Три неща, които Netflix трябва да предприеме, за да се развива

icon
Sofialive.bg
Източник: Netflix

Netflix е най-популярната стрийминг услуга в света с над 214 милиона регистрирани платени абонамента в 190 държави – според статистически данни на компанията. Като всяка друга огромна компания Netflix не се задоволява с това, а иска да се развива.

През 2021 Netflix оповестява своите планове да предлага видео игри за първи път на своята платформа, привличайки за това бившия изпълнителен директор на Facebook Майк Верду, който да наблюдава новия отдел за игри. Дяловете на компанията се повишиха с 2,8% , тъй като стоковият пазар бе обхванат от ентусиазъм, и все пак може да се окаже, че това не е най-доброто решение според трима експерти в бизнеса.

В част от статията си Харвард Бизнес Ревю, Еди Уун, Кристофър Лочхед и Николас Коул – трио от предприемачи и бизнес съветници – посочват слабите места в този план и открояват три неща, които биха могли да се направят вместо това.

Проблемите с видео игрите

Според експертите планът на Netflix е грешка не само заради това, че става въпрос за видео игри, а  по-скоро заради начина, по който се предлагат.

Те сравняват промяната в посока към видео игрите с така наречената „стратегия на приспособяване“ - когато компании правят стъпка към пазари, които са близки или напомнящи на тези, в които те вече се представят отлично. В случая с Netflix, игрите са част от сферата на онлайн забавлението, също както и стрийминга.

И точно тук е проблемът. Само една от четири компании, предприели тази стъпка, успяват според проучванията. Има няколко причини за това, а в случая с Netflix експертното трио вярва, че това се дължи на плахостта на компанията.


С включването на игрите към текущия ценови модел всъщност се подценява факта колко добра е новата опция. Вместо това трябва дързост и да повишане цената заради тези невероятни нови игри. Все пак игрите са голям бизнес.

Видео игрите, освен всичко друго не са това, което направи Netflix толкова популярен от самото начало. „Netflix и отпускане“ би могло да бъде евфемизъм за нещо друго, но то идва от типичния навик на зрителя да се облегне назад, да се отпусне и да приема съдържанието пасивно. Това е известно още под наименованието „занимание с отпускане„.

Геймърството от своя страна е всичко друго, но не и „занимание с отпускане“: то е точно обратното. Изисква се високо ниво на включване, независимо дали играете срещу приятели на Фифа или се опитвате да спечелите джакпота на виртуални слот игри, всичко е част от термина „занимание без облягане“ според експертите.

Имайки предвид всичко това, експертите смятат, че Netflix трябва да се стреми към три ключови дейности, ако иска да се разразства през следващите няколко години.

Да се намерят повече „занимания с отпускане“

Ако има нещо типично за потребителите на Netflix, то това е превключването между устройства и желанието да се отпуснат след училище или работа. В много от случаите потребителите скролват из телефона си, докато Netflix върви като фон в същото време – типичен пример за комбинация на две дейности тип „занимания с отпускане“.
 
Това е нещо, което Netflix трябва да разработи, според експертите. Вместо да изисква повече от зрителите си, тя просто трябва да добави дейности към рамката си за отпускане на съзнанието с допълнителни пасивни опции. Това може да е опция в стил YouTube, при която потребителите могат да избират видео, което да се възпроизвежда като фон, или нещо, което стриймва музика през приложението.
 
Изводът обаче е, че нищо от това не е особено оригинално, тъй че триото смята, че трябва да се създаде ново пасивно ангажиращо съдържание, което също да е част от плана. С наскоро оповестената печалба от 1,45 милиарда долара, не може да се каже, че на компанията й липсват средства за това.

Фокус върху супер потребителите 

Супер потребителите са потребители, които „ убиват рибата с гледане“ , това е фраза за случаите, в които гледаме един цял сериал за ден или два. И не само това, тези потребители ще потърсят и свързано съдържание, като например как е направен сериала, както и  допълнителна информация за актьорите и режисьорите.

Експертите считат, че Netflix трябва да се стреми да привлече нови супер потребители, като направи платформата център за всички техни нужди. Това може да е видео в стил YouTube, както беше споменато по-горе, или допълнително съдържание за хитови шоута, които биха могли да бъдат не по-малко популярни от самото шоу.

Така, ако Netflix добавят и игрите към съдържанието си, то те не само трябва да предоставят опция за игра, но и да има свързано съдържание, което да показва как са създадени игрите. Esports – индустрията, при която геймърите се състезават един срещу друг в турнири, е също голям бизнес и страхотен начин да се привлекат супер потребители геймъри.

Създаване на страхотно ново съдържание тип „плати за да гледаш“

Ако новото съдържание на Netflix е толкова страхотно, то би следвало потребителите да заплащат за него – и да го правят с радост. Това е гледната точка на тримата експерти.

Само добавянето на игри към съществуващия асортимент не е достатъчно – трябва да се създаде цяла нова отделна гейминг категория, да се направи толкова добра, че геймърите да не могат да устоят да платят за нея, и това да е на разумна цена.

Новата гейминг категория трябва да има няколко „дейности с облягане„ за да следва естетиката на Netflix. Това може да е нещо, което да дава информация за топ игрите, придружено от платформа за социална медия, където потребителите да четат последни новини – нещо като Twitter или Discord. Другият голям позитив от такава система, казват те, е количеството допълнителна информация, която Netflix ще получи за потребителите си от всичко това. То ще даде и страхотни идеи за бъдещо съдържание, което да се създаде - когато се включи и технологията, новите идеи идват лесно.