Днес хиляди майки, деца и млади хора публикуват свои и семейни снимки, не толкова за да споделят живота си с другите, а за да спечелят малко пари. Колкото и неприятно да звучи, очаква се до 2020 година новата индустрия, наречена „инфлуенсър маркетинг” да нарасне до 10 милиарда долара. А това означава, че старото предназначение на социалните мрежи, а именно свързване и сплотяване, е доста комерсиализирано. Ето кои са 4-те основни фактора, които са главни виновници за токсичните приложения.
1. Социалните медии се превърнаха в пазар
Фейсбук е отличен пример за социална мрежа, която се е превърнала повече в рекламна кампания и маркетинг стратегия, отколкото в място за връзка с приятели и семейство. Докато действителната аудитория на платформата се е смалила значително през последните години (съответно и цената на акциите е паднала), нейните рекламни приходи всъщност са се вдигнали с 42% от началото на 2018 г., демонстрирайки способността на мрежата да печели пари от способността си да изгражда връзки.
2. Доказването на социалния статус чрез харесвания вреди на психичното здраве
Многобройните проучвания показват, че психологическите ефекти от всички лайкове, коментари и споделяния се оказват вредни за психичното здраве на общото население. Изследване на Университета в Копенхаген установи, че много хора страдат от „завист от Фейсбук“, изразяваща се в негативни чувства и емоции, когато разглеждаме нечии снимки или профили. Цялото това нервно разстройство, което социолозите наричат „срив в контекста”, се дължи на факта, че потребителите са заключени в просто миниатюрна част от платформата.
3. Личните данни се купуват и продават без наше съгласие
„Брокерите на данни” или компаниите, които купуват и продават информация за клиентите си, са станали изключително влиятелни в ерата на големите технологии. За социалните медийни платформи, които съхраняват големи количества данни, тези транзакции представляват огромен нов поток от приходи. Повечето потребители наистина не разбират стойността на личните си данни и все по-често се излагат на злонамерени действия.
4. Потребителите се принуждават да следват „тенденции”
Повечето мрежи възнаграждават сензационното съдържание, като по този начин увреждат здравите връзки онлайн. Тези платформи промотират определен тип постове и принуждават потребителите да следват определени тенденции. Последният „писък на модата”, що се отнася до снимките в платформите, е ядене на паста, така че надали ще намерите популярна блогърка, която да е пропуснала тренда.
Източник: Expert.bg
Още любопитни и полезни статии:
- 6 вечни типажа на офисното коледно парти
- Какво друго да бойкотираш, освен Джон Малкович
- Истанбулската конвенция изяде домашното на сина ми
- Ако предизборните послания бяха честни…
- 7 най-тъпи стереотипа за метъл феновете
- След Джокович: Бай Чалганьо срещу Култура ми Янко
- Колко хора от партия са нужни, за да завият крушка?
- Още 5 продукта, които Диона трябва да рекламира
- 5 странно преведени филмови заглавия и новите ни предложения за тях
- България със златен медал по разбирачество
Коментари