Asam balgar4e obi4am

Любимата ми тема в последната седмица! Автор в “Свободна Европа” изплиска легена със странни мисли относно стихотворението на Вазов. Aвторката пише: “Няма как децата на 100 000 имигранти да се почувстват пълноценна част от българското общество, ако са длъжни да учат “Аз съм българче”, без на образователната система да ѝ хрумва, че и те биха могли да научат българските деца на нещо и да обогатят живота им”. Каквото и да значи това. Уви, така авторката даде прекрасна опорка на де що копейка има по таз земя прекрасна – “Забраняват АЗ СЪМ БЪЛГАРЧЕ в училище!”, “Свободна Европа иска забрана за АЗ СЪМ БЪЛГАРЧЕ!” – после ходи обяснявай, че не е така.

По принцип за мен цялата драма изобщо не е интересна, защото не харесвам и двете страни в случая. От една страна – смятам подобни автори за не особено полезни за журналистиката, демокрацията и правдивите каузи като цяло. Как на човек му идва такава мисъл за мигрантите и “Аз съм българче”, как се стига до подобна връзка изобщо – не знам. Но ако даваш такива лесни опорки на тези, срещу които уж се бориш, ти само пречиш на каузите, които защитаваш и може би е редно да помислиш за професия, различна от журналистиката. Лично мнение.

От друга страна – вече дори не мога да се учудя на това колко лесно манипулируеми и пропорционално неграмотни са някои мои сънародници. Виновници за “забраната” веднага се оказаха Украйна, Европа, ЕС в частност, Америка, евроатлантизма, демокрацията, грантаджиите, Сорос, ППДБ, Американското посолство, Шенген, Истанбулската конвенция, планът “Ран-Ът”, кемтрейлс и т.н., знаем си ги.

Още: Бойко кани Мъск и Зукърбърг за дуел в гората над “Драгалевци”, те се дърпат

Затова реших да не се тюхкам на нов глас и да се насоча към забавното, а именно – да гледам колко неграмотни защитници на “Аз съм българче” има в социалните мрежи. Избрах си само един пост на някаква уж патриотична страница, показваща възмущение от “забраната” и започнах да чета. Цитирам дословно (и можете сами да видите това съдържание с едно търсене) някои от любимите ми патриотични и изключително грамотни коментари под този пост. Ако не виждате грешка в някое от изказванията, проверете пак:

“В къщи ще го учим и пак ще го знаем.”
“До кога ще ги търпим!”

“Никой не е доведен на сила тук.”

“В България живеят българи, на които не му изнася…”

Още: “Борисовални” - как щяха да преминат “Оскар”-ите, ако бяха в България

“Навъдиха се много нехрани майковци.”

“Не се подавайте на чужди интереси!”

“Тук е Бъгария!”

“Този който иска да премахне стихотворението явно не е Булгарин”

Още: Хомеопатки заспали

“Hto glasuvate za terzi mъrhi beeeee”

“Истината е целта за унищожаването на Б-я народа!!!???”
“Аз съм  БЪЛГАРИН и няма да позволя да умерзяват и едно от .най-българското творение”.
“Сасипаха образованието върнете старата система”

“Развяват е българското знаме дълги години деца това е българия”
“Сладорани бъдите живи и здрави”

“БЪЛГАРИ Е ИМАЛО,И ШЕ ИМА,ВО ВЕКИ,ВЕКОВ!
“С тия управляващи незнам как ще я караме”
“Айде да затрием и Аз, съм българче! Няма, да се получи!”

Още: С цялата си обич към България ви моля: Емигрирайте!

“Да се забрани “Свободна Европа”, Да се възтановят “заглушителите”

“Мигрантите да влизат в магазина без забратки”

“Jiveem v Ispania ot 15g no decata znaqt stiha na izust!”

“Аз съм Бьлгарче!”

“Това го знаем ние който сме на 60+”

“Можеби статуята на мястото на св. София трябваше да преставлява така.”

Примери мога да давам и до утре, но можете да погледнете и сами коментарите, особено в страниците на “Възраждане”, БСП, приятели на Русия и т.н. Смешно е, защото куп неграмотни хора са се загрижили за това какво се учи в първи клас, без да се замислят, че образованието им не е отишло далеч отвъд същия този клас. Най-силно се открояват по-възрастните “патриоти”, които смятат, че социалистическата образователна система е била много силна, но в същото време пишат шокиращо неграмотно на родния си език.

Лесно е да се подиграваме и на счупената образователна система в момента, но тя не е счупена от вчера, не е счупена и “от зората на демокрацията”. Счупена е още преди 80 години, а днес върху нея има само страхливи кръпки, поставяни от страхливи министри. Учебното съдържание е неадекватно, огромно като количество и съдържащо адски много академична информация, която няма практическо приложение извън училище.

И е ясно, че никой няма да премахне “Аз съм българче” от учебната програма. Дори журналистът, списал този чутовно тъп текст в “Свободна Европа”, не говори за забрана (тази дума никъде не се споменава в статията). Пък и всеки има право да пише каквото си поиска – в край свободен ний живеем, нали? И спокойно – никой няма да премахне Вазов, Яворов, Ботев, Паисий и прочие, колкото и да ни плашат различните видове копейки. Даже напротив – ще е добре в програмата да се чете много повече, защото учениците имат проблем с четенето с разбиране и с осмислянето на текст.

Още в 7. клас в учебната програма има изключително много ненужна за седмокласника информация. Затрупването с безкрайни домашни и неразбираеми математически задачи, които по-скоро следва да са за деца в профилирани паралелки, е пагубно. Назубрянето на дати, географски области, сложните математически изчисления и безсмислените интерпретативни съчинения следва да отстъпят място на критичното мислене и писането. Както е казал Джордж Оруел: “Ако един човек не може да пише добре, той не може да мисли добре. А когато не може да мисли, друг ще мисли вместо него”.

С други думи – далеч по-важно е децата да разбират смисъла на “Аз съм българче”, отколкото да го помнят наизуст в следващите 70 години, без обаче да могат да пишат грамотно на родния си език. “Аз съм българче” възпитава родолюбие и любов към родния език, а любовта към родния език е невъзможна без научаването му. Няма как да милееш за всичко българско и родно, а да пишеш “незнам”, “ние който”, “попринцип” и т.н. “Аз съм българче” ти напомня да обичаш, да цениш и да изпитваш благодарност към своята основа в живота. Никъде не пише “Това е достатъчно”. Не, това е само основата. Върху нея се гради, надгражда, създава и поддържа.

Така де, ти може да знаеш “Аз съм българче” наизуст, но ако се връзваш на подобни евтини партенки – значи си приключил с образованието си веднага след това стихотворение. А това изобщо не е повод за гордост. И точно както авторката на онзи текст в “Свободна Европа” вреди на своите каузи, така и неграмотният псевдопатриотизъм вреди на истинското родолюбие.

Любимата ми тема в последната седмица! Автор в “Свободна Европа” изплиска легена със странни мисли относно стихотворението на Вазов. Aвторката пише: “Няма как децата на 100 000 имигранти да се почувстват пълноценна част от българското общество, ако са длъжни да учат “Аз съм българче”, без на образователната система да ѝ хрумва, че и те биха могли да научат българските деца на нещо и да обогатят живота им”. Каквото и да значи това. Уви, така авторката даде прекрасна опорка на де що копейка има по таз земя прекрасна – “Забраняват АЗ СЪМ БЪЛГАРЧЕ в училище!”, “Свободна Европа иска забрана за АЗ СЪМ БЪЛГАРЧЕ!” – после ходи обяснявай, че не е така.

По принцип за мен цялата драма изобщо не е интересна, защото не харесвам и двете страни в случая. От една страна – смятам подобни автори за не особено полезни за журналистиката, демокрацията и правдивите каузи като цяло. Как на човек му идва такава мисъл за мигрантите и “Аз съм българче”, как се стига до подобна връзка изобщо – не знам. Но ако даваш такива лесни опорки на тези, срещу които уж се бориш, ти само пречиш на каузите, които защитаваш и може би е редно да помислиш за професия, различна от журналистиката. Лично мнение.

От друга страна – вече дори не мога да се учудя на това колко лесно манипулируеми и пропорционално неграмотни са някои мои сънародници. Виновници за “забраната” веднага се оказаха Украйна, Европа, ЕС в частност, Америка, евроатлантизма, демокрацията, грантаджиите, Сорос, ППДБ, Американското посолство, Шенген, Истанбулската конвенция, планът “Ран-Ът”, кемтрейлс и т.н., знаем си ги.

Още: Бойко кани Мъск и Зукърбърг за дуел в гората над “Драгалевци”, те се дърпат

Затова реших да не се тюхкам на нов глас и да се насоча към забавното, а именно – да гледам колко неграмотни защитници на “Аз съм българче” има в социалните мрежи. Избрах си само един пост на някаква уж патриотична страница, показваща възмущение от “забраната” и започнах да чета. Цитирам дословно (и можете сами да видите това съдържание с едно търсене) някои от любимите ми патриотични и изключително грамотни коментари под този пост. Ако не виждате грешка в някое от изказванията, проверете пак:

“В къщи ще го учим и пак ще го знаем.”
“До кога ще ги търпим!”

“Никой не е доведен на сила тук.”

“В България живеят българи, на които не му изнася…”

Още: “Борисовални” - как щяха да преминат “Оскар”-ите, ако бяха в България

“Навъдиха се много нехрани майковци.”

“Не се подавайте на чужди интереси!”

“Тук е Бъгария!”

“Този който иска да премахне стихотворението явно не е Булгарин”

Още: Хомеопатки заспали

“Hto glasuvate za terzi mъrhi beeeee”

“Истината е целта за унищожаването на Б-я народа!!!???”
“Аз съм  БЪЛГАРИН и няма да позволя да умерзяват и едно от .най-българското творение”.
“Сасипаха образованието върнете старата система”

“Развяват е българското знаме дълги години деца това е българия”
“Сладорани бъдите живи и здрави”

“БЪЛГАРИ Е ИМАЛО,И ШЕ ИМА,ВО ВЕКИ,ВЕКОВ!
“С тия управляващи незнам как ще я караме”
“Айде да затрием и Аз, съм българче! Няма, да се получи!”

Още: С цялата си обич към България ви моля: Емигрирайте!

“Да се забрани “Свободна Европа”, Да се възтановят “заглушителите”

“Мигрантите да влизат в магазина без забратки”

“Jiveem v Ispania ot 15g no decata znaqt stiha na izust!”

“Аз съм Бьлгарче!”

“Това го знаем ние който сме на 60+”

“Можеби статуята на мястото на св. София трябваше да преставлява така.”

Примери мога да давам и до утре, но можете да погледнете и сами коментарите, особено в страниците на “Възраждане”, БСП, приятели на Русия и т.н. Смешно е, защото куп неграмотни хора са се загрижили за това какво се учи в първи клас, без да се замислят, че образованието им не е отишло далеч отвъд същия този клас. Най-силно се открояват по-възрастните “патриоти”, които смятат, че социалистическата образователна система е била много силна, но в същото време пишат шокиращо неграмотно на родния си език.

Лесно е да се подиграваме и на счупената образователна система в момента, но тя не е счупена от вчера, не е счупена и “от зората на демокрацията”. Счупена е още преди 80 години, а днес върху нея има само страхливи кръпки, поставяни от страхливи министри. Учебното съдържание е неадекватно, огромно като количество и съдържащо адски много академична информация, която няма практическо приложение извън училище.

И е ясно, че никой няма да премахне “Аз съм българче” от учебната програма. Дори журналистът, списал този чутовно тъп текст в “Свободна Европа”, не говори за забрана (тази дума никъде не се споменава в статията). Пък и всеки има право да пише каквото си поиска – в край свободен ний живеем, нали? И спокойно – никой няма да премахне Вазов, Яворов, Ботев, Паисий и прочие, колкото и да ни плашат различните видове копейки. Даже напротив – ще е добре в програмата да се чете много повече, защото учениците имат проблем с четенето с разбиране и с осмислянето на текст.

Още в 7. клас в учебната програма има изключително много ненужна за седмокласника информация. Затрупването с безкрайни домашни и неразбираеми математически задачи, които по-скоро следва да са за деца в профилирани паралелки, е пагубно. Назубрянето на дати, географски области, сложните математически изчисления и безсмислените интерпретативни съчинения следва да отстъпят място на критичното мислене и писането. Както е казал Джордж Оруел: “Ако един човек не може да пише добре, той не може да мисли добре. А когато не може да мисли, друг ще мисли вместо него”.

С други думи – далеч по-важно е децата да разбират смисъла на “Аз съм българче”, отколкото да го помнят наизуст в следващите 70 години, без обаче да могат да пишат грамотно на родния си език. “Аз съм българче” възпитава родолюбие и любов към родния език, а любовта към родния език е невъзможна без научаването му. Няма как да милееш за всичко българско и родно, а да пишеш “незнам”, “ние който”, “попринцип” и т.н. “Аз съм българче” ти напомня да обичаш, да цениш и да изпитваш благодарност към своята основа в живота. Никъде не пише “Това е достатъчно”. Не, това е само основата. Върху нея се гради, надгражда, създава и поддържа.

Така де, ти може да знаеш “Аз съм българче” наизуст, но ако се връзваш на подобни евтини партенки – значи си приключил с образованието си веднага след това стихотворение. А това изобщо не е повод за гордост. И точно както авторката на онзи текст в “Свободна Европа” вреди на своите каузи, така и неграмотният псевдопатриотизъм вреди на истинското родолюбие.

Гласували общо: 1 потребители