Днешният „инфлуенсър“

Напоследък тази дума, производна от глагола influence – повлиявам, оказвам влияние, стана доста често чувана и използвана от много хора. В днешно време „инфлуенсър“ е всеки, който в социалните мрежи има голям брой последователи в пред текст, че са пример за тях.

Това обаче, което стана тенденция, че истинските „инфлуенсъри“ се загубиха сред модерните такива, които се борят със зъби и нокти да заслужават това определение, само за да се възползват от плюсовете му. Много млади хора искат да бъдат определяни като такива, само за да се наслаждават на популярност, слава и материални облаги, които хората им предоставят, за да ги рекламират сред голямата изградена вече публика. Днес, думата „инфлуенсър“ се превръща в една от най-желаната „професия“, именно защото в очите на много хора това е лесен начин и приятен начин да правиш това, което правиш срещу заплащане.

Снимки по бански на екзотични места, във фитнеси, в чужбина на екскурзии, на работното място, на улицата, с чаша кафе и лаптоп в някое заведение и т.н. са много често срещани на т.нар. „инфлуенсъри“ в социалните мрежи.

В действителност това да си човек, оказващ не какво да е влияние, а положително, хич не е толкова лесно. Това, че имаш даден брой хора, които те следят, не те прави инфлуенсър. Според мен за да си инфлуенсър трябва да даваш добър пример, да вдъхновяваш, да помагаш на хората да следват целите си, да ги изслушваш и разбираш. Да им показваш, че не винаги всичко е цветя и рози, да имаш мнение по актуални теми, да ги насочваш, да си искрен, да си себе си. Трябва да показваш света си такъв какъвто е – не перфектен, осеян с трудности и препятствия.

Не всяка известна личност е инфлуенсър. Това че хората се интересуват от живота ти, само защото са те виждали на големият екран, защото са чели името ти във вестниците, защото си участвал в телевизионно предаване или формат, не те прави инфлуенсър. Поне не би трябвало да те.

Днес социалните мрежи имат огромно влияние върху живота ни и лесно могат да го контролират. Ставаме зависими от тях, а това понякога води до неприятни последствия. Това да имаш влияние над толкова хора, от които и много подрастващи и млади е голяма тежест, отговорност и дори понякога напрежение. Това да знаеш, че всяко твое действие се следи и коментира, не е едно от най-приятните неща. Това, че личният ти живот също става обект на публичност е част от високата цена, която подобни хора плащат в името на добрия пример.

За мен, е много трудно един млад индивид, само със снимки на себе си, скъпите си подаръци, коли, почивки и т.н. да се нарече с тази силна и тежка дума. Хората, които я заслужават са се борили, имат голям житейски опит, трябва да знаят и да премислят всяка своя дума и действие, защото те тежат много повече.

Днес, „инфлуенсър“ се лепва на всеки, чийто снимки са сред много харесваните, чийто профили са с много последователи, чийто имена се споменават много в социалните мрежи. Понякога подобен „пример“ имат обратен ефект за младите. Това посява грешна представа у тях.

Една неосъзната отговорност - блян за едни и трудност за други. Колкото по-бързо обществото разбере колко грешно употребявана е думата „инфлуенсър“ днес, толкова по-добре.

А за теб какво е значението ѝ?

 

Aвтор: Евгения Тошева

Напоследък тази дума, производна от глагола influence – повлиявам, оказвам влияние, стана доста често чувана и използвана от много хора. В днешно време „инфлуенсър“ е всеки, който в социалните мрежи има голям брой последователи в пред текст, че са пример за тях.

Това обаче, което стана тенденция, че истинските „инфлуенсъри“ се загубиха сред модерните такива, които се борят със зъби и нокти да заслужават това определение, само за да се възползват от плюсовете му. Много млади хора искат да бъдат определяни като такива, само за да се наслаждават на популярност, слава и материални облаги, които хората им предоставят, за да ги рекламират сред голямата изградена вече публика. Днес, думата „инфлуенсър“ се превръща в една от най-желаната „професия“, именно защото в очите на много хора това е лесен начин и приятен начин да правиш това, което правиш срещу заплащане.

Снимки по бански на екзотични места, във фитнеси, в чужбина на екскурзии, на работното място, на улицата, с чаша кафе и лаптоп в някое заведение и т.н. са много често срещани на т.нар. „инфлуенсъри“ в социалните мрежи.

В действителност това да си човек, оказващ не какво да е влияние, а положително, хич не е толкова лесно. Това, че имаш даден брой хора, които те следят, не те прави инфлуенсър. Според мен за да си инфлуенсър трябва да даваш добър пример, да вдъхновяваш, да помагаш на хората да следват целите си, да ги изслушваш и разбираш. Да им показваш, че не винаги всичко е цветя и рози, да имаш мнение по актуални теми, да ги насочваш, да си искрен, да си себе си. Трябва да показваш света си такъв какъвто е – не перфектен, осеян с трудности и препятствия.

Не всяка известна личност е инфлуенсър. Това че хората се интересуват от живота ти, само защото са те виждали на големият екран, защото са чели името ти във вестниците, защото си участвал в телевизионно предаване или формат, не те прави инфлуенсър. Поне не би трябвало да те.

Днес социалните мрежи имат огромно влияние върху живота ни и лесно могат да го контролират. Ставаме зависими от тях, а това понякога води до неприятни последствия. Това да имаш влияние над толкова хора, от които и много подрастващи и млади е голяма тежест, отговорност и дори понякога напрежение. Това да знаеш, че всяко твое действие се следи и коментира, не е едно от най-приятните неща. Това, че личният ти живот също става обект на публичност е част от високата цена, която подобни хора плащат в името на добрия пример.

За мен, е много трудно един млад индивид, само със снимки на себе си, скъпите си подаръци, коли, почивки и т.н. да се нарече с тази силна и тежка дума. Хората, които я заслужават са се борили, имат голям житейски опит, трябва да знаят и да премислят всяка своя дума и действие, защото те тежат много повече.

Днес, „инфлуенсър“ се лепва на всеки, чийто снимки са сред много харесваните, чийто профили са с много последователи, чийто имена се споменават много в социалните мрежи. Понякога подобен „пример“ имат обратен ефект за младите. Това посява грешна представа у тях.

Една неосъзната отговорност - блян за едни и трудност за други. Колкото по-бързо обществото разбере колко грешно употребявана е думата „инфлуенсър“ днес, толкова по-добре.

А за теб какво е значението ѝ?

 

Aвтор: Евгения Тошева

Гласували общо: 1 потребители