На пръв поглед интересите на Дани Бойл са по-разнопосочни от тези на петгодишен хлапак, който страда от дефицит на внимание. Скочи от леко гнусната култова история на Трейнспотинг през медитиращо-надрусаната параноя на Плажът до боливудската история за успеха в Беднякът-милионер, и за капак - откриващото тържество на Олимпийските игри в Лондон миналата година... Междувременно прасна един зомби апокалипсис (28 дни) и един филм по истински случай за мъж, който си отряза ръката (127 часа). Защо тогава да не се впусне и в ноар трилър а ла Генезис, но без прекаленото интелектуалничене на Кристофър Нолан?
Фабулата в Транс е така завъртяна (в първите 20 минути обратите са повече отколкото в доста филми за 200), че почти няма опасност да се разкаже още нещо и да се развали удоволствието. Саймън (Джеймс Макавой) е арт специалист в аукцион, който приема предложението на Франк (Венсан Касел) да открадне платно на Гоя. Проблемът е, че в сюблимния момент отнася зверски удар по главата и в крайна сметка споменът къде е скрил картината се изпарява яко дим.
Когато Франк вижда, че мъченията няма да помогнат да си получи плячката, се появява хитроумно решение - Саймън да си избере психотерапевт, който под хипноза да се порови в съзнанието му и да измъкне загубилия се спомен.
Речено-сторено - на сцената се явява Росарио Доусън, която си струва всяка секунда екранно време. Не просто защото е очевидно секси като разтопен ядрен реактор (докато прелъстява Саймън и Франк едновременно), а защото овладява първокласно всеки нюанс от ролята.
И тук нещата стават бая шантави... Всеки път, когато д-р Елизабет Лам поставя Саймън под хипноза, тя го води на ново място в съзнанието му, което прави почти невъзможно за зрителя да се ориентира дали е фантазия, спомен или реалност.
В крайна сметка обаче Бойл изпуска юздите на собствената си история и го докарва по-скоро на пълен миш-маш, в който се ориентираш само по ярките цветове, които, по някакъв начин, са определящи за всяка сцена.
с една
дума
ТРАНС. Електронен танцувален жанр, който се
заражда в Германия в началото на 90-те години. Ще го разпознаеш по темпото от
110-150 бийта в минута и по повтарящите се мелодии. Според най-разпространеното
мнение жанрът получава названието си от албума Trancefer (1981) на
германския електронен експериментатор Клаус Шулце.
Текст Евелина Турмакова
Още любопитни и полезни статии:
- "Присила" на София Копола тръгва по кината от 5 април (ТРЕЙЛЪР)
- Носители на "Оскар" са част от 28-ия София Филм Фест
- Най-новите филми на Вим Вендерс и София Копола идват на София Филм Фест
- София Филм Фест разкрива първите 6 заглавия от Международния конкурс
- Световноизвестната полска режисьорка Малгожата Шумовска представя на София Филм Фест най-новия си филм
- Най-новите филми на Кен Лоуч и Нури Билге Джейлан идват на София Филм Фест
- Филмът "Барби" премина 1 милиард долара
- 10 издание на „Кино за пътешественици”
- „Тар” противопоставя човека и изкуството
- Грандиозен Ден на шегата с Комеди Клуб София – 11 април
Коментари