Доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия разкрива какви са били музикалните ни навици през последните 12 месеца
Проучванията по време на пандемията ясно посочиха, че хората използват музиката като спасителен пояс (за 87% тя е била удоволствие и щастие в трудните моменти през 2021 г.). Въпреки нормализирането на здравната обстановка, 69% от всички запитани през 2022 г. твърдят, че музиката е важна за менталното им здраве. Това е и една от причините времето, което човек отделя за слушане на седмица, да продължи да се покачва през последните 12 месеца и вече е рекордните 20,1 часа. Или казано с други думи – през тази година слушателят е добавил още 34 триминутни песни към седмичната си доза музика, съобщават от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) – национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за България. Данните са от новия доклад “Общуване с музиката 2022” (Engaging with Music 2022), който IFPI публикува днес, 17 ноември 2022 г.
Стриймингът осигурява най-предпочитания достъп до музика за 74% от хората, участвали в представителното проучване, като се запазва тенденцията близо всеки четвърти (24%) да залага на платен абонамент. Шампион в това отношение е Швеция с 56%.
Именно стрийминг платформите са и мястото за откриване на нова музика. Половината от запитаните до 24-годишна възраст намират поне по един нов артист на седмица. Музикалният бизнес заживява пълнокръвно и в гейминг платформите, 44% от чиито потребители споделят, че са гледали поне един виртуален концерт в рамките на някоя игра в последните 3 месеца. Тенденцията за кратки видеоклипове, стартирала с TikTok и разпространила се във все повече платформи, също привлича меломани, като вече 50% от хората използват подобни платформи.
Това разнообразие от канали, по които достигаме до музика, се отразява и в резултатите от доклада “Общуване с музиката 2022”, според който човек използва средно 6 начина за достъп до музика и стриймингът е само един от тях. Всеки десети разчита на CD, DVD и винил, както и на дигитален даунлоуд, а 4% от хората предпочитат да отидат на концерт. 73% от любителите на радиото го използват, за да слушат музика, като то е предпочитано сред по-възрастното население.
Все по-многообразна става и картата на музикални жанрове по света, като 34 000 запитани от 18 държави са отбелязали повече от 500 различни стила, които харесват. Все пак поп музиката е лидерът сред десетте най-предпочитани жанра, следвана от рок, хип-хоп, денс/електронна, латино, класика/опера, R&B, саундтрак, кънтри и реге. Данните сочат, че един човек слуша средно по 8 различни стила музика.
Наличието на нелицензирани произведения обаче остава сериозен проблем за музикалната екосистема. Почти всеки трети (30%) е използвал незаконни или нелицензирани методи за слушане или изтегляне на музика през 2022 г..
Франсес Муур, главен изпълнителен директор на IFPI, каза: „Продължаваме работата си, за да гарантираме, че онези, които искат да печелят от нелицензирана и неоторизирана музика, не могат да застрашат жизнеността на една музикална екосистема, която е от съществено значение за артистите и феновете. Докладът “Общуване с музиката 2022” служи като напомняне за истински глобалното значение и стойността на музиката и за необходимостта тя да бъде защитена и подкрепена“.
За целите на проучването са анкетирани 44 000 души в 22 страни в периода юни-септември 2022 г. Така докладът “Общуване с музиката“ се основава на най-голямото музикално изследване от този вид. Държавите, в които е проведено проучването формират общо 89% от световния музикален пазар.
Целия доклад може да намерите ТУК!
Инфографиката може да изтеглите от ТУК!
Още любопитни и полезни статии:
- Празник на българския вкус в BILLA със специална селекция от местни продукти
- Fanta® и Warner Bros Pictures обявяват партньорство по случай премиерата на филма „Бийтълджус Бийтълджус“
- 5 любопитни факта и подходящите храни за финалите на европейските първенства по футбол
- Защо „стампот“ е важен за Евро 2024?
- 5 тайни на безупречния френски стил
- BILLA България получи най-високото отличие за социална отговорност на VI Progressive Awards 2024
- Мултидисциплинарният фестивал Ritual Gatherings акостира на Южното Черноморие за 6-то поредно издание
- eMAG пуска Genius абонамент в България с безплатна доставка и ексклузивни оферти
- Основно ръководство за покупка на лентов шлайф
- Starbucks България прави още една важна стъпка към ефективно опазване на околната среда
Коментари