Час по граматика в горните класове. Учителката обяснява на учениците употребате на частиците “по-“ и “най-“ в повелителната и превъзходна степен на Българският език. След цял час обянения и примери, след като се е убедила, че учениците са схванали как и когa да ги употребяват, учителката се обръща към единствения циганин в класа с въпроса:
— А ти, нещо разбра ли, от всичко това което обясних?
— Разбрах госпожа учител, всичко разбрах! - отговаря той
— И какво разбра? Можеш ли да обясниш със свои думи? Можеш ли да ни дадеш пример за повелителна и превъзходна степен, така, както ти ги разбираш? - пита учителката
— Мога, госпожа! - отговаря циганина
— Е, думата е твоя! - подканва го учителката
— Ами госпожа, от всичко в тоя живот най-обичам да ям бял ляп и да ибъ. - отговаря той и се спира, след което се усмихва и казва:
— Ама от туй по-обичам да спъ!
Час по граматика в горните класове. Учителката обяснява на учениците употребате на частиците “по-“ и “най-“ в повелителната и превъзходна степен на Българският език. След цял час обянения и примери, след като се е убедила, че учениците са схванали как и когa да ги употребяват, учителката се обръща към единствения циганин в класа с въпроса:
— А ти, нещо разбра ли, от всичко това което обясних?
— Разбрах госпожа учител, всичко разбрах! - отговаря той
— И какво разбра? Можеш ли да обясниш със свои думи? Можеш ли да ни дадеш пример за повелителна и превъзходна степен, така, както ти ги разбираш? - пита учителката
— Мога, госпожа! - отговаря циганина
— Е, думата е твоя! - подканва го учителката
— Ами госпожа, от всичко в тоя живот най-обичам да ям бял ляп и да ибъ. - отговаря той и се спира, след което се усмихва и казва:
— Ама от туй по-обичам да спъ!
Гласували общо: 1 потребители