Мислех си да стана сюрреалист.
Като Салвадор Дали.
И станах художник-аниматор.
Заобиколен съм от хора,
които са много различни - и като възраст, и като националност.
Най-лесно се работи с канадци. Готини
са и в същото време са големи професионалисти. Американците също са изключително
добри, но твърде агресивни.
А най-трудно - с (въздиша) режисьора Майкъл Бей, адски е взискателен. Винаги
има идея в главата си, но не умее да я обясни докрай. В Трансформърс се мъчихме върху една сцена с три военни хеликоптера и
той все казваше: „Абе нещо не летят като хората тия хеликоптери". Викнахме
военен пилот за консултант, и пак нищо. Накрая се оказа, че не сме ги наредили
в правилната конфигурация, иначе всичко си им било окей. Освен това обича да се
кара - ругае, но никога персонално.
Предпочитам
компютърната анимация пред класическата. За съжаление го разбрах твърде късно, иначе щях да работя и върху
първия Шрек. Тогава Дриймуъркс
специално ме поканиха, но се наложи да откажа - не бях достатъчно подготвен.
3D анимацията е бъдещето! Абсолютно - няма друга алтернатива! Компютърът
е точно като молив, само дето има повече копчета.
Добрият екип е важен
заради комуникацията. Трябва без притеснение да звъниш по 24 часа на
колегите си, иначе не става. В Щатите няма да те бъде, ако не си ентусиазиран,
позитивен и ти липсва добро отношение. Хората, които се оплакват непрекъснато, рано
или късно отпадат от екипа.
В офиса ме смятат за талантлив, чувал съм го няколко пъти. Пък аз очаквах да кажат, че съм работлив
(смее се).
По душа съм весел
- винаги се радвам на живота. Покрай анимацията станах и страшно прецизен, непрекъснато
гледам детайлите. Дори когато карам кола, отварям еднакво и двата прозореца - да
има симетрия.
Харесвам филми с малък
бюджет, интересна история и някаква врътка накрая. Като Обичайните заподозрени например.
Любимият ми
анимационен герой е Мечо Пух, защото е философ и освен това е толкова
изчистен характер.
Щеше ми се аз да съм
нарисувал Звярът от Красавицата и
звярът - той пък е толкова сложен и комплексен като визия.
Никога не работя без музика
- Бийтълс, Цепелин, Ред Хот. Ритъмът е много важен - винаги влиза в сцената или
героя, върху които работя.
Проблемът ми е технически
- все още не смятам, че съм голям специалист. Късно започнах с компютрите.
Блокирам, когато работя прекалено дълго - след 10-12 часа бачкане започвам да греша сериозно. На
сутринта не ми се гледа каква съм я свършил.
Грешките не могат да
те убият, само те правят по-силен.
Опасно е да ги избягваш, превръщаш се в параноик.
Компромисите са нещо неизбежно, стига да не става въпрос за принципи. Последно отказах на
продуцентите на Трон - искаха половин
година да правя техническа анимация - летящи кораби и т.н. А аз рисувам герои,
не самолетчета.
Работата за мен не е работа.
Все се още се будя сутрин и отивам с удоволствие в офиса.
От моята научих, че търпението
е адски важно.
Съревновавам се с всичко,
което е пред мен - никога не се отказвам.
Винаги скачам в
дълбокото, без да се замислям - храни ме адреналинът.
Успехът е стъпката,
която те качва нагоре и ти дава възможност да срещнеш и работиш с още
по-интересни хора.
Ще ми се аз да съм
измислил тирбушона.
И да бях казал: „Аз измислих тирбушона!"
Не знам как бих изглеждал като женен човек. Това е следващата ми цел, която се
надявам да постигна скоро.
Фотография Васил Танев
Още любопитни и полезни статии:
- Spa Hotel Santé: В сърцето на Велинград, в прегръдките на природата
- Dalina: удоволствието да подаряваш
- Зимни бягства: 4 убежища в подножието на планините
- Ново вкусово измерение: Umami и тяхното Никей меню
- Най-сладкият подарък: 3 места за съвършен шоколад
- 20 бързи въпроса към... актрисата Адриана Димова
- Кулинарните вълшебства на MIAM
- Искаш да подариш смартфон за Коледа? Имаш го с промокод за отстъпка само до 12.12
- INTERSPORT и McKINLEY - топ екипировка за планински приключения
- 20 бързи въпроса към Жлъч
Коментари