"Червената къща" - един от символите на културния живот в София, ще отвори отново вратите си за публиката и независимите артисти в града. "Преоткриването" на пространството на столичната улица "Любен Каравелов" 15 е планирано за тази есен. Зад идеята и реализирането ѝ стои Artvent - компания, която през последните три години се наложи като водещ фактор в създаването, организирането и разпространението на театрални и музикални продукции в страната и чужбина.
Новата концепция за "Червената къща"
Снимка: ArtVent
От юни е отправена отворена покана за представяне на артистични идеи, които да бъдат включени в репертоара на сцената на "Червената къща" за Сезон 2024/2025. Поканата е отворена за професионални артисти и колективи от различни области на изкуството и има за цел да превърне "Червената къща" в алтернативно и модерно пространство за млади и прогресивни творци. Това е част от новата концепция за развитие на пространството и възвръщането на облика му като значимо място на културната карта на София.
Още: Дон Кихот от България: 95 г. от рождението на големия Коста Цонев (ВИДЕО)
Плановете са сцената да бъде домакин на творчески произведения от различни сфери на изкуството – театър, кино, литература, танц, фотография, видеография, визуални и дигитални изкуства и др. Предвижда се залата да посреща събития в широка палитра от формати и теми от културния и обществен живот.
Снимка: ArtVent
И в момента "Червената къща" е отворена за организирането на различни събития и вече дори осъществи представяния на няколко книги.
След като през години пространството е отваряло и затваряло врати неколкократно по различни причини, сега идеята е то да бъде "преоткрито", следвайки и желанието на Андрей Николов, споделено в интервю за вестник "Литературен глас". Попитан какво ще се случи с неговите ателиета, той отговаря: "Други ще работят в тях. Аз направих къща не само за себе си".
Още: Над половината българи нито се интересуват от театър и кино, нито ходят в библиотеки
Повече информация за "Червената къща"
"Червената къща" е била дом и творческо ателие на скулптура Андрей Николов. По негова идея и скица архитект Иван Васильов проектира и изгражда сградата през 1929 година на столичната улица "Любен Каравелов" 15. Къщата носи духа и стила на Андрей Николов, който той сам описва като: "Никакъв. Мой. Естествено повлиян от Италия".
Над входната врата на Червената къща стои надпис на италиански език: "Voi che entrate qui lasciate ogni cattivo pensiero", който е по думите на Данте: "Надежда всяка тука оставете, вие, що пристъпвате тук" от "Божествена комедия".
Снимка: ArtVent
По желание на Андрей Николов след смъртта му къщата е дарена на държавата за стопанисване и извършване на обществени и културни дейности. Сградата е частично отчуждена през 1974 година, а две години по-късно синът на скулптора дарява останалата част. "Червената къща" е публична държавна собственост. През 2000 година с решение на Върховния административен съд части от имота са върнати на наследниците. След пълно реставриране, през 2004 година тя става център за култура и дебат, който обаче е затворен десет години по-късно.
Кои са Artvent
Компанията е основана през март 2021 година от Ваня Симонска, Атанас Боев и Велизар Величков. Това, което ги обединява, е общата им визия за развитие и промяна в осъществяването на творчески продукции. По-късно към тях се присъединява Кирил Киров – Кико. От средата на миналата година в мениджмънта се включва и Захари Бахаров с експертизата си на продуцент. Най-новото попълнение в ръководството е още един актьор с мениджърски опит - Деян Ангелов.
От три години Artvent се развива динамично в продуцирането и организирането на театрални постановки и големи музикални събития. Работи с актьори като Теодора Духовникова, Иван Бърнев, Владимир Зомбори, Весела Бабинова, Елена Телбис, Бойко Кръстанов, Стефания Колева и др. Едно от последните представления, успешно представени от Artvent, бе стендъп комедията "Без гаранция". Компанията стои и зад организацията на големи концерти и събития в "Арена София" на Любо Киров, Миро, "Като две капки вода: Финалът" и др.
Със своя уникален за пазара модел – да събира в рамките на компанията целия процес на реализиране на творчески проекти, гъвкавост и изключително сработен екип от експерти в различни сфери Artvent създава собствени творчески продукции, осъществи над 1000 събития в страната и чужбина пред стотици хиляди души публика, достига до милиони чрез онлайн и аутдор реклама, партнира си с един от най-уважаваните артисти в страната, с институции, организации и други бизнеси.
Още любопитни и полезни статии:
- Почти 1 милион са посещенията на eMAG платформата след първите 5 часа от старта на кампанията днес
- Papa Johns с грандиозно откриване в България – първият ресторант посрещна стотици фенове на пицата с празник през целия ден
- Шопинг на четири лапи: Къде да пазарувате за своя домашен любимец
- Обичате ли своите четириноги приятели? Хранете ги природосъобразно: по метода BARF
- 10 причини и още 10 % отгоре: Защо BILLA e подходяща за вашите. И вашите на вашите
- 20 бързи въпроса към... актрисата Анелия Луцинова
- Zundert Extreme и Responsible Rider: Заедно за по-безопасни приключения
- Ново място в София: Maestro Bar & Club
- 4 любими места в Пловдив
- Мария Сапунджиева: Нося смеха и тъгата в хармония
Коментари