Във второто десетилетие след Освобождението, първите носители на западната „цивилизация" в столицата били кабаретните и вариететните артисти и артистки, пристигащи от Европа. По тях губили времето си не само ергените, но и женените мъже, само че не смеели да ходят без жените си.
Едно от тези софийски заведения било Нова Америка. Сервирали се разни напитки и качествени закуски, а имало и френско шампанско, но за него трябвало по-пълни кесии. Такова питие поръчвали онези, които се влюбвали в някоя от артистките, като повечето от тях били много красиви, за да привличат публика. Така наречените „артистки" изпълнявали шлагерни песни, а след това ходели от маса на маса да събират бакшиш, който си имал специално име - парса.
Хитрецът, който не искал да дава парса се измъквал сравнително лесно. От името на цялата маса той заявявал, че са артисти и естествено вариететната колежка считала за неуместно да взима бакшиш от колегите си.
Още любопитни и полезни статии:
- Какво друго да бойкотираш, освен Джон Малкович
- Истанбулската конвенция изяде домашното на сина ми
- Ако предизборните послания бяха честни…
- 7 най-тъпи стереотипа за метъл феновете
- След Джокович: Бай Чалганьо срещу Култура ми Янко
- Колко хора от партия са нужни, за да завият крушка?
- Още 5 продукта, които Диона трябва да рекламира
- 5 странно преведени филмови заглавия и новите ни предложения за тях
- България със златен медал по разбирачество
- 10 съвета как да оцелееш на летен фестивал
Коментари