Ще се изненадате да разберете за този японски метод за забогатяване + БОНУС СЪВЕТ

Всички казваме, че искаме да спестим пари, но това, което всъщност правим, има значение. Ако винаги сте имали проблеми със спестяването, тогава определено трябва да погледнете „Страната на изгряващото слънце“, известна още като Япония. Те имат гениален трик, наречен метод какейбо, който предполага използването само и единствено тетрадка. Ако се чудите какво да правите с я, вземете химикала и започнете да пишете.

Стъпка 1: Вземете тетрадка

Може би сте заобиколени от толкова много устройства, че не знаете откъде да започнете. Е, ние предлагаме да оставим тези технологии настрана и да се върнем към метода за писане в тетрадка. Вземете тефтер и химикал и започнете да пишете. Запаметявате много повече информация, ако всъщност записвате всяка буква, вместо да я въвеждате на екрана, според проучвания.

Kakeibo всъщност се превежда като „домакинска счетоводна книга“ и датира чак от 1904 г. Хани Мотоко е изобретила този метод и тя се смята за първата жена журналист в Япония. Има и специални тетрадки kakeibo, които можете да закупите, но ще се справите и със съвсем обикновена.

Стъпка 2: месечен план за доходи

Първо и най-важно, започнете, като запишете всичките си източници на приходи и колко всъщност печелите за един месец. Направете 4 колони, изобразяващи седмиците в месеца. Можете да направите таблица за всяка седмица. 

В началото на месеца запишете доходите, за които сте сигурни, че ще получите. Напишете го в червено, да кажем. Всеки допълнителен доход, който получавате след това, трябва да бъде записан с различен цвят. Да речем, че го напишете в зелено. Водете си бележки за всеки лев, който идва при вас, независимо дали е заплата, продадени стоки, платен дълг и т.н.

Стъпка 3: месечен спестовен план

Начертайте друга таблица, в която ще запишете колко пари искате да спестите всяка седмица от съответния месец. Важно е да решите каква ще е тази сума, преди да започнете да планирате разходите си.

Стъпка 4: месечен план за разходите

Следващата стъпка е да намалите месечните си разходи. Запишете всички фиксирани разходи, които имате през този месец, като наем, сметки за ток и вода, сметки за телефон или сметки за интернет.

Стъпка 5: план за оставащите разходи

Парите, които остават, след като приспаднете общите разходи и добавите това, което искате да спестите, са парите, които можете да похарчите. Това трябва да бъде разделено на 4 категории. Първата е за разходи за живот, като храна, дрехи, бензин, домакински продукти и т.н. Втората категория включва разходи за култура и образование, които могат да се състоят от билети за музей или образователни курсове.

Третата категория е развлечение и тук ще трябва да записвате всичко похарчено навън. И последната категория е просто „други“ и там ще изобразите всички други разходи, които не се вписват в нито една от гореспоменатите категории. 

Стъпка 6: направете анализ - сложете чертата

В края на месеца анализирайте нещата и вижте дали сте спазили лимита. Можете да имате по-добра представа за това колко харчите за неща, от които не се нуждаете, и можете да планирате бюджета си по-добре за следващия месец. Този инструмент ви помага да следите всичко, което печелите и харчите по много прост, но подробен начин. Крайната цел всъщност е да увеличите спестяванията си.

Разбира се, ако имате останали пари от харчене, опитайте се да ги поставите в спестовна сметка или да закръглите сумата, която харчите, и запазете останалите в касичка. Следвайки този метод, можете да спестите до 35% от парите си.

БОНУС: Вземете втора тетрадка!

След като сте записали всичките си приходи, разходи и спестявания, вземете втора тетрадка - за предпочитане по-малка от предишната. Трябва да я носите навсякъде със себе си. Записвайте всичко, за което давате пари в нея, дори и да е химикалка за 20 стотинки. Освен това правете списък за пазаруване всеки път, когато пазарувате хранителни стоки — това ще ви помогне да следите по-лесно разходите си.

Всички казваме, че искаме да спестим пари, но това, което всъщност правим, има значение. Ако винаги сте имали проблеми със спестяването, тогава определено трябва да погледнете „Страната на изгряващото слънце“, известна още като Япония. Те имат гениален трик, наречен метод какейбо, който предполага използването само и единствено тетрадка. Ако се чудите какво да правите с я, вземете химикала и започнете да пишете.

Стъпка 1: Вземете тетрадка

Може би сте заобиколени от толкова много устройства, че не знаете откъде да започнете. Е, ние предлагаме да оставим тези технологии настрана и да се върнем към метода за писане в тетрадка. Вземете тефтер и химикал и започнете да пишете. Запаметявате много повече информация, ако всъщност записвате всяка буква, вместо да я въвеждате на екрана, според проучвания.

Kakeibo всъщност се превежда като „домакинска счетоводна книга“ и датира чак от 1904 г. Хани Мотоко е изобретила този метод и тя се смята за първата жена журналист в Япония. Има и специални тетрадки kakeibo, които можете да закупите, но ще се справите и със съвсем обикновена.

Стъпка 2: месечен план за доходи

Първо и най-важно, започнете, като запишете всичките си източници на приходи и колко всъщност печелите за един месец. Направете 4 колони, изобразяващи седмиците в месеца. Можете да направите таблица за всяка седмица. 

В началото на месеца запишете доходите, за които сте сигурни, че ще получите. Напишете го в червено, да кажем. Всеки допълнителен доход, който получавате след това, трябва да бъде записан с различен цвят. Да речем, че го напишете в зелено. Водете си бележки за всеки лев, който идва при вас, независимо дали е заплата, продадени стоки, платен дълг и т.н.

Стъпка 3: месечен спестовен план

Начертайте друга таблица, в която ще запишете колко пари искате да спестите всяка седмица от съответния месец. Важно е да решите каква ще е тази сума, преди да започнете да планирате разходите си.

Стъпка 4: месечен план за разходите

Следващата стъпка е да намалите месечните си разходи. Запишете всички фиксирани разходи, които имате през този месец, като наем, сметки за ток и вода, сметки за телефон или сметки за интернет.

Стъпка 5: план за оставащите разходи

Парите, които остават, след като приспаднете общите разходи и добавите това, което искате да спестите, са парите, които можете да похарчите. Това трябва да бъде разделено на 4 категории. Първата е за разходи за живот, като храна, дрехи, бензин, домакински продукти и т.н. Втората категория включва разходи за култура и образование, които могат да се състоят от билети за музей или образователни курсове.

Третата категория е развлечение и тук ще трябва да записвате всичко похарчено навън. И последната категория е просто „други“ и там ще изобразите всички други разходи, които не се вписват в нито една от гореспоменатите категории. 

Стъпка 6: направете анализ - сложете чертата

В края на месеца анализирайте нещата и вижте дали сте спазили лимита. Можете да имате по-добра представа за това колко харчите за неща, от които не се нуждаете, и можете да планирате бюджета си по-добре за следващия месец. Този инструмент ви помага да следите всичко, което печелите и харчите по много прост, но подробен начин. Крайната цел всъщност е да увеличите спестяванията си.

Разбира се, ако имате останали пари от харчене, опитайте се да ги поставите в спестовна сметка или да закръглите сумата, която харчите, и запазете останалите в касичка. Следвайки този метод, можете да спестите до 35% от парите си.

БОНУС: Вземете втора тетрадка!

След като сте записали всичките си приходи, разходи и спестявания, вземете втора тетрадка - за предпочитане по-малка от предишната. Трябва да я носите навсякъде със себе си. Записвайте всичко, за което давате пари в нея, дори и да е химикалка за 20 стотинки. Освен това правете списък за пазаруване всеки път, когато пазарувате хранителни стоки — това ще ви помогне да следите по-лесно разходите си.

Гласували общо: 1 потребители