Близо два часа едно момче и един тигър на една лодка в открития океан... Не звучи обещаващо, дори да си заклет почитател на независимото арт кино. Само че Анг Лий (същият, който възпя мъжката любов в Планината Броукбек и се декорира с Оскар за това) го играе поет и философ, седнал на режисьорския стол, като превръща бестселъра на Ян Мартел в пищно разточителство за очите и душата.
Всеки кадър от филма е като платно на художник експресионист, което спокойно може да бъде смъкнато от екрана и окачено в галерия. А като се има предвид, че единият от двамата главни герои, е бенгалски тигър, който е компютърно създаден, става очевидно какво огромно предизвикателство е хвърлено върху плещите на другия - момчето Пи, изиграно от 17-годишният аматьор Сураж Шарма. А Шарма е просто брилянтен: наивен, емоционален, силен - цял калейдоскоп от различни състояния, предадени убедително, сякаш е опитен професионалист.
Пи е едновременно хиндуист, християнин и мюсюлманин (религиозната идея е много фино прокарана като провокация на почти подсъзнателно ниво), чиято вяра в бог (или във всички богове) е силно разклатена, когато губи всичко и всички, които познава и обича, за един миг. Семейството му притежава зоологическа градина в Индия, но заради промените в страната решава да емигрира в Канада заедно с част от животните си. Японският товарен кораб, който превозва цялата менажерия, попада в щорм, който кара онзи от Перфектната буря да изглежда като слаб ветрец, и потъва, като повлича всички със себе си.
Единствено Пи успява да се качи на спасителната лодка, на която с изумление открива, че не е сам. Бенгалският тигър и няколко други животни са се спасили също, но скоро се задейства безмилостният закон на джунглата за най-силния. За да не се превърне в охолен обяд за тигъра, Пи трябва да приспособи нещо като сал за себе си и да спазва почетна дистанция.
И ако всичко това не докосва коравото ти сърце, за теб остава като бонус Жерар Депардийо в ролята на гадния и садистичен готвач на обречения кораб. Честито.
с една дума
ПИ. Константата π е
отношението между обиколката на окръжността и нейния диаметър, само че точната
му стойност е на практика непознаваема. Древните математици намирали
концепцията за непознаваемо число за обида към Бог.
Текст Евелина Турмакова
Още любопитни и полезни статии:
- "Присила" на София Копола тръгва по кината от 5 април (ТРЕЙЛЪР)
- Носители на "Оскар" са част от 28-ия София Филм Фест
- Най-новите филми на Вим Вендерс и София Копола идват на София Филм Фест
- София Филм Фест разкрива първите 6 заглавия от Международния конкурс
- Световноизвестната полска режисьорка Малгожата Шумовска представя на София Филм Фест най-новия си филм
- Най-новите филми на Кен Лоуч и Нури Билге Джейлан идват на София Филм Фест
- Филмът "Барби" премина 1 милиард долара
- 10 издание на „Кино за пътешественици”
- „Тар” противопоставя човека и изкуството
- Грандиозен Ден на шегата с Комеди Клуб София – 11 април
Коментари