателство да бъде решено по логичен и добре структуриран подход.
Никога не знам дали хипотезите, които имам за нещата, които не
знам, са на 100% верни. Но винаги се стремя да ги проверявам.
Току-що разбрах, че лайфстайл интервютата не са трудни предизвикателства (смее се).
Текст Ивайло Александров/ Фотография Славея Йорданова