Можеш да смениш офисите, но правилата за оцеляване винаги ще си останат едни и същи. Тук не говорим за идване навреме и спазване на срокове, защото тези неща определено присъстват в трудовия ти договор и ще трябва да бъдат изпълнени. Има обаче няколко подводни камъка, които могат да превърнат пребиваването ти в офиса в истинско мъчение. Ето кои са те:
1. Почитай свещения ритуал на офис обяда
На някои места той е съчетан с шушукане и чаша кафе, а на други - задължително след работа следва ритуалът за бирата в парка. Обядът е ритуал, който трудно може да бъде пропуснат. За да не присъстваш и да не го уважиш или трябва да си умрял или болен от Covid-19. Определено няма друг вариант.
Независимо дали ще си поръчате пица, китайско или някой колега ще почерпи пиле с ориз за рождения си ден, а ти си алергичен към ориз - трябва да го уважиш. В противен случай рискуваш да бъдеш определен за темерут.
Положителното на това да обядваш с колегите си е, че се сближаваш с тях и можеш свободно да представиш идеите си, защото никой няма да ти противоречи с пълна уста. Иначе би било невъзпитно, нали?
2. Уважавай колегите си
Обстановката в офиса е много важна. За съжаление не всеки, с когото работиш, ще ти бъде приятен, но трябва да придържаш една нормална комуникация, съобразена с етиката на офиса. Първият работен ден е малко като първия учебен в гимнацията - нови хора, всеки се преструва на прекалено учтив, някои ти се струват доста фалшиви, но и ти трябва да си, защото не всеки ще те хареса.
Важното е да попаднеш на хора от твоята "порода" и да бъдеш част от "хранителната верига" към успеха. Кофти е, че трябва да казваш по 20 пъти на ден "Здрасти" на едни и същи хора, но можеш да раздвижиш разговора, като отвориш тема за футбол, времето, някое или друго предаване.
Внимавай да не те помислят за темерут, защото от този омагьосан кръг няма излизане. Веднъж темерут - завинаги темерут.
3. Не говори прекалено много за личния си живот
Хубав би било да различаваме офис средата от ежедневния си живот. Това, че след работа си се видял с момиче и то е преспало у вас едва ли засяга колегите ти, а допълнителни подробности биха увиличили вероятността колегите ти да престанат да контактуват с теб за дълго време, тъй като се чувстват неудобно в компанията ти.
По-скоро теми от сорта на "Какво ще дават тази вечер по телевизията" и "Коя ще бъде следващата пиеса в Народния театър" са далеч по-удачни за офис обстановка.
4. Не се шегувай прекалено и то с всеки
Не всеки има добро чувство за хумор и е съвсем възможно, опитвайки се да разведриш обстановката с някоя или друга шега, да обидиш някого, опериран от чувство за хумор и то съвсем неволно. Тези хора обикновено са доста обидливи и злопаметни и определено дълго ще помнят моментът, в който си ги нарекъл "лешоад", защото дояждат храната на колегите си.
Още любопитни и полезни статии:
- 20 бързи въпроса към... Къци Вапцаров
- Очна клиника „Ден“: Иновации и професионализъм в грижата за вашите очи
- 3,999 причини и другия път да не гласуваш
- 5 начина да бойкотираш Хелоуин
- Jazz Evolution - едно пътешествие в историята на танца на 31 октомври в "Азарян"
- Изкуство в бутилка: 3 марки за крафт бира с характер
- Салиев Дентал Кеър: Иновативна грижа за вашата усмивка с помощта на изкуствен интелект
- Study in France – Work in Bulgaria: Всичко за обучението на френски език, което трябва да знаете
- Автомобилният салон е едно от двете международни изложения в Европа за 2024 година!
- Един каталог, безброй подаръци: Решението на Seewines за незабравими празници
Коментари