На 14 януари 1901
прекрасната ни София се
сдобива с най-чакания и романтичен транспорт (след каляските), а именно
трамваите. През януари в столицата е пуснат в движение първият електрически
трамвай, а всички граждани били повече от развълнувани.
Строежът на първите трамвайните релси в столицата е поверен
на братята французи и белгийци. След като проектът е завършен, щастливите
софийски пътници са обслужвани от 25 мотриси и 10 ремаркета, които се
движели по 6 маршрута с обща дължина 23 км. Първите трамвайни вагони са били
малки, двуосни, с два мотора и приятни открити платформи, които са били
предвидливо заградени с метални решетки. Салонът бил разделен на
първа и втора класа, а пътниците се качвали и слизали отстрани. Кондукторът пък
ги обикалял по специална пътека, наречена стъпало.
През 1936 са произведени и
първите български мотриси, гордо носещи марката "ДТО" - Дирекцията на трамваите
и осветлението в Столичната община. Интересна подробност, е че едни от първите
ни трамваи се движели до кварталите Княжево, Павлово, Красно село и Подуяне,
които по онова време били просто села в околностите на столицата. С
построяването на релсовия път и пускането на мотрисите обаче, те се превръщат в
първите (и засега единствените в историята ни) села с трамвай.
Текст Михаела Самарджиева / Фотография Михаил Михайлов
На 14 януари 1901 прекрасната ни София се
сдобива с най-чакания и романтичен транспорт (след каляските), а именно
трамваите. През януари в столицата е пуснат в движение първият електрически
трамвай, а всички граждани били повече от развълнувани.
Строежът на първите трамвайните релси в столицата е поверен
на братята французи и белгийци. След като проектът е завършен, щастливите
софийски пътници са обслужвани от 25 мотриси и 10 ремаркета, които се
движели по 6 маршрута с обща дължина 23 км. Първите трамвайни вагони са били
малки, двуосни, с два мотора и приятни открити платформи, които са били
предвидливо заградени с метални решетки. Салонът бил разделен на
първа и втора класа, а пътниците се качвали и слизали отстрани. Кондукторът пък
ги обикалял по специална пътека, наречена стъпало.
През 1936 са произведени и
първите български мотриси, гордо носещи марката "ДТО" - Дирекцията на трамваите
и осветлението в Столичната община. Интересна подробност, е че едни от първите
ни трамваи се движели до кварталите Княжево, Павлово, Красно село и Подуяне,
които по онова време били просто села в околностите на столицата. С
построяването на релсовия път и пускането на мотрисите обаче, те се превръщат в
първите (и засега единствените в историята ни) села с трамвай.
Текст Михаела Самарджиева / Фотография Михаил Михайлов
Етикети:
Гласували общо: 1 потребители