Във
второто десетилетие след Освобождението,
първите носители на западната „цивилизация"
в столицата били кабаретните и вариететните
артисти и артистки, пристигащи от Европа.
По тях губили времето си не само ергените,
но и женените мъже, само че не смеели да
ходят без жените си.
Едно
от тези софийски заведения било
Нова
Америка. Сервирали
се разни напитки и качествени закуски,
а имало и френско шампанско, но за него
трябвало по-пълни кесии. Такова питие
поръчвали онези, които се влюбвали в
някоя от артистките, като повечето от
тях били много красиви, за да привличат
публика. Така наречените „артистки"
изпълнявали шлагерни песни, а след това
ходели от маса на маса да събират бакшиш,
който си имал специално име - парса.
Хитрецът,
който не искал да дава парса се измъквал
сравнително лесно. От името на цялата
маса той заявявал, че са артисти и
естествено вариететната колежка считала
за неуместно да взима бакшиш от колегите
си.
Във
второто десетилетие след Освобождението,
първите носители на западната „цивилизация"
в столицата били кабаретните и вариететните
артисти и артистки, пристигащи от Европа.
По тях губили времето си не само ергените,
но и женените мъже, само че не смеели да
ходят без жените си.
Едно
от тези софийски заведения било
Нова
Америка. Сервирали
се разни напитки и качествени закуски,
а имало и френско шампанско, но за него
трябвало по-пълни кесии. Такова питие
поръчвали онези, които се влюбвали в
някоя от артистките, като повечето от
тях били много красиви, за да привличат
публика. Така наречените „артистки"
изпълнявали шлагерни песни, а след това
ходели от маса на маса да събират бакшиш,
който си имал специално име - парса.
Хитрецът,
който не искал да дава парса се измъквал
сравнително лесно. От името на цялата
маса той заявявал, че са артисти и
естествено вариететната колежка считала
за неуместно да взима бакшиш от колегите
си.
Етикети:
Гласували общо: 1 потребители