Как да напишеш летен хит?

icon
Sofialive.bg
Източник: iStock

1. Изброявай курорти

Маниакално изброявай български курорти. Бързо, като скоропоговорка. Слушателят още в първия куплет трябва да остава с впечатлението, че тръгваш от Албена и завършваш някъде към Резово в рамките на 24 часа в едно истерично пътешествие. На всеки плаж те познават, пазят ти запазеното място на бара, ти минаваш като фурия от север на юг, за да кажеш на стотици хора "Ко стаа ве братле?", а те да ги отговорят "Еми нищо братле, ко да стаа, сеш'се". Почваш да изброяваш шеметно: Балчик, Приморско, Градина, Каваци, Плевен, Смокиня! Тези вълшебни места те очакват, а ти ги обикаляш отгоре-надолу и отдолу-нагоре като напълно налуден. Защо Плевен ли? Трябва да се отличиш от всички останали летни хитове, които изброяват същите курорти. А и к'во му е на Плевен. 

2. Кажи нещо за Слънчака

И задължително Какао бийч. Примерно: "Абе кво ти става пич? Снощи май си поркал на Какао Бийч" Единственото условие е да не спазваш книжовния български език. Той е за отрепки и като цяло за възрастни хора.

3. Привикай певица за припева 

Нареждай несвързани мисли в куплетите, но не забравяй, че средно талантлива певица трябва да обобщи казаното в запомнящ се припев. Тъй като фразата "Нека бъде лято" е завинаги заета, ти използвай "лято е братле" и го римувай със "супер е добре, сеш'се". Гледай хитът да може да се запомни от първото слушане. Възползвай се от златното правило, че за да се запамети бързо, трябва да е или гениално, или малоумно - нищо по средата. Знаем кое ще избереш.   

4. Вкарай фраза на испански


В някакъв момент премини на испански. Ме густа нещо си, те киеро друго си.  Впрочем не е задължително да има смисъл при превод. Отвори испански речник и давай на random.  

5. Окради всичко живо

Вземи ритъма на Деспасито, припева на Байландо, мелодията на Хавана и бийта на Ми Дженте, дай ги на Явката (Явката е тоя дето миксира цялата работа, музикант, супер готиния пич, братле) и парчето е готово.

6. Боботещ глас

Задължително вкарай онзи ефект, в който гласа ти започва да боботи, все едно е засмукан от черна дупка. Ако вокалът ти не е редактиран през минимум 50 ефекта, така че и ти да се чудиш кой е тоя дето пее и от какви заболявания страда, не се е получило. 

7. Направи светско събитие

В елитен софийски клуб събери елита на София - тоест онези хора, които ходят на такива места заради безплатния кетъринг. Покани журналистката Тунчева, само срещу чаша вино и набучени на клечки за зъби парченца сьомга, тя ще напише, че парчето е "много свежо" и ще пусне снимка от партито. 

8. Завърти се по радиото

Ако парчето не убива мозъчни клетки на всеки час в престижна радиостанция, значи въобще няма да се превърне в летен хит. Дори и най-тъпото парче, когато бъде чуто около 124 пъти, започва да изглежда познато и някакси се приемливо на слушателя. Тъкмо към тази бройка се прицелваш и ти.

9. Споменавай социални мрежи, позиционирай продуктово 

Комбинирай по някакъв начин социални мрежи с продуктово позиоциниране. Нали трябва да се вадят кинти от това парче. Например: "Снощи гледам, че ме лайкна в Инстаграм, кат се видим ще ти сипя блек рам." Т'ва е всичко братле. Успех!