"Летящ“ ферибот, който предпазва от морска болест, може един ден да превозва пътници на недълги дестинации в Европа и по света – като например през Ламанша, пише "Дейли мейл“.
Изцяло електрическият “Кандела П-12" използва подводни крила, които го повдигат над вълните, а това води до гладко пътуване без люлеене. Усъвършенствани сензори допълнително помагат, като автоматично регулират баланса на 13-метровия плавателен съд и със сигурност предотвратяват морската болест, уточняват от шведската фирма изобретател.
При капацитет за 30 пътници, с едно зареждане той има обхват от близо 130 километра със скорост 55 километра в час – над три пъти разстоянието на Ламанша.
Тази година “Кандела" бе подложен на тест в Швеция, където успешно превози пътници през многобройните архипелази и водни пътища на страната.
Плавателният съд използва три плоскости от въглеродни влакна, известни като подводни крила, които му позволяват да издигне над водата, когато надвиши 35 километра в час.
Веднъж издигнат във въздуха, той може да достигне по-висока скорост и да пътува на сравнително дълги разстояния благодарение на значително намаленото съпротивление, което се получава при ефекта на "летене“ над водата.
А за тези, които мразят клатенето, дигиталният контролер на совалката регулира подводните крила до 100 пъти в секунда, за да поддържа постоянно хоризонтално ниво.
Ерик Еклунд, вицепрезидент на “Кандела", каза: "Никой друг кораб няма такъв вид активна електронна стабилизация. "Летенето" на борда на совалката П-12 в бурно море ще се почувства по-скоро като пътуване в модерен експресен влак, отколкото в лодка: тихо, гладко и стабилно“.
“Кандела" съобщи, че над 600 града, корабни оператори и градски предприемачи по целия свят вече са проявили интерес към разработката.
"Летящ“ ферибот, който предпазва от морска болест, може един ден да превозва пътници на недълги дестинации в Европа и по света – като например през Ламанша, пише "Дейли мейл“.
Изцяло електрическият “Кандела П-12" използва подводни крила, които го повдигат над вълните, а това води до гладко пътуване без люлеене. Усъвършенствани сензори допълнително помагат, като автоматично регулират баланса на 13-метровия плавателен съд и със сигурност предотвратяват морската болест, уточняват от шведската фирма изобретател.
При капацитет за 30 пътници, с едно зареждане той има обхват от близо 130 километра със скорост 55 километра в час – над три пъти разстоянието на Ламанша.
Тази година “Кандела" бе подложен на тест в Швеция, където успешно превози пътници през многобройните архипелази и водни пътища на страната.
Плавателният съд използва три плоскости от въглеродни влакна, известни като подводни крила, които му позволяват да издигне над водата, когато надвиши 35 километра в час.
Веднъж издигнат във въздуха, той може да достигне по-висока скорост и да пътува на сравнително дълги разстояния благодарение на значително намаленото съпротивление, което се получава при ефекта на "летене“ над водата.
А за тези, които мразят клатенето, дигиталният контролер на совалката регулира подводните крила до 100 пъти в секунда, за да поддържа постоянно хоризонтално ниво.
Ерик Еклунд, вицепрезидент на “Кандела", каза: "Никой друг кораб няма такъв вид активна електронна стабилизация. "Летенето" на борда на совалката П-12 в бурно море ще се почувства по-скоро като пътуване в модерен експресен влак, отколкото в лодка: тихо, гладко и стабилно“.
“Кандела" съобщи, че над 600 града, корабни оператори и градски предприемачи по целия свят вече са проявили интерес към разработката.
Гласували общо: 1 потребители