Петя Иванова - в час със "Заедно в час"

icon
Sofialive.bg

Здравей, Петя как си?
Здравейте, започвам постепенно да усещам лятото и да си представям вкуса на слънчеви, цитрусови лъчи, солена вода и безбрежни пейзажи, но не е добре, те да ми се услаждат толкова рано, защото има още много работа преди да „избягам“ от реалността. В момента сме великденска ваканция и не сме на училище, така че използвам момента да свърша тази работа, която не съм могла докато съм на работа... сложна работа:)

Разкажи ни малко за себе си?
Всъщност, понякога се чувствам, малка като Палечка  пред големите проблеми, понякога съм Пипи и мога да вдигна цял кон с една ръка, но най-често съм Петя – Учител в 156.ОУ в квартал Кремиковци, класен ръководител на 2.клас. А откакто съм в училище, изживявам още поне 14 живота заедно с моите ученици. В предишния си „живот“ съм завършила две бакалавърски и две магистърски специалности, половината от тях под знака на изкуството, без което не мога. Но както казва Ками от моя клас „ Госпожо, на Вас ви е лесно, вие нали сте учителка, сама си давате контролни и после сама си пишете оценките :)

5. image

Знаем, че си част от програма „Заедно в час“. Какво се случва там?
„Там“ се случват вълшебни неща. Това „ там“ е всъщност на все повече места из цяла България, включително София-град и област. „Там“ е във всяка класна стая на учител от Заедно в час, който помага на децата да мислят, да търсят, да създават, а не само да наизустяват и повтарят.  „Там“ е всяка малка дейност, всеки голям проект, всяка открита мечта, всеки разгърнат потенциал. „Там“ е връзката между организацията и учителя, учителя и ученика, „там“ са и предизвикателствата и безсънните нощи и купчината работа, защото в образователната система има камара работа за вършене, но от „там“ ти се усмихват подкрепящо колегите от Заедно в час и децата с блещукащ, търсещ поглед, кога госпожата ще влезе в стаята. Ако искате и вие да сте „там“ , влезте в час, като първо влезете на zaednovchas.bg :)

 

На какво те научиха децата?
Децата ме научиха, че всяко малко усилие има смисъл. Невероятно е, когато след месеци чуеш своя собствена реплика от някое дете, без дори да знаеш, че те е чуло – „Жорко, госпожата каза, че човек е като огледало и както се отнасяш с него, така ще се отнася и той с теб“.

4. image


А ти тях?
Учила съм ги, уча ги и ще ги уча, че от тях зависи! От тях зависи успехът им, от тях зависят знанията, които ще получат, от тях зависи постигането на мечтите. Всеки ден се опитвам да им покажа колко сила носят в себе си, колко много могат да променят в себе си и в света около тях. За съжаление обществото ни боледува от нагласата „аз нищо не мога да променя, от мен нищо не зависи, какво значение има..“ и много искам учениците  да изкоренят това чувство от себе си, въпреки, че чуват тези реплики безброй пъти на ден, да пораснат със здраво самосъзнание, че те са личности с избор, готови да променят и да разгърнат великанския си потенциал.    

Каква е целта на „Заедно в час“?
Визията на Заедно в час е всеки един ученик да получи достъп до качествено образование, без значение къде живее, неговият етнос или социално-икономически статус. Във всички развити страни качеството на образование се измерва в това, дали нивото на преподаване е еднакво във всички населени места. За съжаление нещата в България все още не стоят по този начин, затова е нужна още много работа, за да може Стефчо от 2. б клас, който живее до Дунава, да получава също толкова качествено образование и мотивирани учители, които получава Стефчо от 2. б, който живее на 5-те кьошета, например. Повече от половината учители в българските училища са на пенсионна или пред пенсионна възраст и скоро ще се отвори една голяма дупка в българското образование. Училището се нуждае от мотивирани учители, динамични, колкото времето, в което живеем, за да отговарят на нуждите и потребностите на съвременните деца. Заедно в час прави точно това.


2. image
Супер. А ние как можем да участваме?
Всички, които вярват в силата и потенциала на всяко дете, на всеки пораснал или не пораснал човек, вече участва по някакъв начин, като агент на положителната промяна. Мисля си, че България е като едно изоставено дете, в което само трябва някой да повярва. Както децата, на които преподавам, така и страната ни има неограничен потенциал, който ние трябва да разгърнем. Нуждаем се от повече положителни примери и трансформиращи истории, ето тъкмо с това, вие вече участвате :)

Какво трябва да направи всеки, за да света стане по-добро място за живеене?
Според мен, човек трябва да бъде възможно най-добрата своя версия, която може да бъде, в това е смисълът. Често пъти, сами не можем да се справим с тази задача и ни е нужна помощ. Ще е страхотно, ако всеки за себе си разбере, че когато той самият стане по-добър и света става мъничко по-добър. Понякога сме много бързи в това да осъдим, но не и да се поставим на мястото на другия. От нас зависи какво ще видим у човека първо и си мисля, че ако ние виждаме първо доброто и човека може да види първо него, пък и да го покаже. В класната ни стая стои плакат, който направихме с децата - „ Ако можеш да избираш да бъдеш добър или да бъдеш прав, избери да бъдеш добър!“.

4. image

А теб какво те кара да правиш добро?
Като даскал, знам винаги верния отговор, а той на много от въпросите е просто да правиш добро.


Пожелай нещо на SofiaLive!
Продължавайте да давате глас на иначе мълчаливо преминаващите край нас истории, защото те имат какво да кажат. Продължавайте да обличате в думи градските мисли със смисли!

1. image

А ние ѝ пожелаваме още много научени деца и безброй постигнати цели. А ти можеш да с запишеш в проекта на Заедно в час тук. Побързай, защото са удължили срока до 10-ти април.

Прочети за още един супер учител.