ДОМ НА КИНОТО | 15:00 | БИЛЕТИ
в Ню Йорк, за да помогне на сина си Сосо, изпаднал в затруднение, след като не успява
да върне заема, взет от собственика на ресторант Амир. Така започва историята
на баща и син, които не само се опитват да намерят пари, но постепенно започват
да се преоткриват един друг и опознават странния микрокосмос на Брайтън Бийч. Филмите са пригодени за свободно възприемане от хората с нарушено зрение
благодарение на „Андарта Студио“, както и с подкрепата на „Гранд оптикс”
и „Джой оптикс”. Специални благодарности за подкрепата на тъмен ресторант
„Тенебрис” – там където зрението не присъства, но останалите сетива се разгръщат.
вече повече от десетилетие – вкусът към доброто кино и култа към доставяне на удоволствие
на сетивата са съчетани със специалните вина от избата на Domaine Boyar.
завладяващата история на група приятели, които предизвикват революция и за това
как виното Бароло се превръща в световен феномен. Едно от най-прочутите в света червени вина,
преди три десетилетия е неизвестно дори в собствения си производствен регион – красивата област
Ланге в Северозападна Италия. Успехът на това вино се дължи най-вече на смелостта и инициативата
на група малки производители. Какво е останало от натрупания опит след почти 30 години?
Както се пита един от героите на филма – коя революция някога е била успешна?...
с политическа и социална тематика от цял свят. Създадена е през 2003 в Монреал
и има близо сто клона в Канада и по света. Основната идея на CINEMA POLITICA
е да образова, чрез документални прожекции с ВХОД СВОБОДЕН!
дело на режисьорката Вера Лачкова. Ром партизанин. Тази представа, която е изтласкана
в периферията на историческата памет, е отправна точка за образователната мисия
на режисьорката на филма. Съвкупността от теми и мотиви е вдъхновена от спомените
на нейния дядо Ян Лачко. Възродените истории на ромски партизани от словашкото
съпротивително движение са вплетени в разказ за ромската идентичност, корените
на европейския расизъм и изчезващите следи на културната и колективната памет.
разказва за ранните години на Златан Ибрахимович, който израства в престъпен шведски квартал.
Роден в семейство на балкански имигранти, за Златан футболът е начин за бягство
от тежката действителност. Забележителният му талант и целеустременост го изстрелват
напук на всички до върховете на световния футбол, където играе за клубове като
Аякс, Ювентус, Интер, Милан, Барселона, Пари Сен Жермен и Манчестър Юнайтед.
на прекрасната Беренис Бежо, а сюжетът проследява промяната в живота на главната
героиня. След смъртта на съпруга си мултимилионер Алма остава сама в луксозната им
вила. Водена от желанието да прави добро, тя дава подслон на самотната майка Марина.
Тази на пръв поглед обикновена постъпка дава нов смисъл на живота на Алма.
Тя решава да превърне вилата в убежище на хора в затруднение. Готова е да вложи всичко,
което има, в тази крехка утопия, но реалността може да пречупи и най-дълбоките убеждения.
Сюжетът отвежда зрителите във Франция в далечната революционна 1789 година, когато
гастрономията е изцяло във владение на аристократите. Престижът на всеки благороднически
дом зависи от качеството и репутацията на неговата трапеза. Когато талантливият, но горделив
готвач Мансерон сервира неодобрено ястие, създадено от самия него, на вечеря, организирана
от егоцентричния херцог Шамфор, последствията са жестоки и той незабавно е уволнен…
Тази история води до... създаването на първия ресторант във Франция.
e с авторитетното присъствие на всеобщия любимец Мадс Микелсен.
Историята е наситен с емоционална дълбочина трилър на отмъщението, като сюжетът
се концентрира върху разследване на причините за един пътен инцидент. Когато един
от оцелелите споделя с героя на Микелсен, че според него и статистическите данни
не става дума за случаен взрив във влака, при който загива съпругата на бившия военен
на служба в Афганистан, те обединяват усилията си, за да разкрият истината
и да бъде въздадена справедливост. Зареждащо с особено напрежение е очакването
да видим майсторството на Микелсен в ролята на суров и безскрупулен отмъстител.
Душан Милич „Мрак“ впечатлява международните филмови специалисти
и към копродукцията между Сърбия, Дания и България се присъединяват продуценти
от Италия и Гърция. Резултатът е въздействащ психологически трилър, като историята
е директно свързана с последиците от войната в Косово, но със своята условност
и метафоричност разказът придобива универсално звучене.
с майка си и дядо си. Когато слънцето залезе, семейството се барикадира в къщата,
уплашено от ужасите, които се чуват в гората. Дали страхът в обсадената къща е отглас
от времето на войната или е плод на въображението на обитателите, въпреки присъствието
на международните сили за сигурност в региона? Няма физически доказателства,
че се случва нещо лошо, но с всяка следваща нощ страхът отново ги обзема...
„Как се научих да летя“ добре познат на българските зрители с хитовете
„Когато порасна, ще стана Кенгуру“ и „Светкавици“.
и бе представен в развитие на София Мийтингс 2018. „Как се научих да летя“ е съвместна
продукция между Sense Production (Сърбия), Kinorama (Хърватия), Арт Фест (България) и
Silverart (Словакия). Филмът разказва семейна история през погледа на една тийнейджърка.
Действието се развива на идиличния остров Хвар, създавайки картина на безгрижно детство –
както с начина, по който възприема света дванайсетгодишната София,
така и от гледната точка на нейната баба.
ОЧАКВАМЕ Ви на #КИНО!
Още любопитни и полезни статии:
- "Присила" на София Копола тръгва по кината от 5 април (ТРЕЙЛЪР)
- Носители на "Оскар" са част от 28-ия София Филм Фест
- Най-новите филми на Вим Вендерс и София Копола идват на София Филм Фест
- София Филм Фест разкрива първите 6 заглавия от Международния конкурс
- Световноизвестната полска режисьорка Малгожата Шумовска представя на София Филм Фест най-новия си филм
- Най-новите филми на Кен Лоуч и Нури Билге Джейлан идват на София Филм Фест
- Филмът "Барби" премина 1 милиард долара
- 10 издание на „Кино за пътешественици”
- „Тар” противопоставя човека и изкуството
- Грандиозен Ден на шегата с Комеди Клуб София – 11 април
Коментари