Спайк Джоунз не обича еднопластови, елементарни сюжети, които да опишеш с едно изречение и да отпишеш от спомените си час по-късно. Само си припомни Адаптация, Да бъдеш Джон Малкович и Where the Wild Things Are. Да, това е цялата филмография на Джоунз, но си е достатъчно потвърждение, че в пакет с всичките си странности и залитания, той все пак е сред най-смислените американски режисьори.
Мястото е Лос Анджелис, времето е съвсем близкото бъдеще, а Тиодор (Хоакин Финикс) работи за www.BeautifulHandWrittenLetters.com и по цял ден твори писма от чуждо име - всякакъв вид интимни откровения, поръчани от хора, които са твърде заети, за да се обяснят лично в любов или да благодарят на някого. Въпреки че Тиодор излива сърце и душа върху листа вместо тях, в неговия живот е празно. Разделил се е с жена си, не излиза с приятели, тотално е пуснал капаците и се е вглъбил в технологиите. През слушалката и миникомпютъра минава цялото му ежедневие - от комуникацията (по мейл) до секса (в чатове).
Тази връзка спира да е едностранна, когато Тиодор се сдобива с последния писък - интелигентна операционна система със своя собствена индивидуалност. Единствената намеса на Тиодор е в избора на пола - женски, разбира се. После Саманта (Скарлет Йохансон и безумно сексапилният й глас) - сама си избира името, моментално започва да се учи и развива, като черпи от цялата налична информация на света. Тиодор пък й го показва такъв, какъвто го вижда той. Разговорите и разходките ги сближават, те се сприятеляват и, в крайна сметка, влюбват. И как иначе. Тя е умна, любознателна, сладкодумна и слушайки медения й глас, всякакъв скептицизъм относно тази връзка бързо се разсейва, защото Саманта прилича повече на човек, отколкото на машина.
На повърхността Тя изглежда като лека романтична история с щипка научна фантастика, но като нищо ще успее да те усмихне и натъжи, да те разнежи и замисли. И без да усетиш в кой точно момент, започват да мигат червените предупредителни лампички. Идеята, че технологиите, които по принцип би трябвало да ни свързват, ни превръщат в изолирани самотници, не ни е нова като наблюдение. Само се огледай на улицата, в градския или по заведенията, и сам ще се увериш колко задръстени сме станали. А може би просто ни е страх от последствията, до които може да доведе реалната интеракция. Спираме с разсъжденията, ти сам ще си зададеш правилните въпроси. Дано да си и отговориш.
с
една дума
ПИГМАЛИОН.
Според легендата, след като се разочарова от женското съсловие, това добро
момче Пигмалион - скулптор по призвание, спира да се занимава с противоположния
пол. Един ден обаче вдъхновението го осенява и той извайва страшна мадама от
слонова кост. От прекалено много съзерцание се влюбва в нея и решава да се
помоли на боговете да й вдъхнат живот. Те пък вземат, че го чуват.
{{trailer}}
Текст Нели А. Калчева
Още любопитни и полезни статии:
- "Присила" на София Копола тръгва по кината от 5 април (ТРЕЙЛЪР)
- Носители на "Оскар" са част от 28-ия София Филм Фест
- Най-новите филми на Вим Вендерс и София Копола идват на София Филм Фест
- София Филм Фест разкрива първите 6 заглавия от Международния конкурс
- Световноизвестната полска режисьорка Малгожата Шумовска представя на София Филм Фест най-новия си филм
- Най-новите филми на Кен Лоуч и Нури Билге Джейлан идват на София Филм Фест
- Филмът "Барби" премина 1 милиард долара
- 10 издание на „Кино за пътешественици”
- „Тар” противопоставя човека и изкуството
- Грандиозен Ден на шегата с Комеди Клуб София – 11 април
Коментари