Концерти на възглавници

icon
Sofialive.bg

Ще ти кажем какво е класика в жанра: да се замъкнеш, от нямане накъде, със ситните си херувимчета на концерт, театър или друго мероприятие за възрастни, изискващо по закон публиката да пази дистанция, да не се люлее на седалката и да не обсъжда изпълнителите на всеослушание с майка си и баща си. И 15 (максимум!) минути по-късно да се изнижеш сред мексиканска вълна от шъткания, коси погледи и съвсем небезоснователни дюдюкания. Прощавайте.

Регламентът на Концерти на възглавници обръща с главата надолу целия по-горен абзац. Като за начало аудиторията се настанява, изляга или просто тупва (според възрастта и възможностите си) на 150 раирани възглавници. После получава цветни моливи и бели листи, изрязани във формата на осминка нота. И, този път без да ни прощавате, се сдобива с пълната свобода да щъка наоколо, да танцува и да се запознае отблизо с инструментите след края на концерта. Родителите в това време дават личен пример като се наслаждават на музиката, слушат с внимание и ръкопляскат, където се полага.

Матинетата са част от семейството на галерия Modo - същата, която тази пролет ни извъртя един SM&RT фест, разпиля дузина ярко тунинговани пиана по паркове и градинки, и вкара още един адски полезен за общата култура формат - концерти със субтитри. Възглавниците им вече навъртяха две години в залата в Лозенец, но предновогодишно са решили да ходят на мол и да пускат гратис. Тази и следващата неделя можеш да ги хванеш в новия на бул. „България" от 11:00.

pillow_concerts_9_960

Програмата за утре (23 декември) е ударна. Включва Мартин Хафизи, Георги Ценов, Радо Казасов и техните маримба, тъпан и барабани, които владеят както ръченицата на Петко Стайнов и правото хоро на Добри Палиев, така и някои работи на Бах и Вивалди.

30 декември е денят на двата рояла и четирите (както се мълви) златни ръце на клавирно дуо Йорданова - Кюркчиев. Това лято Антония и Иван се върнаха от 15-ия TIM - International Music Tournament в Париж с голямата награда, а няколко месеца по-късно историята се повтори - само че на 22-ия International Piano Competition в Рим. Най-вероятно ще се потрети и почетвърти, а ние междувременно се натъкнахме на „Баркарола" на Рахманинов в тяхно изпълнение и след като половин час не се спряхме да го луупваме, ти го споделяме и на теб.

Текст Елена Друмева / Снимки от концерта на 16 декември 2012