На днешната дата през 2004 е открита Централна
Автогара София. За разлика от Централна гара София, която е открита още през
далечната 1888, на 1 август по проект на архитектите Антонин Колар, Богдан Прошек
и Т. Марков, Централната автогара е модерно съоръжение със закрита площ от 7
173 кв.м.
През автобусното бижу ежедневно на час преминават около 2
250 пътници, а едновременно между 47 и 50 автобуса тръгват от там всеки ден от
50 сектора. И ако сега се оплакваме от некомфортно пътуване, можем да си
припомним, че преди гражданите на София са пътували с дилижанси като
пътническия дилижанс София - Банкя. Той е пътувал около 1907 и е представлявал
малка дървена кабина, с надпис „София - Банки" с две дървени пейки разположени
в нея и отделение за багаж на покрива на пригодения файтон. Кочияшите
обикновено са били по двама, а два коня са теглили съоръжението с четири големи
дървени колела - по-малки в предната част. Дилижансът е бил открит, така че при
лошо време е бил намятан с одеяла или черги, за да не вали в купето.
Текст Михаела Самарджиева
На днешната дата през 2004 е открита Централна
Автогара София. За разлика от Централна гара София, която е открита още през
далечната 1888, на 1 август по проект на архитектите Антонин Колар, Богдан Прошек
и Т. Марков, Централната автогара е модерно съоръжение със закрита площ от 7
173 кв.м.
През автобусното бижу ежедневно на час преминават около 2
250 пътници, а едновременно между 47 и 50 автобуса тръгват от там всеки ден от
50 сектора. И ако сега се оплакваме от некомфортно пътуване, можем да си
припомним, че преди гражданите на София са пътували с дилижанси като
пътническия дилижанс София - Банкя. Той е пътувал около 1907 и е представлявал
малка дървена кабина, с надпис „София - Банки" с две дървени пейки разположени
в нея и отделение за багаж на покрива на пригодения файтон. Кочияшите
обикновено са били по двама, а два коня са теглили съоръжението с четири големи
дървени колела - по-малки в предната част. Дилижансът е бил открит, така че при
лошо време е бил намятан с одеяла или черги, за да не вали в купето.
Текст Михаела Самарджиева
Етикети:
Гласували общо: 1 потребители